Losi 8ight-T brushless !!!UPDATE!!! now Tekin RX8...

Harry,

Ook al ben je van mijn leeftijd, je loopt ver achter. Ik zal proberen de bewijzen op tafel te krijgen.

ps dit is de link naar hyperion: Hyperion shop

kijk en huiver....5c laden is mogelijk maar de vraag is wil/kun je dit?
Het verkort de levensduur wel nadelig dat snelladen. Ik laad mijn accu nu met 20A = +/-4C
ik had het al gezien... vandaar mijn edit ;)

wat een zalige vooruitgangen, he! waar is de tijd dat ik nog met mijn 500mAh batterijtjes in mijn autootjes zat...

ik had het al gezien... vandaar mijn edit ;)

wat een zalige vooruitgangen, he! waar is de tijd dat ik nog met mijn 500mAh batterijtjes in mijn autootjes zat...

500mAh? Wanneer was dat dan? 20 jaar geleden?

Ik weet nog 15 jaar geleden dat ik 1200mAh packs had, en dat dat best veel was toen. (Die heb ik trouwens nogsteeds ergens rond liggen :p)

yup, toen ik 9 was, dat is inderdaad 20 jaar geleden
8 batterijtjes NiCd van 500mAh, daar kon je toch wel 5 minuutjes mee rijden met max snelheid van 15 a 20km/u
en dan nog het geheugeneffect en laden tegen max 1C... en het waren geen packs! (toch niet in mijn eerste auto)

nuja... evolutie, he :)

500mAh? Wanneer was dat dan? 20 jaar geleden?

Ik weet nog 15 jaar geleden dat ik 1200mAh packs had, en dat dat best veel was toen. (Die heb ik trouwens nogsteeds ergens rond liggen :p)

En dat met een leeftijd van 16 volgens je profiel :?: :rolleyes:
Sorry hoor .... Maar 15 jaar geleden kwamen er al packs van 16~1700mah.

Wat Harry bedoelt zijn de Nikko's etc die op 8 AA's reden , die tijd kan ik me ook nog wel herinneren..... Ik had toen de tijd al "zware" penlite's , 750 hele mah's die er een hele nacht over deden om op te laden :rolling:

Harry,

Ook al ben je van mijn leeftijd, je loopt ver achter. Ik zal proberen de bewijzen op tafel te krijgen.

ps dit is de link naar hyperion: Hyperion shop

kijk en huiver....5c laden is mogelijk maar de vraag is wil/kun je dit?
Het verkort de levensduur wel nadelig dat snelladen. Ik laad mijn accu nu met 20A = +/-4C

20A?! welke lader gebruik je?

Update:

Mijn Truggy met A123 setup is omgetoverd tot een nieuwe setup met Lipo's.

SPECS
Auto: Nog steeds Losi 8T met diverse fioroni en losi tuningdelen
regelaar:TEKIN RX8
Motor:TEKIN T8 2250kv
Lipo: Hyperion 4S 5500 VXG3 35C
Servo: ACE1015 binnenkort SAVÖX....
Zender: DX3R

Schitterende auto zo,lijkt ook een beetje op de mijne :-)

Back