Heeeeel vroeger moest je in nl ook een ptt vergunning voor je zender hebben. Ik ben niet bekend met de regels in België. De vraagsteller vraagt expliciet of het legaal is... dat kan ik niet met 100% zekerheid zeggen. Vandaar dus.
Zoals je al schreef was dat vroeger....
De zenders voldoen gewoon aan de voorschriften en ook de jaarlijkse "PTT Goedkeuring" (lees zakkenvullerij) is er niet meer.
De opmerking doet vermoeden dat Frsky een obscuur merk is dat zo goedkoop kan zijn omdat ze zich niet aan regels houden. Dit is in het geheel niet zo.
Overigens.....
Vanaf 1 januari 2015 zijn er nieuwe voorwaarden voor 2.4 GHz zenders/transceivers en is hiervoor vernieuwde firmware.
De ontvangers/zenders die vanaf 2015
verkocht worden behoren hieraan te voldoen. Bij Frky betekent dit dat deze compatible is met de ontvangers/zenders van voor die tijd. Als je nu dus een ontvanger koopt voor de Europese markt zul je dus moeten "retro-flashen".
Voor de rest van de wereld zijn die regels niet van toepassing.
Het komt erop neer dat de frequency-hopping nu met meer beleid gaat en de kans lager is dat de een de ander stoort. De details ken ik niet, dus als iemand hier meer van weet en hierop wil inhaken dan is die bij deze uitgenodigd.
Maarre... Ik reageer nu op het onderwerp, maar wat doet dat in deze thread?