Losi Aftershock brushless ombouw : welke combo gebruiken?

• Topicstarter Topicstarter toffel
  • Startdatum Startdatum
T

toffel

Guest
Hallo,

Mijn vrouw wil graag haar Aftershock naar electro omgebouwd zien wegens makkelijker in gebruik.
Een conversiekit van Losi hebben we al gekocht, alle nitrodelen werden reeds gestript en de kit deels gemonteerd maar nu komt de volgende stap, het aankopen van een brushless combo set.

Nu hadden we eens willen vragen wat voor combo er aan te raden is?
Merk-model-type - hoge KV-lage Kv (turns) ?
We zijn van plan om de lipo's van onze E-Revo (2x4000 25-30c) ook voor deze te gebruiken, goed idee of niet?

christophe en els

Oke, ik heb geen ervaring met de aftershock. Mijn raad kan je om die reden dan ook eventueel met een korrel zout nemen. Gebaseerd op mijn ervaring met 1/8 modellen echter kan ik wel het volgende zeggen:

De aftershock is een zware bak en ik zou niet kleiner kijken dan een castle mmm (of een andere, minimaal 150A, esc) combo met een 2200kv (of lager) motor met flink wat koppel

Ik zie dat je een ERBE hebt en dus bekend bent met deze set. Dat is ook wel makkelijk. Als je de stekkers besteld en het aansluitschema aanhoudt van je e-revo dan zit je goed en kan je de accu's gebruiken in serie.

Ik weet alleen niet hoe je conversie chassis eruit ziet en of je daar twee accu's in serie in kwijt kan maar als dat niet kan is het eigenlijk zinloos een serie stekker aan je mmm te hangen. Helaas heb je dan wel niet zoveel aan je revo accu's omdat je dan zwaar undervolted gaat rijden met 2S of 3S. Minimaal 4S is wel vereist om dit monster in beweging te krijgen, gok ik.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)

Laatst bewerkt door een moderator: