Omdat ik geen zin heb het wiel uit te gaan vinden en ik op zoek was naar een redelijk kant en klaar platform omdat dit niet alleen een modelbouw markt is maar vooral veel gebruikt wordt door foto/video fanaten heb ik gekozen om een verder te kijken naar de Lotus T580. Lotus RC maakt een aantal Quadcopters. De keuze van de T580 is de grote, het is een RTF platform, die je standaard in een plus vliegt (een prop voor). Maar hij kan ook met wat aanpassingen in een X vliegen (twee props voor).
In een X wil ik ook gaan vliegen omdat je dan niet met je camera tegen de voorste prop kijkt.
Op dit moment is er nog geen GPS unit aanwezig die gaat er in de toekomst wel komen.
Zo daar is hij dan de Lotus T580 Quad copter
Eigenlijk komt hij al zo goed als klaar in de doos
De motoren zitten in mooie alu houders
De electronica zit mooi opgesloten in een kunststof doos
De regelaars 2 per printje
Het landingsgestel zit mooi vast en is van alu met carbon, ook het frame zit vast in een alu blok. Overigens gaat het landingsgestel er weer onderuit en er komt een ring tussen omdat ik hem als X wil gaan vliegen omdat je dan geen last hebt van een motor in het beeld. Hiervoor is een ring leverbaar maar die moet ik nog krijgen. De test vlucht was in + mode dus een prop aan de voorkant.
Ik had al gelezen dat de made bout (stelschroef) van de motoren wel eens los komt dus deze allemaal maar even opnieuw voorzien van loctite.
Ook bij het plaatsen van de props een beetje loctite (er zit een tapdraad in de props).
Daarna komt er nog een siermoer om de prop (niet te vast draaien anders vervorm je de prop)
Tada daar is hij dan...
Vliegen is heel erg wennen het zicht is apart en vliegen met een heleboel wind is ook niet bevordelijk, maar ja wilde weten of hij vloog dus....
Vliegen dat doet hij, nu wachten op de ring en een paar 100 gram er onder en leren vliegen
eIB1FhiCMZU[/media] maiden - YouTube
gr Remco
In een X wil ik ook gaan vliegen omdat je dan niet met je camera tegen de voorste prop kijkt.
Op dit moment is er nog geen GPS unit aanwezig die gaat er in de toekomst wel komen.
Zo daar is hij dan de Lotus T580 Quad copter

Eigenlijk komt hij al zo goed als klaar in de doos

De motoren zitten in mooie alu houders

De electronica zit mooi opgesloten in een kunststof doos

De regelaars 2 per printje

Het landingsgestel zit mooi vast en is van alu met carbon, ook het frame zit vast in een alu blok. Overigens gaat het landingsgestel er weer onderuit en er komt een ring tussen omdat ik hem als X wil gaan vliegen omdat je dan geen last hebt van een motor in het beeld. Hiervoor is een ring leverbaar maar die moet ik nog krijgen. De test vlucht was in + mode dus een prop aan de voorkant.

Ik had al gelezen dat de made bout (stelschroef) van de motoren wel eens los komt dus deze allemaal maar even opnieuw voorzien van loctite.

Ook bij het plaatsen van de props een beetje loctite (er zit een tapdraad in de props).

Daarna komt er nog een siermoer om de prop (niet te vast draaien anders vervorm je de prop)

Tada daar is hij dan...

Vliegen is heel erg wennen het zicht is apart en vliegen met een heleboel wind is ook niet bevordelijk, maar ja wilde weten of hij vloog dus....
Vliegen dat doet hij, nu wachten op de ring en een paar 100 gram er onder en leren vliegen
eIB1FhiCMZU[/media] maiden - YouTube
gr Remco
Laatst bewerkt door een moderator: