Pure onzinnige bewering ! Er is een duidelijk kwaliteitsverschil tussen de verschilende systemen en daar hangt een prijskaartje aan.
ACT haalt niet toevallig deze rijkweidten ......
Bereik hoeft dus helemaal NIETS te maken te hebben met kwaliteit.
Er zit inderdaad wel wat marge hierop, maar het is absoluut niet zo dat een 50 dollar systeem zoals FrSky opeens de helft minder presteert.
Wat ik beweer is dat de hele 2,4GHz band voor lange afstand RC niet deugt, onafhankelijk van het systeem wat die band gebruikt.
Op 7km met 100mW op 2,4GHz is waarschijnlijk getest onder de meest ideale omstandigheden met een vrije LoS. (waarschijnlijk ook met een patch antenne en/of versterker, laat maar zien die test...)
Onder die omstandigheden zal namelijk vrijwel elk 2,4GHz systeem die afstand halen.
Wat ik wel weet is dat er op die afstand ook maar iets tussen hoeft te zitten, of een kleine oriëntatie verandering van de ontvanger antenne, en je bent verloren!
2,4GHz gaat namelijk helemaal niet zo goed om obstakels heen als 433MHz of 35MHz RC. Daarnaast zit iedereen er met z'n WiFi en god weet wat voor apparaten op.
Voor lange afstand FPV ben je gewoon aangewezen op 35MHz met een gigantische antenne of beter nog UHF 433MHz.
Als een UHF 433MHz systeem van belachelijk hoge kwaliteit (ontworpen door sanderfpv hier op het forum) minder kost en meer functionaliteit bied, dan zet ik grote vraagtekens bij dat ACT, zeker voor FPV gebruik.
ACT is een prima systeem voor mensen die denken dat als iets maar genoeg kost het beter is. Ik lach erom.