Losi LST lange tijd niet gereden !

• Topicstarter Topicstarter JelcoGhysels
  • Startdatum Startdatum
J

JelcoGhysels

Guest
Hallo,

Ik heb al veel gelezen hier op het forum, en ik heb mijn losi die in jaren niet meer gereden heeft terug uit de kast gehaald. De auto is van mijn broer, maar ik mag er nu mee rijden aangezien het hem niet meer interesseert !
Maar wat moet ik allemaal nazien voor ik ermee rij ?
De wagen heeft misschien nog maar 5 keer gereden, en is dus zo goed als nieuw

MVG

Jelco

Foto's volgen later !

Niks bijzonders, gewoon verse brandstof erin, starten, rijden...
In de winkel staan ze soms ook meerdere jaren te koop en te wachten op een eerste start...

Dat is wel het minste waar je je druk om hoeft te maken.

Kijk ff na of je geen roestvorming hebt op lagers e.d.

heeft de motor wel met afterrun olie gestaan na die 5 ritjes??

Dat is wel het minste waar je je druk om hoeft te maken.

Kijk ff na of je geen roestvorming hebt op lagers e.d.

heeft de motor wel met afterrun olie gestaan na die 5 ritjes??

Neen,

Daarom dat ik mij zo zorgen maak :D

misschien even je motortje open maken en schoonmaken/nakijken ??

Schoonmaken ?

De wagen is nog mooier of voor dat ik hem kocht, er is echt geen stofje te bespeuren.

Daarom dat ik met de losi terug wil rijden, anders kon ik me evengoed een nieuw kopen

MVG

Zoals gezegd, motortje openmaken en checken..

Niet de auto.

Als je erg twijfelt, misschien dat er een gebruiker van het forum bij je in de buurt woont die je even wil helpen..
Zet je woonplaats even in je profiel..

misschien beter om eerste keer niet gelijk vol gas te geven... motor moet beetje wennen.

(verbeter als ik het fout heb)

Een motor hoeft niet te wennen hoor.
Als ie goed is ingereden dan kun je(indien goed onderhouden) gewoon gaan rijden..
Alleen wel beginnen met je motor iets rijker zetten.

Aangezien de motor zonder afterrun olie heeft gestaan wordt aangeraden de motor even open te maken voor controle..

Als je de vier boutjes uit de cilinderkop draait, en even de kop demonteert, zie je snel genoeg of er iets mis is. Als het daar mooi glimt en je ziet geen oxidatie, roest, krassen of andere ruwe metalen delen, dan kan je de kop weer monteren en de auto gewoon starten.

Als er olie, vet of andere vloeibare 'drab' op de zuiger ligt dan zijn dat restanten van verdampte brandstof, welke oplossen in de verse brandstof, dus geen enkel probleem zullen veroorzaken....

Hallo,

bedankt voor alles, maar ik heb hem kunnen doen rijden met start piloot en nu gaat alles perfect !

MVG

Dan hoop ik niet dat er roest/aanslag in zat..

Die motor kan 25% nitro hebben.
Wat heeft je lokale hobbyshop voor merken in huis?

Van het merk tornado 25% is de grootste tank 4liter, zijn er soms geen grotere ? misschien van een andermerk ofzo

4 liter is redelijk wat hoor. Je tankje is maar 150CC denk ik..

Groter dan 5liter is dacht ik niet makkelijk te vinden..

4 liter is redelijk wat hoor. Je tankje is maar 150CC denk ik..

Groter dan 5liter is dacht ik niet makkelijk te vinden..

Hallo,

Ik heb nu een ander probleem,
Ik probeer hem te starten maar hij doet niks,
Ik heb er de bougie uitgedraaid en hem in mijn dinetje gestokken, om de bougie te starten en normaal zie je de ontsteking dan, maar dat zie ik nu niet. de battery van de bougie starter is volledig opgeladen

dus ik denk dat ik een andere bougie nodig heb

welk formaat ed is dat ?

MVG

Back