Losi Mini 8IGHT 1:14 4WD Buggy

2x mailtje verstuurd over stand van zaken. Geen antwoord.
Zojuist maar gebeld.
Ja de technische dienst is al 2weken ziek...
Of ik morgen terug wil bellen...

Toen ik wilde bestellen vorige week ging alles heel snel ;-(

Ik hoop voor je dat het niet Toemen is want dan wordt het waarschijnlijk niet opgelost hun kennende.

Ik ga ervan uit dat elke winkel conform de regels en service handelt.
Zowiezo wettelijke garantie.

Althans daar ga ik van uit.

Nu is het wel zo dat de technische dienst niet over de bestellingen gaat ;)
Maar je gaat me niet vertellen dat alleen de technische dienst iets van auto's en herstellen kent...Niet netjes van de winkel maar je zal geduld moeten hebben vrees ik.Spijtig dat het weer over die winkel gaat (als het die is die Ghossie zegt),ze zouden beter eens werken aan hun imago.

Als ze een defect ontvangen artikel niet kunnen repareren, dan lijkt me het simpel, vervangen die hap. Wat nu als die technicus weken ziek blijft?

Vind ik ook.

Kijk ze mogen echt wel kritisch kijken en de wagen onderzoeken.
En als er onverhoopt iemand ziek is, kan altijd.
Heb ik zojuist ook aan ze gemaild.
Maar morgen verwacht ik wel een concreet voorstel.

Dus ik wacht nog een dagje af.

Als ze een defect ontvangen artikel niet kunnen repareren, dan lijkt me het simpel, vervangen die hap. Wat nu als die technicus weken ziek blijft?

Ja en vervangen duurt dus lang daar. Had eind juni of begin juli mijn kapotte esc naar ze toegestuurd. Heb nog steeds geen vervanging binnen. Het gaat om een castle esc, dus die hebben ze gewoon op voorraad!

is hier op het forum geen "ervaringen met retailers"-draadje ofzo?
Zodat "wij" consumenten weten wat voor vlees we in de kuip hebben voordat we ons zuur verdiende geld ergens als makke lammeren naar toe brengen?

of zou dit het forum "bijten" door die 500+ advertenties die hier exposure hebben?

Ik ben zelf co-founder en moderator bij www.oldskoolnl.nl een forum voor xbox en playstation.
het is een vbulletin en met crowdfunding/donate geheel door de leden gefinancierd.
Hier word geheel onafhankelijk en scherp over hardware,ontwerpers en retailers gediscussieerd.

Winkelbesprekingen mogen hier niet, voor ervaringen gewoon google raadplegen, staat een schat aan info op.Ook over boven genoemde winkel en andere winkels van dezelfde eigenaar.

Winkelbesprekingen mogen hier niet, voor ervaringen gewoon google raadplegen, staat een schat aan info op.Ook over boven genoemde winkel en andere winkels van dezelfde eigenaar.

Das wel jammer. Maar een keuze.

Is er een rc-forum/platform waar deze mogelijkheid wel is?

ik vind die ervaringen site's en thrustpilot-achtige reviews te statisch.
Ik zou meteen interactie met de reviewer willen en tips, do's and don't willen uitwisselen.

Wat ik al zei. Deze hobby is een groot deel afhankelijk van zijn hardware en dan is het fijn om te weten waar deze hardware goed en met goede aftersales is te verkrijgen.

enerzijds mag er dus wel gediscussieerd worden over dat traxxas onderdelen van mindere kwaliteit zijn en dat als men die wil gaan vervangen er voor RPM gekozen dient te worden, anderzijds mag er dus niet over Winkel A te B verteld worden dat ze niet klantvriendelijk werken en geen service leveren.....

Maar begrijp ook wel van de forum-oprichters waarom hiervoor gekozen en respecteer ook hun keuze.

Dus kiep joe on the hight

Yup fabrikanten mag je hier bespreken en winkels niet. Misschien komt het doordat sommige winkels hier reclame banners kopen en het zal natuurlijk niet echt leuk overkomen dat er een slecht bericht over je winkel naast je betaalde banner staat.

