losi 5ive T,mijn nieuwe aanwinst update 15-1-2012

Ziet er goed uit!
Motor loopt volgens mij wel heel mooi,,,,,,
Is dit een Zenoah?,,,,,, en heb je wat specs van deze motor.
 
update..
was gebleven bij het inrijden van het nieuw blok, 30.5 cc(getuned) inmiddels 2 tankjes achter de rug.
in de tussentijd vroeg de Leopard ook alle liefde en aandacht
en daar ben ik nu mee bezig......
vandaag vers van de pers opgehaald,de VRC bigbore uitlaat;) voor de losi5ive-T.

Foto-PJ7NETTD-D.jpg


op dit moment zit de VRC pro erop,nadat ik wat liters heb gereden,ga ik de bigbore testen.
wordt vervolgd...
 
Laatst bewerkt:
Zit er merkbaar verschil in kracht en snelheid tussen de VRC Pro en de VRC Big Bore?
En nog een Noob vraag maar wat is het verschil tussen deze uitlaten?
 
De Bigbore is voor een standaard 29cc, de Pro gaat verder in de toeren.

Beide getest, en met een getunde 29cc / 30.5cc is de pro beter.

John.
 
voor de top toerental is de pro beter.
voor snel optrekken is de bigbore beter geschikt.( op de baan dan).
maar voor een fun rijders zoals ik is de pro versie ok,maar wil graag de bigbore ook testen,als fun rijder blijf je bezig he.

maar zoals gezegd,heb de pijp pas opgehaald,vers uit de fabriek,lol.
de pijp is nog niet op de markt).zal komende week gebeuren.
zodra ik de pijp ga testen ,maak ik filmpjes.
nu zit de pro nog op de losi,en het nieuwe blok heeft pas 2 liters achter de rug.
ik laat de verschillen zien tussen de pro en de bigbore( op de 30,5 cc getuned blok).
 
Laatst bewerkt:
update losi5ive project 26-5-12

update..
heb van het lang weekend gebruik gemaakt om de VRC PRO en VRC bigbore Exhaust te testen,met name de verschillen in de praktijk.

blok is 30.5 cc custom tuned.(tijdens de vrc pro test,had het blok het 3de tankje,en bigbore test,het 4de tankje achter de rug.
carburarteur is de WT 668,afstelling standaard met nog een tikje rijker,was behoorlijk warm vandaar.
koppeling is de standaard met de 8k veer.( de elcon koppeling slipte teveel).
zodra ik 5 tankjes heb gereden ga ik de WT 990 monteren,en dan de afstelling iets scherper zetten.
test heeft plaats gevonden dicht bij huis,vandaan dat het veldje een stuk kleiner is,dan in almere.
gras was ook iets hoger,dus wat minder grip.

hier de filmpjes van de pro( 2 stuks) en de bigbore(2 stuks).

we hadden een baantje uit gezet,en ik moet zeggen vond het wel heel leuk(pacour rijden,bochten werk enzo.
zal me binnenkort aanmelden bij een club,wil zeker leren om aardig te kunnen sturen.
wordt dus vervolgd....

conclusie: de pro is een goede uitlaat vooral om te bashen.komt goed op gang in het midden en top toerental.
de bigbore is uitstekend voor het snel optrekken,rap de bochten door komen,goed voor de lage toeren tot en met de midden toerental...
de standaard VRC uitlaat heb ik nog niet getest,in theorie is dat een uitlaat voor standaard motoren tot 26cc,nogmaals in theorie.....verlopig blijft die nog op de plank liggen.....
heb ook gelezen dat de flowsystem uitlaat voor de losi ook best een goede is) all round uitlaat wordt er gezegd,low -midden en top toerental...........ahmmm wellicht die ook op het schema zetten..

-JZxEbhKQeI[/media] test VRC pro pipe. - YouTube


jfND1FUNcsk[/media] vrc pro pipe deel 2 - YouTube

P9VmonIUVac[/media] bigbore pipe for losi5ive-T (1) - YouTube

8pU4Pe0ahMs[/media] bigbore pipe for losi5ive-T (2) - YouTube
 
Laatst bewerkt door een moderator:
update losi5ive project 12-6 12

update.
2 nieuwe filmpjes.
heb dus nu de vrc pro en de vrc bigbore getest.
en de wt 668 en de 990. ik merk weinig verschil tussen de carbo,s.
de uitlaten,de pro heeft een hogere top,de bigbore een mindere top.
de bigbore vindt ik wel iets beter optrekken.

de test fase,s zijn nu voorbij.
ik ga een keuze maken met welke uitlaat ik ga bashen.
wordt vervolgd.

w1aeqaNot2E[/media] 30.5cc VRC bigbore pipe (1) - YouTube

AgSPN_Ktk3U[/media] 30.5 cc VRC bigbore(2) - YouTube
 
Laatst bewerkt door een moderator:
update 16/7/12

ben weer ff bezig geweest,een paar kleine ingrepen;)


kwam tijdens onderhoud erachter dat de standaard koppeling flink versleten was na 2 tankjes,in combinatie met de bigbore uitlaat,en dat de boel behoorlijk heet werd....enz
heb nu de The Turtle Racing-Losi 5ive Grabber Bell gemonteerd,samen met de bump stopper en een open klok huis,van darksoul.
koppeling is nu de lauterbacher.
hiervoor had ik de elcon koppeling,slipte teveel,toen de standaard,en nu deze setup proberen.

