Denk nu ook dat in de meeste wagens waar de lipo goed afgeschermd is een softcase zelf het veiligste is.. want je ziet het als er iets mee aan de hand is
Wat zie je dan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Denk nu ook dat in de meeste wagens waar de lipo goed afgeschermd is een softcase zelf het veiligste is.. want je ziet het als er iets mee aan de hand is
nou dit: dit-het-einde-van-mijn-lipo (ja sorry ga het verhaal niet twee keer posten)
Dat ze bol gaan staan zie je bij hardcases ook.
Dus wat zie je dan meer bij softcases?
Bedankt de fik gaat er dus echt veel minder snel in..
Heb lang gekeken toen ik een lipo ging halen, en volgens mij was er zelfs amper of geen 4s te vinden.. toen ben ik maar voor lipo gegaan want de grote life waren wel heel zwaar, ik wou wel een beetje snel gaan ja
Wow zie jij recht door de behuizingen heen ofzo?
Ben pas bijv opzoek geweest naar een 4S, Een turnigy 4S is absoluut niet veiliger volgens mij dan een softcase 4S, de cellen schijnen er bijv meestal los in rond te vliegen, en er zit vrij veel ruimte omheen dus ja, je ziet het als er iets mee is... (als de behuizing het begeven heeft en het al FLINK erg is. Ook zouden die behuizingen zowieso al vrij gammel zijn (dun en slecht gelijmd)
Bij LRP hebben ze inderdaad behuizingen waar je doorheen kunt kijken maar het is niet echt nodig als de behuizing ook bol of open gaat staan.
Tsjah Turnigy daar noem je ook iets... Dat soort dingen krijg je als je voor goedkopere accu's gaat.
De EFRA heeft een hele mooie lijst met goedgekeurde LiPo's.
Homologation
Ik heb ook goedkope lipo's van zippy gehad.
1 stond al bol na 2 keer rijden.
Dus die andere ook maar weggedaan, waren 2S in een 1/8 buggy.
(is wel leuk om er met een schroevendraaier doorheen te prikken)
Rij nu met CS elektronic lipo's 5400mah 4S 45C.
Zijn echt super lipo's, kosten ook 119,- euro per stuk
Misschien had ik net pech met zo'n low budget lipo.
Maar hou het nu bij de LRP en intellect 2S en CS 4S lipo's.
groeten, wesley
te lage C waarde bij de Zippy's??
Bijvoorbeeld de e-revo van mij trekt op ze minimum wel 120-125 Ampere. Als je bijvoorbeeld
4500Mah op 20C heb (4,5x20=90). Dan gaan je lipo's dat niet leuk vinden.
120-125a op z'n minimum, haha. Niet dus.
Ik heb zelf bijna een half jaar met Turnigy's 5000mah 20C gereden. Daar was niks aan, maar ik wou 40C lipo's proberen. Mijn 20C lipo's verkocht aan iemand die constant lipo's bol kreeg en jawel, na een week waren m'n Turnigy's ook bol. Dus volgens mij heeft het ook te maken met hoe je ze laadt/bewaart en leeg rijdt.