Losi Tenacity DB Pro - Fox Racing

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Riko, 9 aug 2022.

  1. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Dat maakt toch niet uit? Ik rij ook met oudere buggies, zwaarder enz. Anderzijds: gestripte diffs, uitgelubberde lagers, brekende draagarmen,... Nog nooit of heel zelden gehad. Ik kan ook niet mee, maar ik rij mss met 1/5 of minder van budget van die racebeesten :)
     
    Riko vindt dit leuk.
  2. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België
    maakt idd niet uit, maar ik zie het gewoon wel zitten om mezelf nog eens een pro buggy aan te schaffen, dan kan ik ook meedoen vooraan :)

    Heb dan een fun Losi
    2 shelfqueens
    en een pro buggy :)

    afwisseling is leuk ;)
     
  3. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Vraagje: je rijdt eigenlijk iedere keer nogal wat kapot. Ligt dat aan jou of aan de auto? Of domme pech?
     
    Riko vindt dit leuk.
  4. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België
    haha alle drie eerder...

    Als ik zou rijden als een bomma, zou er nix gebeuren, maar dat is ook geen fun he ;)

    Ik heb al aangetoond hoe bruut die track is, zie maar de comments van anderen, ze gebruiken 'moordend' (in men Kyosho build thread) ik overdrijf dus niet.
    Zie die leuke videos van de jumps en crashes en races die we houden ;) (je hebt ze al gezien merk ik aan de likes lol)

    En de combinatie van bovenste twee gaan er makkelijker voor zorgen dat de zwakke plekken getest worden aan die auto, elke auto heeft zijn zwaktes, ik heb die nu wel gevonden ondertussen.
    Anderen breken dan weer onderdelen die ik bij mij niet zo snel zal zien breken omdat ik al voorzorgen nam....alu carriers in de eerste plaats.
    De stukken die ik wel breek waren de diff cases, en enkel de diff cases.
    In 1 geval zelfs ten gevolge van een geplooide hinge pin.
    En in het laatste geval ten gevolge van een ball bearing die het begaf, daar kan ik nix aan doen :rolleyes:
    Daar heeft Losi al een update voor bedacht: diff cases die een grotere diameter van ball bearing bevat....(onaangename verassing als je spares wilt gebruiken en je merkt dat je geen bearings hebt die passen)

    Diff cases heb je alu versies van, maar vind ik te duur, denk ook niet dat ik daarin zal investeren maar eerder in spare diff cases, kosten maar 16 euro voor de 3 diff cases samen....
    En de Hinge Pins, daar heeft losi heavy duty versies van, maar die zijn ook pokke duur: die gaan gemiddeld voor 40 euro voor en 40 euro achter.
    Op ebay wel een duo gevonden voor 36 dollar, dus das wel nog interessant.

    Conclusie: Iedereen die daar niet met een professionele buggy rijdt, (XRay, Tekno, TLR, etc), rijdt daar vroeg of laat iets kapot....dat is wat ik vaststel.
    Ik heb alvast mijn zinnen gezet op wat door velen gezien wordt als de beste buggy, een Kyosho MP10(e, electro versie uiteraard)

    Kzou zeggen, kom eens af als het goed weer is en dan kunnen we samen racen daar in Gent op SC Track ;)
     
  5. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Uitgebreid antwoord: :thumbsup:

    ik vroeg het omdat ik ook een 3S off road erbij wil kopen voor de fun. De Tenacity DB Pro wordt veelal goed beoordeeld en staat op mijn shortlist. Wat maakt hem relatief kwetsbaar? Is het gewicht te hoog voor serieus racen/mishandelen? Of zijn het de gebruikte materialen t.o.v. de Xray’s, Tekno’s enz?
     
    Riko vindt dit leuk.
  6. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België
    Ondanks de kritische toon mss, is die zeker wel capabel, zelfs daar staat die zen mannetje tov die Tekno's en co...

    Nieuwe banden, Louises, zijn wel nodig daar, want stock trekt op nie veel.

    En zoals bij alle die RTRs, andere servo ook.

    De Tekno mannen vonden de mijne wel 'heuuul sterk'
    En da is ook zo, de schade die ik heb, jah, je kan het lezen hierboven.

    Alleen, tis nu eenmaal geen Tekno en co.
    Shocks, ophanging, afstelbaarheid, etc, das toch allemaal van het pro niveau.

    Wat ook een aanrader is, zijn de Arrma Typhones...
    Daar rijdt ook eentje rond.
    Maar ook die kreeg beschadigde of gebroken armen daar....
    Maar standaard wel mss iets beter.
    Wel duurder dan een RTR DB Pro.

    Aangezien ik wel een pro buggy zal kopen ergens volgend haar, ben ik wel bereid deze te laten gaan, met alle onderdelen, behalve de banden.
    Zelfs met de 4 5000mah smart spectrum lipos erbij.

    600 euro voor de auto (zit voor meer dan 200 euro aan versterkzte hop ups op+spares)
    + 200 voor de 4 lipos optioneel.

    Geen dringende verkoop, maar voor die prijzen mag em wel weg
     

Deel Deze Pagina