Long Fox Pinocchio met Sprite

Net even een motortest gedaan op de fox, ging prima. Staart wordt warm maar is nog prima vast te houden. Ik schat dat hij nog geen 60 graden wordt. Moet geen probleem zijn. In de lucht is er meer koeling dan vast op de grond. Er zaten wel gekke trillingen en schokken in de staart, die door de romp heen de motor deed schudden. Motor was niet de oorzaak, want als je die vast hield schudde de staart nog.

Komend weekend de lucht in :)

Maar goed dat ik de zender nog even getest heb met een simpel model, heb net de resten van een uitgebrande calmato kunnen uitgraven. 3 servo's bruikbaar, de rest compleet afgebrandt :( Liever een oude calmato dan een nieuwe fox :)

Ik kreeg nog een tip over de staart om deze te verstevigen. Ik merkte zelf ook al dat het allemaal erg slapjes leek. Het zwakke punt zit in het dunste stuk van de staart. Je ziet hier een helehoop flex als je de staart beweegt. Zonet heb ik daar een 10mm balsa spant ingelijmd. Weegt niet veel en het verschil is enorm. De staart lijkt nu bijna massief! Dat moet een stuk lekkerder vliegen en is met turbine wel nodig denk ik.

De motor kan nog iets flexen op de romp maar dat moet geen probleem zijn, weinig torsie ;) Het waren hoofdzakelijk de schokken van de staart die je op de motor terug zag.

Zonet alles nog eens nagelopen en het ziet er goed uit, net als het weer zondag. Optijd op het veld en eens kijken wat hij doet. Camera even opladen ;)

today is the day
gisteren nog even gemaaid Herman liggen wel wat plukken gras hier en daar maar volgens mij moet het helemaal goedkomen fototoestel ligt al aan het infuus dus zie je straks
gr.Pieter

Super vliegweer vandaag! ( op biggs in someren is het ook super) er vliegen hier heel wat foxen maar zonder turbine :-) veel succes

mmak mij er geen zorgen om
die kist is goed en Herman kan vliegen dus wat willen we nog meer
gr.Pieter (die nu inpakt en naar de club gaat)

nou Herman van harte
je hebt er weer een mooie goedvliegende combinatie bij ben benieuwd naar de plaatjes en het filmpje maar laat eerst je eten maar even zakken want hard werken op een volle maag is ook niet alles
gr.Pieter

IMG_1736_JPG.jpg

Fox opgebouwd voor de maiden. Erachter staat de husky van mijn vader, ook klaar voor de maiden.

IMG_1739_JPG.jpg

Loskomen gaat netjes maar hij moet wel stabiel opgang komen eerst. Hij wil toch snel op de neus gaan staan. Karretje wordt geregeld, komt helemaal goed. Op de video is goed te zien hoe hij schuiveld....

IMG_1740_JPG.jpg

Hij klimt mooi met wat up. De motor drukt hem iets omlaag, maar valt erg mee.

IMG_1742_JPG.jpg

Motor hoek is helemaal niet gek. Volgas drukt hij iets omlaag maar 1/2 gas vliegt hij mooi neutraal, ook inverted. Motor zit wat hoog dus veel beter kan het ook niet. Het vliegt heerlijk, helemaal niet storend.

IMG_1745_JPG.jpg

Landing is ook geen probleem, kist blijft heerlijk neutraal met spoilers. Motor uit op hoogte en dan nog wat zweven werkt ook prima. Daarna over na spoilers mode.

Video wordt geupload :)

Ik hoorde dat de rudder begon te flutteren ?
Kan dit zijn omdat hij recht in de uitlaatstroom van de turbine staat en aldus verwarmd word ? De epoxy kan dan een beetje slap worden en zo kan de flutter eventueel ontstaan ( is maar een veronderstelling hoor )

Oeps !!! bijna vergeten : gefeliciteerd met de maiden :wink:

Laatst bewerkt:
Back