Losi SCB 1/10 short course buggy

de ultima db was er eerst , daarna kwam deze.

het zijn volgens mij niet dezelfde soort buggy's en de ultima db is een 1:8 dit een 1:10

Ultima DB is ook 1/10, het is namelijk bijna hetzelfde chassis als de Ultima SC (die ikzelf heb) en die is 1/10!!

ultima DB is 457mm (approx.)
losi scb 1/10 is (510mm)

de losi is dus iets langer als de ultima. deze info heb ik gewoon van de losi site en de site van kyosho
was heel simpel te vinden

Denk het niet, het is een losi en de enige reden om hem te kopen is omdat je het uiterlijk mooi vind.
Betwijfel dat veel mensen hem gaan halen

Ik vind het zelf maar niks :p

Wat bedoel je daar nu bij? Losi xxx buggy's zijn samen met associated de beste prijs/kwaliteit, vooral 2wd. xxx-t's zijn zeer goede stadium trucks, de 8ight (-E)(-T) is een geweldige 1/8 buggy/truggy.

Ik heb hier niet over andere losi modellen, maar over deze.
In dit geval praten we over een best zware, 2wd buggy, met niet al te beste electronica, waar naar mijn weten geen race klasse voor is, die niet al te beste handling gaat hebben etc etc.

Andere modellen zoals de 8ight (uiteraard een top model) hebben hier niets mee te maken. En zijn ook niet vergelijkbaar

'het is een losi' bedoel ik in dit geval mee dat het een buggy is die niets bijzonders of goeds bied afgezien van zijn looks. de onderdelen zullen wel vrij lastig zijn net zoals bij zovele losis.
daarom zie ik maar weinig mensen het geld over de balk gooien ervoor, maar wie weet.
niets tegen losi verder hoor trouwens

Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn er geen 1/8 2wd buggy elec races, maar je mag vast meedoen bij de 4wds als je maar ruimte maakt waneer ze je een ronde inhalen :p
'Veel mensen 1 nemen' sorry dat gaat hoe dan ook niet gebeuren, de hoofdredenen daarvoor zijn al genoemd daarbij is het een beetje een smaak gevalletje, of je vind het mooi of je vind het niks

Laatst bewerkt:
ik zat ook ff te denken van zijn die 2wd buggy's er wel?
misschien gewoon bij de 4wd de voorwielaandrijving weg halen dan kunnen ze ook wel mee doen.
maar als er geen klasse voor komt wordt het gewoon een lol auto zoals een e-revo ofso.

Tja.. of er een klasse voor is of komt voor RCs weet ik niet.
In het echt rijden er vaak genoeg verschillende offroad klasses door elkaar, beter voorbeeld zijn de dakar enz,

dat zijn challanges, van punt A naar punt B
dit zul je nooit door elkaar zien op een circuit
moet er niet aan denken om dit in een SC klasse erbij te hebben.
zit je weer met het gekloot van de open wielen die bij een ander onder de kap schuiven

een fun bakkie, leuk om mee te bashen e.d. maar nooit bedoelt voor echt wedstrijdwerk. anders had het wel onder TLR ( team losi racing ) uitgebracht worden

Uiteraard hoor darkfire, Het is allemaal voor de lol natuurlijk, of je nou raced of niet (toegegeven sommigen zijn het spoor bijster) Het hoeft ook geen wedstrijd auto te zijn om een goede auto te zijn

En ja murky daar heb je gelijk in.., juist dat het shortcourse TRUCKS zijn maakt het zo leuk, en ik denk dat dat juist veel mensen trekt die deze trucks mooi vinden, voor deze buggy zou wat minder publiek zijn denkik Gemixte wagens door elkaar is nooit een succes geweest volgens mij, en kan me goed voorstellen dat dat bepaalde problemen zou opleveren, maargoed zo ver zal het dus allemaal niet komen.

Verder wel een orgineel wagentje

Bij de 4WDs voorwielaandrijving weghalen zodat deze mee kan doen zou natuurlijk nooit gebeuren, en dan legt hij het alsnog vies af tegen de wagens die vroeger 4wd waren omdat ze een beter zwaartepunt etc hebben (alhoewel dat zo slecht nog lang niet is bij deze wagen)

Ik heb hier niet over andere losi modellen, maar over deze.
In dit geval praten we over een best zware, 2wd buggy, met niet al te beste electronica, waar naar mijn weten geen race klasse voor is, die niet al te beste handling gaat hebben etc etc.

Andere modellen zoals de 8ight (uiteraard een top model) hebben hier niets mee te maken. En zijn ook niet vergelijkbaar

'het is een losi' bedoel ik in dit geval mee dat het een buggy is die niets bijzonders of goeds bied afgezien van zijn looks. de onderdelen zullen wel vrij lastig zijn net zoals bij zovele losis.
daarom zie ik maar weinig mensen het geld over de balk gooien ervoor, maar wie weet.
niets tegen losi verder hoor trouwens

Mijn excuses dan :D
Het ding ziet er inderdaad wel spuuglelijk uit, om eerlijk te zijn.

Ja niets aan de hand was ook nogal een onduidelijk bericht van mijn kant..
Deel je mening over de looks, maar vind het wel leuk dat het weer eens wat anders is en er zijn mensen die het mooi vinden dus its all good
Denk gewoon niet echt een wagentje als het je vooral om rij prestaties gaat, verder een orgineel ding

Bij de 4WDs voorwielaandrijving weghalen zodat deze mee kan doen zou natuurlijk nooit gebeuren, en dan legt hij het alsnog vies af tegen de wagens die vroeger 4wd waren omdat ze een beter zwaartepunt etc hebben (alhoewel dat zo slecht nog lang niet is bij deze wagen)

en je moet dan ook het voordiff weghalen, en dan ben je er nog niet

Ik vind hem ook zeker gaaf, heb al een en ander gelezen erover op rctech en over het algemeen zijn ze er wel positief over. Zag ook een mod. dat je Associated wielen erop kan gebruiken en dat is wel handig aangezien ik een SC10 heb.

Ik kan niet wachten om hem te bestellen ;-).

Back