Losi Aftershock brushless ombouw : welke combo gebruiken?

• Topicstarter Topicstarter toffel
  • Startdatum Startdatum
T

toffel

Guest
Hallo,

Mijn vrouw wil graag haar Aftershock naar electro omgebouwd zien wegens makkelijker in gebruik.
Een conversiekit van Losi hebben we al gekocht, alle nitrodelen werden reeds gestript en de kit deels gemonteerd maar nu komt de volgende stap, het aankopen van een brushless combo set.

Nu hadden we eens willen vragen wat voor combo er aan te raden is?
Merk-model-type - hoge KV-lage Kv (turns) ?
We zijn van plan om de lipo's van onze E-Revo (2x4000 25-30c) ook voor deze te gebruiken, goed idee of niet?

christophe en els

Oke, ik heb geen ervaring met de aftershock. Mijn raad kan je om die reden dan ook eventueel met een korrel zout nemen. Gebaseerd op mijn ervaring met 1/8 modellen echter kan ik wel het volgende zeggen:

De aftershock is een zware bak en ik zou niet kleiner kijken dan een castle mmm (of een andere, minimaal 150A, esc) combo met een 2200kv (of lager) motor met flink wat koppel

Ik zie dat je een ERBE hebt en dus bekend bent met deze set. Dat is ook wel makkelijk. Als je de stekkers besteld en het aansluitschema aanhoudt van je e-revo dan zit je goed en kan je de accu's gebruiken in serie.

Ik weet alleen niet hoe je conversie chassis eruit ziet en of je daar twee accu's in serie in kwijt kan maar als dat niet kan is het eigenlijk zinloos een serie stekker aan je mmm te hangen. Helaas heb je dan wel niet zoveel aan je revo accu's omdat je dan zwaar undervolted gaat rijden met 2S of 3S. Minimaal 4S is wel vereist om dit monster in beweging te krijgen, gok ik.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry dat ik dit misschien zeg, maar de losi conversiekit is imo bagger. Anyway, nu je hem al hebt; ik dacht dat er alleen motoren in kunnen met een bepaalde diameter, hier zou je dus eerst op moeten letten. Verder zou ik toch echt zeggen dat 4S te weinig is voor zo'n zwaar ding, 5S is denk ik het minimum.

@Dudderie; je weet dat de MMM voor 120A continu gerated is toch? Je hebt het namelijk over 150A+...

ja ik doelde op minimaal 150A van een ander merk (de chineesjes zoals ezrun, xerun en turnigy etc) maar 120A+ is inderdaad beter :D

Laatst bewerkt door een moderator:
ja ik doelde op minimaal 150A van een ander merk (de chineesjes zoals ezrun, xerun en turnigy etc) maar 120A+ is inderdaad beter :D

Oh haha, die Chineesjes ook met hun mega-overrated spul :D Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Castle en Tekin en alle andere US/EU ESC's mja

@dudderie: op de batterijhouder van de Losi conversie kunnen er idd 2 op, dus ga 2x 2S gebruiken van 4000mah

@ drkdgglr: ik heb eens gekeken op je Aftershock topic en ben heel wat te weten gekomen, maar als jullie praten over de 1515-1717 is dat dan enkel over de moter zonder Esc ?

ik zou gewoon een combo kopen, anders is het weer zoeken en passen enzo

Als je je vragen stelt in het lst topic, dan blijft alle lst info in 1 topic. Dat is wel zo handig.

Op dit moment zou ik een castle 1717 motor aanraden op 6s. Ruim voldoende power en nog steeds in de uitverkoop... De castle 1515 heeft te weinig power voor een lst.

Als regelaar gewoon de mamba monster nemen.

Back