Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Nou, de eigenlijk iets te grote 45A ESC, die ik naast de achteraf defect gebleken 25A ESC, bij de auto had gekregen, zit erin. De auto kan nu alleen nog maar Mini 8eight kappen hebben, omdat deze ESC te hoog is voor de LC Racing kap, maar gelukkig heb ik ook 2 Losi kapjes erbij gekregen.

Bij de 25A ESC zaten de accudraden aan de ene kant en de motordraden aan de andere, wat makkelijker was met inbouwen dan alle draden aan 1 kant, zoals bij deze. Ik heb gekozen om de draden nu naar achteren te hebben, de draden naar de motor lopen dan strak over de top chassis plate naar achteren, en vlak voor de achterste body mount met een bocht naar links (van voren gezien) en zijn daarna aangesloten op de draden die uit de motor komen.

Om inbouwhoogte te winnen heb ik een stukje van de opstaande rand aan de voorkant van de top chassis plate weggesneden, zodat de ESC met dubbelzijdig kleefband strak op de plaat kon worden gezet. Daarna was er nog 1 probleem, met schakelaar en draad naar de ontvanger ingeplugd, werd het geheel alsnog iets te hoog, het gaat namelijk om dit type ESC:

13445-2.jpg



Fan was er al afgelaten, die zat er niet bij, je kan zien dat de stekkers van de ontvangerdraad en schakelaar dan een stukje uitsteken. Toen maar besloten om de draden van de defecte ESC te gebruiken, en die aan de onderkant van de rij connectorpinnen op de print te solderen. Had ik alleen beter kunnen doen voordat ik de ESC al vastgeplakt had op de chassis plate, nu kon ik er een stuk minder goed bij. Maar met vooraf vertinnen van de draadjes, een steuntje om de auto in een hoek te houden dat ik zicht had op wat ik deed, en wat geluk, heb ik alle 5 draden erop gekregen, en daarna werkte het geheel ook nog steeds. En de kap paste prima, met overal nog een beetje speling.

Omdat de draden vrij weinig "vlees" hebben waar ze zitten gesoldeerd, heb ik met wat 15 minuten epoxy een "trekontlasting" erop gemaakt, kunnen de draden niet zomaar lostrillen of afbreken als je er per ongeluk tegenaan komt met aanzetten van de auto, dmv de schakelaar die op de servo zit.

Foto's volgen nog, na de hopelijk zo straks te maken proefrit.
 
@ Yabz, het exotek chassis is niet breder. Net even gekeken naar de link van je accu en zonder de afmetingen te bekijken zie ik al dat hij veel te breed is.

Wat je zou kunnen doen, (maar dat is wel een beetje een omslachtige oplossing)..

Om de sideguards eraf te laten en een undertray te kopen.

Undertray for Losi Mini 8ight 8 Eight Protect Chassis 605482075074 | eBay

Dan zou je iets meer ruimte moeten hebben.

Maar zelf adviseer ik je om gewoon passen de accu's te kopen. Die undertray slijt namelijk snel door aan de voorzijde.. en dan komt er zand tussen.

Hier een oude foto toen ik nog een undertray gebruikte.

%255BUNSET%255D
 
@ Indoorvlieger, ben benieuwd naar de foto's. Ik ontdekte trouwens dat je een Losi body ook achterstevoren op een LC-Racing buggy kan monteren, ziet er wel vaag uit haha.
 
Hier een filmpje van het prototype van de LC-Racing Desert Buggy.


Kwam het filmpje tegen op de nitrorcx site.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had de ABC combi overgenomen van de vorige regelaar met opnieuw aansluiten, en ik dacht dat ik het ook nog had getest gisteravond, maar bij de proefrit draaiden de wielen toch de verkeerde kant op.

Dat wordt dus weer draden wisselen, maar eerst op zoek naar krimpkous, die is op.
 
Die desert buggy ziet er leuk uit ,maar ik denk dat de mogelijkheden om lekker te kunnen rijden beperkt zijn, ivm de lage bodem vrijheid , netzoals de 1/16 traxxas autootjes .

Ik zie de buggy niet zo snel op gras of los zand rijden, het promootje is leuk, maar das een harde ondergrond ,met een laagje los zand ....
En dat komt weinig voor NL of je moet een baan opzoeken ...
 