Foto-XXPQKWSA-D.jp

Foto-UVN7JZSD-D.jpg


Turtle Racing Billet "Grabber" Steel Clutch Bell for Losi 5ive - Freeprawn Racing
www.freeprawnracing.co.uk/images/D/DSR8000-l3.jpg
www.freeprawnracing.co.uk/images/D/sm240-1.jpg

om het chassi tegen de stel schroeven te beschermen heb ik screw bump stops gemonteerd.

Foto-CF784LCW-D.jpg

Foto-NMKYDLGG-D.jpg


Team FastEddy Losi 5ive-T Screw Bump Stops - Freeprawn Racing

stuurarm heb ik ook vervangen.
Foto-78SHPZIN-D.jpg


www.youtube.com/watch?v=o24DH_mMumo&feature=player_embedded

ontluchting in de tank gemaakt.

Foto-XK4KM4BX-D.jpg


2 maanden geleden had ik een constructie gemaakt om de flex uit het rem stysteem tehalen,en tot toe toe werkt het naar behoren.
Foto-KTJIB3ZH-D.jpg

Foto-7DULJNS7-D.jpg


verder heb ik een trek en draagriem gemaakt,handig voor in het veld,en als je net als ik op 3 hoog woont,is de losi iets beter te dragen.

Foto-TR3SMRGG-D.jpg

Foto-G4QCEIVN-D.jpg

Foto-YJO6XRJU-D.jpg

Foto-3NTY8FOZ-D.jpg

Foto-FUTI3Y77-D.jpg


voor de verandering heb ik de VRC pro weer gemonteerd.
Foto-CFXKEMTD-D.jpg


heb de carburateur 990 met lagers,vervangen voor de 668 met lagers.
de blauwe veren achter vervangen voor de rode.
Foto-3WGHHO3Y-D.jpg


had mezelfs een belofte gedaan,toen ik de losi kocht, geen alu tuning :lol: is al zwaar genoeg.
stiekem kijk ik al naar alu diff houder;)

wortdt vervolgd.....
 
update losi5ive en leopard

we waren blijven hangen bij het chassi probleem.
losi chassi weak spot - YouTube

op dit moment is het zo opgelost( test ritten moeten nog gebeuren.
Ronw heeft de trekstarter kap( steun punten 2 mm af gefreesd,zelfde gedaan bij de koppelingsklokhouder(steunpunten 2mm er vanaf.

toen opvul plaatjes gemaakt van 2mm.

de losi inserts aangepast,zodat de pasring mooi aansluit op de inserts.( de inserts hebben maten,daarmee kan je andere tandwielen naar keuze monteren).
Foto-XUHRNL6H-D.jpg

Foto-X8XYGUQV-D.jpg

Foto-487ZNBZN-D.jpg

Foto-ND6XK6G7-D.jpg

Foto-ALAFESVB-D.jpg

Foto-FHFWJYPL-D.jpg


heb laatst bij harrie nieuwe banden en velgen gehaald( had de losi mee) zodat ik meteen kon zien hoe of wat.
de standaard banden van losi zijn 70 breed,die ik nu heb zijn 85 breed( voor en achter).
was samen met MisterE,dus om het passend te krijgen met de kap,zijn de achter schermen in een herfst projectje bij MisterE beland.
zelfde geldt voor de motor kap( daar passen de banden wel goed met de upgrade versie van de losi wiel adapters,maar MisterE heeft de kap ook nodig voor zijn projectje!!
Foto-HX6U8CXO-D.jpg

Foto-CKMWIRVN-D.jpg

Foto-FLPWRJYU-D.jpg

Foto-O73EHXGE-D.jpg

Foto-7OAFJBGQ-D.jpg

Foto-B3KCJ3UV-D.jpg

tussendoor de leopard ook maar een onderhouds beurtje gegeven
Foto-XRBURRPB-D.jpg

Foto-YUWDUA7I-D.jpg

Foto-MM887MHJ-D.jpg

Eo_wjm_7y18[/media] met /RoteQ tuning blok 26cc ,incl Tps Redrace ontsteking v2 - YouTube

MisterE kunt u AUB een beetje tempo maken met de herfst projecten!! me vrijetijd krimpt met de dag!! ( ja ik wordt vader rond midden jan13) dus..........
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de kap is in een (winter project beland) duurt iets langer als verwacht:)
test rit moet nog plaats vinden wat betreft de motor steunen verhaal.
tijd gebrek,hoe graag ik ook wil testen!
we verwachten ons 1 ste kindje over 4 weken,dus de vrije tijd dat ik heb(had) wordt in beslag genomen:)
maar ik kom terug!!
 
Losi 5Ive-T

Super!;)
Is dat een goede auto?
Ik ga hem misschien voor mijn communie kopen,is hij moeilijk om te besturen en hoeveel kost hij?:confused:
 
Hij kost bij Pitstop shop 1329 euro, zonder zender en zonder uitlaat..
Rijden moet je even onder de knie krijgen, met een 4WD is het niet zo moeilijk.
 
Tijd dat die sneeuw vertrekt. Mijn Losi staat stof te happen en ondergaat hier en daar wat sleutelwerk. Ding hoort benzine op te maken :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kap aanpassing

had ff tijd vrij gemaakt om de kap wat aan tepassen.

voor grill geknutseld.

zij raampjes weg gesneden.

onderaan lucht roosters gemaakt.
nu maar eens kijken als de hete onder de kap wat afneemt.

GroteFoto-K38XXF8K.jpg


GroteFoto-ODD6P4KI.jpg


GroteFoto-GUFSLSF7.jpg
 
Super. Wat voor spul heb je gebruikt als gaas? Ik zoek ook zoiets voor onder de Penta body. Neem aan dat je voor die wielen andere montage nodig bent dan de standaard wielmeenemers?
 
Laatst bewerkt:
Back
Top