Yup fabrikanten mag je hier bespreken en winkels niet. Misschien komt het doordat sommige winkels hier reclame banners kopen en het zal natuurlijk niet echt leuk overkomen dat er een slecht bericht over je winkel naast je betaalde banner staat.

....en men vervolgens geen banner meer wil kopen de volgende contractperiode....

net mn wagen opgehaald.
wielen draaien nu alle vier.
monteur zei dat ie eigenlijk niet veel had gedaan. enkel wat tegen een muur gezet met zijn neus en gas gegeven.
dus wellicht dat de diffs nog niet goed waren " ingedaald". Stond ook wel in de handleiding maar dacht dat ik dat al voldoende had gedaan. Daar ter plekke getest: werkt goed

dus *zucht* pak van mn hart.

indruk van de winkel is wel, dat ze wel willen maar door de drukte en (chaos) in de winkel niet aan alle service toekomen.

Mini 8ight t

Mijn rijd prima op een 2s lipo heb alleen het spur en pinion moeten vervangen voor een stalen en ga nu de ball cups vervangen voor die van rpm.
Want bij een kleine jump vliegen de orginele al los

net mn wagen opgehaald.
wielen draaien nu alle vier.
monteur zei dat ie eigenlijk niet veel had gedaan. enkel wat tegen een muur gezet met zijn neus en gas gegeven.
dus wellicht dat de diffs nog niet goed waren " ingedaald". Stond ook wel in de handleiding maar dacht dat ik dat al voldoende had gedaan. Daar ter plekke getest: werkt goed

dus *zucht* pak van mn hart.

indruk van de winkel is wel, dat ze wel willen maar door de drukte en (chaos) in de winkel niet aan alle service toekomen.

What the f*ck?? Nog nooit zoiets gehoord. Iemand die kan bevestigen of dat klopt,een indalende diff? Auto herstellen door effe tegen de muur een burnout te doen?:confused:
Heb al wel een paar diff's vervangen in wagens maar nooit zoiets voor gehad hoor...Na een herstelling werkt alles gewoon terug zoals het hoort en moet mijn diff niet eerst effe afzien om "in te dalen" :D

Ik sta ook verbaasd, indalen? Ik kan me voorstellen dat er ergens een braampje zit, of iets te strak loopt, maar auto tegen een muur zetten lijkt me niet echt best voor de motor etc.

met "indalen"bedoelde ik "break in the differentials"

in de manuel staat.
Before Running Your Vehicle
1. Break in the differentials. While holding the chassis with only the left side tires firmly on
the ground, give the car about 1/8 throttle for 30 seconds. The right side tires should spin
freely during this time. Repeat this with only the right side tires firmly on the ground,
allowing the left side tires to spin freely. Repeat this 2–3 times.
2. Check for free suspension movement. All suspension arms and steering components

Dus denk dat ik dat proces niet goed genoeg had gedaan.

vanuit andere info:
Breaking-In the Diff

Breaking in the diff is important and you will have a much smoother diff after this is done. To break in the diff hold one tire and give the car a small amount of throttle for about 10-15 seconds, then change sides and hold the opposite tire. Do this three or four times,increasing the throttle a little each time[Do not go higher than 1/4th throttle] then tighten the slipper and check the diff, making sure it hasn’t loosened or tightened any. You may have to tighten the diff about 1/16th of a turn as things settle in. Now loosen your slipper and do this process of 1/4th throttle, then check the diff, two to three times.

Once done put the gear cover back on the buggy and grab the left and right wheels. Slowly turn them in opposite directions, the diff should feel smooth without any binding or gritty feeling. Your diff should last quite a while, just check it every three to four runs. Rebuild the diff if it feels tight, gritty, or not as smooth as you like. The diff thrust balls and thrust washers should last two to three rebuilds, the diff rings just need to be checked with your fingernail during each rebuild. You now have a smooth diff that is properly set up. [If any are interested I recommend running carbide diff balls and ceramic thrust balls. The reason to not use ceramic diff balls is that they are so hard and smooth; it's hard to get the diff to stop slipping.]

Back