Valt wel mee hoor. Je kan er best lol mee hebben. Ik rijd ermee in het bos maar ook op een grind pad door de duinen. Maar het blijft natuurlijk een 1/14 als je meer rijhoogte wil hebben in die schaal zou je kunnen kijken naar de monstertruck van lc racing. Nu nog in ontwikkeling maar zal niet lang meer duren.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition
 
Zo, even wat foto's gemaakt:


p1030312.jpg


p1030316.jpg


p1030318.jpg



En de kleine aanpassing aan de kap, voor de voorste shock tower:

p1030321.jpg


p1030322.jpg



En nu kijken of ik vandaag een winkel kan vinden met de juiste maat krimpkous, zodat ik vanmiddag of vanavond 2 draden kan wisselen.
 
@ Yabz, het exotek chassis is niet breder. Net even gekeken naar de link van je accu en zonder de afmetingen te bekijken zie ik al dat hij veel te breed is.

Wat je zou kunnen doen, (maar dat is wel een beetje een omslachtige oplossing)..

Om de sideguards eraf te laten en een undertray te kopen.

Undertray for Losi Mini 8ight 8 Eight Protect Chassis 605482075074 | eBay

Dan zou je iets meer ruimte moeten hebben.

Maar zelf adviseer ik je om gewoon passen de accu's te kopen. Die undertray slijt namelijk snel door aan de voorzijde.. en dan komt er zand tussen.

Hier een oude foto toen ik nog een undertray gebruikte.

%255BUNSET%255D

Bah nee, dan ga ik maar voor die zippy 1700mahs die je hebt, toevallig een link dat ik dezekeer WEL de goede heb? :murder:
 
Die desert buggy ziet er leuk uit ,maar ik denk dat de mogelijkheden om lekker te kunnen rijden beperkt zijn, ivm de lage bodem vrijheid , netzoals de 1/16 traxxas autootjes .

Ik zie de buggy niet zo snel op gras of los zand rijden, het promootje is leuk, maar das een harde ondergrond ,met een laagje los zand ....
En dat komt weinig voor NL of je moet een baan opzoeken ...


Ik rij toch wel met mijn Losi Mini8 op deze locatie
foto0096l.jpg


Heel fijn zand en in de zomer is het nog erger (foto is van in de winter/herst)
Nu is het wel een uitdaging om de spoor vormingen te vermeiden he en natuurlijk wat terrein kennis daar en je zit niet vaak vast
 
@Wesley: Dank je. Ik had er wel een hard hoofd in vooraf, maar ik heb de auto op zijn kant gezet, met een leeg melkpak als steun, en dan stond hij precies in de goede hoek om er net met de soldeerbout bij te kunnen. Draadjes iets vertind, de printplaat was al vertind, draadje tegen het pinnetje op zijn plek houden, even de soldeerbout er tegen, en na een paar tellen vloeit de soldeer, en kan de bout eraf. 4 lukten er in 1 keer, de 5e zat wat scheef, en toen ik het draadje iets wilde bijbuigen, liet de draad los, met het chroom/gouden laagje wat op de pin zat. 2e poging lukte wel, en toen alles goed bleek te werken, meteen gezekerd met een beetje snelle epoxy, zoals je op de laatste foto kan zien.

Sommigen gebruiken daar smeltlijm voor, maar dat heb ik niet, en dit werkt net zo goed.

Als de wielen nu ook nog de goede kant op gaan draaien, komt er eindelijk wat schot in. Achteruitrijden gaat wel redelijk vlot, maar de auto pendelt dan een beetje, wat ook logisch is.
 
Calibreren werkt niet, de regelaar stuurt wel netjes vooruit aan als je gas vooruit geeft, maar als de draden naar de motor verkeerd zitten, gaat ook bij een brushless motor de motor de verkeerde kant op.

Maar ik vond een elektronica-shop, met de juiste maat krimpkous, ik heb een soldeerbout in de auto, en een 12 naar 220 omvormer, mesje, en tang. Dus de draden zitten nu goed. Ik kon alleen de krimpkous niet laten krimpen, maar verder is het probleem opgelost.

Als de kousjes straks gekrompen zijn, en de draden weer met een tie wrap op hun plek zitten, ga ik eens de vering onder handen nemen, die is nog veel te stug, vooral voor. Licht deels aan de veren, en aan de erg strakke passing van de zuigers in de cylinder en de kleine gaten in de pistons. Zonder olie gaat het goed, maar zelfs met dunne olie is de demping stug. Verder een zeer nette auto, stuurinrichting is zelfs van kogellagers voorzien.
 
