Goh, ik had altijd nog eens naar Zeumeren gewild, maar dat kwam er niet van. Toch erg jammer.
Zeumeren had als voordeel (dacht ik) dat je een deel van de plas voor jezelf had. Het Veluwemeer (of een ander randmeer), daar dacht ik ook het eerst aan. Alleen vaart daar nogal wat rond, óók beroepsvaart. Hoewel er ruimte zat is heb je geen controle over wat er het start- en landingsgebied komt binnenvaren.
Overigens ga ik komende herfstvakantie (half oktober) naar een erg nieuw Landal-park in Flevoland met erg veel water. Daar zijn ook een paar strandjes bij.
Ik neem dus een watervliegtuig mee, maar heb geen idee of ik er werkelijk de gelegenheid voor krijg. Zal b.v sterk aan de windrichting liggen die mijn kist liefst weer naar me toe moet blazen ;-)
Mocht je nog wat "Internetresearch" willen doen dan is er een hele mooie "Google-maps"-tool waar je afstanden kunt meten:
Afstand meten.
Bij dat park liggen b.v wat strandjes en daar kan ik meten dat van het middelste strandje tot het dichtsbijzijnde jachthaventje het 200 meter is.
Voor de hemelsbrede afstand klik je "Automatisch plannen" uit.
Even een screenprint van het Landalpark. De bungalows staan er nu wél

Rechts de strandjes met de afstandmeting.
Links boven staat de gemeten afstand (195,12 m)