Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Ik heb een 1:18 en een 1:16 is onderweg. Met de 1:18 kom ik prima over een 1:10 baan heen, een 1:14 zou dus zelfs makkelijker moeten gaan. Nou is de 1:18 wel een truggy, maar ik neem aan dat de bodemspeling van de Losi voldoende zou moeten zijn (lees: vergelijkbaar met de 1:18 truggy).

Losi 8ight besteld

Weet iemand of de esc in de losi mini 8ight ook een 2s lipo 100c 5000mah aan kan?
kan die niet ergens zo vinden ja wel dat ie 2s en 3s kan hebben maar maakt 100c en 5000 mah dan nog wat uit?

Alvast bedankt voor een reactie

esc.jpg

Losi® Brushless ESC This brushless ESC features auto-cell detection, built in cutoff, and is compatible with NiMH and 2S to 3S LiPo.

Op een ander forum heb ik al gelezen van een enkele dat deze op 3s te snel heet zou worden. 100C kan geen kwaad maar is zowieso veel meer dan nodig, betwijfel of dit een echte rating is of een marketing claim eigenlijk

Weet iemand of de esc in de losi mini 8ight ook een 2s lipo 100c 5000mah aan kan?
kan die niet ergens zo vinden ja wel dat ie 2s en 3s kan hebben maar maakt 100c en 5000 mah dan nog wat uit?

Alvast bedankt voor een reactie

denk je dan dat je die accu erin krijgt?

heb op yputube een paar filmpjes gezien, hij lijkt bijna identiek te zijn aan de MERV accu bakjes... iig de merv batterijen passen met maar een heel klein beetje custom werk...

Nog maar vier paginas? Das veel te weinig!

Wie heeft er al één of wie heeft er één besteld?!

Nog wat foto's die ik op het internet heb gevonden:

8ightmini.jpg

2011-11-10203749.jpg

imag0137.jpg

P1010630.jpg

En hier staan een hoop goede foto's! Ook onder de body etc...

UK-MicroRC -> fluppen goes 8ight

Groeten,

Laatst bewerkt:
Mooie fotos bedankt, ook goed om het chassis en de aandrijflijn beter te zien.. vind het er degelijk uit zien
Zal de startpost weer een keer updaten sommige fotos doen het ni meer

En ook nog maar de filmpjes uit dat topic ff embedden wel leuk blijkbaar is er daar al een club of baan waar ze er races mee doen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik juist ben is dat filmpje in Zweden ofzo. In zweden gebruiken ze dezelfde regels als in de UK en is mini racen actiever dan hier.

De Mini 8ight is bijna exact even groot als de Carisma GT14B en de Shark ST met (langer) SC chassis, ook wel LWD Shark ST genoemd. Daar zijn ze dus erg blij dat er nu 3 verschillende autos zijn i.p.v. 2.

Hopelijk wordt er hier nu ook weer meer met 1/16de gereden. (de 8ight is eigenlijk 1/16de denk ik). Ik heb een tweedehandse MERV die niet zo mijn ding is dus als die eenmaal in de verkoop is komt er een Mini 8ight voor in de plaats. Sinds korte tijd is er ook een baan (outdoor) die niet al te ver weg is voor mij dus dat kan nog leuk worden. Ik had de autos bijna opgegeven voor quads en andere dingen maarja, het kriebelt altijd...

Groeten,

Laatst bewerkt:
Klopt zijn idd zweden.. wel nice die filmpjes.
De rest van de autos die je noemt ter vergelijking zeggen mij niks.

Maar dit is zeker een hebbedingetje, naarmate ik er meer van zie lijkt deze aleen maar mooier/beter.
Zou leuk zijn als het hier wat aanslaat, voor zover ik weet heeft aleen dekeizer die ook al in die topic actief is er een besteld.. wie weet volgen er meer.
Misschien ikzelf toch ook nog wel, toch best handzaam ook deze wagen.
Verdiend idd meer aandacht gwn de mooiste mini offroader. bump
Edit: eens de carisma GT14B en Shark ST bekeken, ziet er zo slecht nog niet uit maar deze spreekt mij toch meer aan.
Grts

Laatst bewerkt:
Mamba micro pro en een goede servo en je hebt een hele leuke auto denk ik.
Word wel weer prijzig :confused:

Ik hoop alleen dat de auto niet te zwaar is voor dat kleine motertje.
Als jekijkt naar de merv is de motor een stuk groter en van de savage xs nog groter.

Laatst bewerkt:
Mooie fotos bedankt, ook goed om het chassis en de aandrijflijn beter te zien.. vind het er degelijk uit zien
Zal de startpost weer een keer updaten sommige fotos doen het ni meer

En ook nog maar de filmpjes uit dat topic ff embedden wel leuk blijkbaar is er daar al een club of baan waar ze er races mee doen:

heftig die schans zo recht de lucht in..

Laatst bewerkt door een moderator:
Back