Love the smell of jet fuel

Meteen maar even met de deur in huis vallen,

Ben Ed, zeg maar her-intreder in deze fantastische hobby en heb het dan ook maar gelijk goed aan gepakt.

Na jaren met Turbines te willen beginnen maar nooit de stap durven zetten vanwege "wat de boer niet kent....", kosten, "vaak ben je te bang" en zo nog ongeveer 1000 excuses toch de stoute schoenen maar aan getrokken :cool:

Alles nieuw aan geschaft, internet en alle bestaande fora's binnenste buiten gekeerd, verkeerde keuze gemaakt voor een start project wegens over enthousiasme. Dus stapel duren spullen liggen nu in een doos te wachten als vervolg project.
Uiteindelijk een een Habu32 met de P20sx erbij gekocht en aan het bouwen gegaan.

Grootste ding was eigenlijk de nieuwe zender begrijpen en de Turbine in-bouwen en in-leren. Maar na +/-100 telefoontjes met Jetcat en Futaba en uren proberen de manuals te begrijpen en het internet leeg zuigen stond hij dan eergisteren op z'n wieltjes met draaiende motor aan de kop van het veldje :D

Op het veldje waar ik lid ben vliegt niemand turbine en mijn stick bezetting slaat ook echt nergens op dus heb/had echt alles zelf uit moeten vlooien. Niemand om te helpen, er waren alleen 2 vrienden mee die met een grote grijs stonden te wachten op "de grote vuurbal".....

Daar stond ik dan met met al m'n talent en goeie gedrag :confused:

Afin, met knikkende knieën gas stick naar achter (ja je leest het goed) en daar hobbelde en stuiterde de Habu heen.......

Eind resultaat, aan het einde van de middag 7 (1x de ecu accu op het veld bij geladen) vluchtjes gemaakt en een Onwijs Gave Verslaving rijker!!!! :D:D

Wat is dit helemaal te gek!!! Snap niet dat ik niet eerder ben begonnen met Jets.
Sta al weer te trappelen om straks de spullen weer in de auto te gooien en weer richting het veldje te gaan.

Voor wat betreft de Habu, super gaaf kisje, voor mij als her-intreder de perfecte keuze geweest om mee te beginnen met deze super hobby!!

Zal in de loop der tijd nog wel meer van me laten horen, want heb nog ongeveer 10.000 vragen, maar voorlopig vlieg ik rond, GAAF!!!!

Cheers,

Ed

Maatje heeft gefilmd met z'n telefoon, zal eens kijken of het lukt om dat op de een of andere manier online te krijgen.

Leuk verhaal, super dat het goed gaat! Laat de foto's en filmpjes maar komen idd :).

Freek

Gefeliciteerd met de geslaagde herintrede, en ja, eenmaal turbine gevlogen dan wil je niet anders meer :nooo:

Enne vraag gerust, hier zitten genoeg ervaren turbine vliegers om je bij te staan en te helpen :yes:

Vandaag weer 8 vluchtjes gemaakt.
Helemaal te gek!!
Filmpje wordt zeuren, maar zal morgen ff wat foto's plaatsen (als het lukt)

Nou schiet mij maar in zo'n rubber dingetje, foto erbij zetten moet je blijkbaar bij NASA hebben gewerkt om dat te snappen :confused:

Laatst bewerkt:
:D. Blijft altijd even zoeken.

De handigste manier om een foto te plaatsen is er een hier op het forum in je "fotoalbum" te uploaden. Als je dan op de foto klikt, zie je onder de foto 2 regels staan: een met de html link naar de foto, en een met de tekst
na de link.

Als je die 2e regel (dus met
erna) in je draadje kopieert wordt de foto getoond.

Ik hoop dat het duidelijk is.

Freek

full

Dan zou dit 'm moeten zijn.......

Ha, ut werukt :D

full

full

Filmpie is de volgende stap, maar ga nu spul maar weer in de auto gooien en richting het veld :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back