Indoorvlieger
Forum veteraan
Nou, de eigenlijk iets te grote 45A ESC, die ik naast de achteraf defect gebleken 25A ESC, bij de auto had gekregen, zit erin. De auto kan nu alleen nog maar Mini 8eight kappen hebben, omdat deze ESC te hoog is voor de LC Racing kap, maar gelukkig heb ik ook 2 Losi kapjes erbij gekregen.
Bij de 25A ESC zaten de accudraden aan de ene kant en de motordraden aan de andere, wat makkelijker was met inbouwen dan alle draden aan 1 kant, zoals bij deze. Ik heb gekozen om de draden nu naar achteren te hebben, de draden naar de motor lopen dan strak over de top chassis plate naar achteren, en vlak voor de achterste body mount met een bocht naar links (van voren gezien) en zijn daarna aangesloten op de draden die uit de motor komen.
Om inbouwhoogte te winnen heb ik een stukje van de opstaande rand aan de voorkant van de top chassis plate weggesneden, zodat de ESC met dubbelzijdig kleefband strak op de plaat kon worden gezet. Daarna was er nog 1 probleem, met schakelaar en draad naar de ontvanger ingeplugd, werd het geheel alsnog iets te hoog, het gaat namelijk om dit type ESC:
Fan was er al afgelaten, die zat er niet bij, je kan zien dat de stekkers van de ontvangerdraad en schakelaar dan een stukje uitsteken. Toen maar besloten om de draden van de defecte ESC te gebruiken, en die aan de onderkant van de rij connectorpinnen op de print te solderen. Had ik alleen beter kunnen doen voordat ik de ESC al vastgeplakt had op de chassis plate, nu kon ik er een stuk minder goed bij. Maar met vooraf vertinnen van de draadjes, een steuntje om de auto in een hoek te houden dat ik zicht had op wat ik deed, en wat geluk, heb ik alle 5 draden erop gekregen, en daarna werkte het geheel ook nog steeds. En de kap paste prima, met overal nog een beetje speling.
Omdat de draden vrij weinig "vlees" hebben waar ze zitten gesoldeerd, heb ik met wat 15 minuten epoxy een "trekontlasting" erop gemaakt, kunnen de draden niet zomaar lostrillen of afbreken als je er per ongeluk tegenaan komt met aanzetten van de auto, dmv de schakelaar die op de servo zit.
Foto's volgen nog, na de hopelijk zo straks te maken proefrit.
Bij de 25A ESC zaten de accudraden aan de ene kant en de motordraden aan de andere, wat makkelijker was met inbouwen dan alle draden aan 1 kant, zoals bij deze. Ik heb gekozen om de draden nu naar achteren te hebben, de draden naar de motor lopen dan strak over de top chassis plate naar achteren, en vlak voor de achterste body mount met een bocht naar links (van voren gezien) en zijn daarna aangesloten op de draden die uit de motor komen.
Om inbouwhoogte te winnen heb ik een stukje van de opstaande rand aan de voorkant van de top chassis plate weggesneden, zodat de ESC met dubbelzijdig kleefband strak op de plaat kon worden gezet. Daarna was er nog 1 probleem, met schakelaar en draad naar de ontvanger ingeplugd, werd het geheel alsnog iets te hoog, het gaat namelijk om dit type ESC:

Fan was er al afgelaten, die zat er niet bij, je kan zien dat de stekkers van de ontvangerdraad en schakelaar dan een stukje uitsteken. Toen maar besloten om de draden van de defecte ESC te gebruiken, en die aan de onderkant van de rij connectorpinnen op de print te solderen. Had ik alleen beter kunnen doen voordat ik de ESC al vastgeplakt had op de chassis plate, nu kon ik er een stuk minder goed bij. Maar met vooraf vertinnen van de draadjes, een steuntje om de auto in een hoek te houden dat ik zicht had op wat ik deed, en wat geluk, heb ik alle 5 draden erop gekregen, en daarna werkte het geheel ook nog steeds. En de kap paste prima, met overal nog een beetje speling.
Omdat de draden vrij weinig "vlees" hebben waar ze zitten gesoldeerd, heb ik met wat 15 minuten epoxy een "trekontlasting" erop gemaakt, kunnen de draden niet zomaar lostrillen of afbreken als je er per ongeluk tegenaan komt met aanzetten van de auto, dmv de schakelaar die op de servo zit.
Foto's volgen nog, na de hopelijk zo straks te maken proefrit.