Ik kwam onderweg een supermarkt tegen, en met een lucifer (ik weet dat het niet de beste methode is voor krimpkous, omdat je riskeert dat het kunststof vlam vat) waren de kousjes zo gekrompen. Tie wrapje erom, zodat de draden niet tegen de kap gingen schuren. En toen rijden. Dat ging best lekker, auto is al redelijk goed getrimd, alleen zag ik na een paar minuten een vlek op de spoiler.

Bleek dat de shock flink gelekt had. Bij het vullen van de shocks was me al opgevallen dat de "bladders", de rubberen schijfjes die tussen cap en body zitten, en de afdichting verzorgen, aan de kleine kant zijn. Wat gebeurt is dat de bladder aan 1 kant iets schuin in de holte van de shock zakt, en daarmee i de afdichting meteen nul komma nul. Herbouwen zal het wel voor even oplossen, maar eigenlijk zouden er gewoon iets grotere bladders in moeten. De huidige zijn iets van 11 mm diameter, en de shock zit tussen de 12,5 en 13 mm in, qua buitendiameter. Maar hoe kom je op vrijdagavond nog aan onderdelen als een setje 13 mm shockbladders zonder hobbywinkel in de buurt? :(

Edit: 12mm blijkt ook groot genoeg, ik heb er een paar van Team C, maar die zijn wel aan de dikke kant. Deze zijn misschien een optie:

gsc-sh-10tbl_1.jpg


Wesley, kun je die CEO van LC Racing eens aanschrijven over die shocks?
 
Laatst bewerkt:
jaman je kijkt dan eens een dag niet op het forum....

een half uur leeswerk..

haha


nu wil ik kijken voor deze winter een 1/14 wintercup te organiseren.

maarja ik zou dit niet alleen kunnen zou willen kijken voor dit via een erkende bon te doen.

ik ken enkel het BNK

weten jullie soms iemand wie ik kan contacteren.

het concept zou zijn voor een sportzaal in een paar gemeentes te huren en daar een wedstrijd te organiseren op matten.
 
Kreeg een tip op rc tech hoe je de shocks moet vullen. Mailtje heb ik niet meer. Maar geloof dat je het eerst moet vullen dan bladder erop en dan voorzichtig bovenkant erop draaien

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition
 
Laatst bewerkt:
@ Indoorvlieger ik heb de ceo van lc. al eens op de hoogte gesteld van de shocks en die nam het toen niet echt serieus. Kreeg toen een tip op rc tech hoe je de shocks moet vullen. Mailtje heb ik niet meer. Maar geloof dat je het eerst moet vullen dan bladder erop en dan voorzichtig bovenkant erop draaien

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition


Hmmm, dan ga ik zijn mailbox ook wel eens onder vuur nemen. ;)

Zoals je beschrijft zet ik ze ook in elkaar, maar er zit gewoon verschil in de afmetingen van de bladders. De ene is 11 mm, terwijl een andere bijna 12 mm is, en eentje nog een fractie groter. Groter is niet erg, maar die kleine geeft problemen.

Ik heb er nu voor tijdelijk Team C bladders in van 12 mm, zijn alleen ietsje dikker, maar deze kunnen zeker niet in de shock scheef zakken. Verder heb ik voor de gaatjes in de pistons opgeboord naar een ruime 1 mm. Standaard zijn ze ca 0.8 mm of zo, en op RC Tech werd 1.2 mm aangeraden. Ik heb geen boor van 1.2 mm, dus dan maar het 1 mm boortje een paar keer er extra doorheen, heb je ook ongeveer 1.2 mm. Heeft wel effect gehad, je krijgt geen luchtbellen meer bij bewegen van piston na het vullen, en voordien stuiterde de voorkant als je die omhoog tilde, en dan losliet, nu hoor je alleen een doffe plof, maar geen gestuiter.
 
Dat downgraden van de auto's, wat door Wesley werd aangehaald als praktijk van Yokomo, gebeurt ook bij de LC Racing versie, zo lijkt het. Ik heb vandaag een EMB gezien met kunststof badkuip chassis, kunststof dempers en shock towers. Wel nog brushless, maar verder toch een stapje onder de kwaliteit die we gewend zijn, en die zo bijdraagt aan de goede prijs-kwaliteit verhouding. Hopelijk een foutje met inpakken, dat het chassis voorbereid was om een Yokomo te worden, of zo, want ik denk dat de auto een stuk minder kan hebben met die kunststof parts...
 
Dat is een simpelere versie van de emb. Die wordt oorspronkelijk ook met brushed elektronica verkocht. Van de rally versie heb je ook een plastic en metal versie.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition
 
Back
Top