losi 8ight-t 2.0 rtr vliegwiel zit vast

Hallo allemaal ik bezit sinds een paar dagen de losi 8ight-t rtr.
Ik heb deze 2e hands gekocht, maar in een heel goede staat.
Mijn probleem is dat het vliegwiel muurvast zit waardoor ik hem niet kan starten.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Mvg,
Daniel

Hoe nieuw was de motor?

Draai de plug er eens uit, kan je dan zien of de zuiger bovenin staat?
Als die bovenin staat kan het zijn dat de zuiger vast zit op de klemming, de motor verwarmen doet wonderen.

Ligt er metaal-gruis op de plug moet je het ergste vrezen.

Hallo,

Ik heb nu alles geprobeerd maar het vliegwiel zit zó vast dat zelfs de startbox hem niet rondgedraaid krijgt.

Heeft iemand misschien een idee wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt

Dan wordt het tijd dat je de motor los schroeft en de achterdeksel los haalt. Even een kijkje in de motor nemen om te zien als er troep ligt. Indien zo dan wordt het tijd voor een nieuwe motor, is er echt niets te vinden zit die waarschijnlijk toch vast op de klemming.

Met een schroevendraaien kan je het vliegwiel verdraaien; klem de schroevendraaier in de vliegwielopening tussen het chassis en het vliegwiel en 'wrik' het vliegwiel dan stukje voor stukje verder (draairichting = tegen de klok in).
Als je de motor met een föhn voorverwarmd en de gloeiplug eruit haalt dan gaat het iets makkelijker...

Dat is met alles wat kapot gaat "afgelopen keer deed die het nog..."

Als je hem al verwarmd hebt en niet los krijgt en ook al geprobeerd hebt het vliegwiel met een schroevendraaier los te wrikken zit die toch echt goed vast en met een motor die al een 5 liter erop heeft zitten zou die niet meer zo vast mogen zitten.

Ik zit nog steeds met met hetzelfde probleem met een scroevendraaier krijg ik hem wel over de klemming heen maar als je dan doordraait gaat hij daarna gewoon weer in de klemming...

Was dat dat al zo ernstig toen je hem kocht?

Zo nee moet je toch echt in de motor gaan kijken als je gruis of andere schade ziet

Back