Ik zou zeggen laten wij het veilig houden en gewoon het gezonde verstand gebruiken.
Zorgen voor een FPV maatje die je vlucht kan spotten en omgekeerd.
Dan krijgen we tenmiste geen gezeur of gevaarlijke situaties waarvan later wordt gezegt van Zie je nou wel.
Ik kan niet anders zeggen dan dat iedereen die hier op het forum aktief is zich heel bewust is van zijn/haar eigen veiligheid maar ook die van anderen. Dat mag ook best wel eens gezegd worden!

Da's ook logisch natuurlijk, niemand wil natuurlijk graag z'n FPV model waar vele vrije uurtjes in gestoken zijn en honderden euro's aan elektronica door onvoorzichtigheid of onnadenkendheid kwijtraken. Zoiets gebeurt in de regel wanneer het FPV model wegvliegt omdat de piloot de orientatie kwijtraakt, of omdat er door onverantwoordelijk vlieggedrag het FPV model ergens ter aarde stort.
Ikzelf kan me die eerste stappen nog levendig herrinneren. Zwetende handjes, nerveus en vol met adrenaline tijdens die eerste vluchten. Als je eenmaal een aantal vluchten succesvol hebt afgerond groeit het vertrouwen en wordt het comfortabeler en kan je echt genieten van het 'being in the cockpit' perspectief dat FPV biedt.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality