low budget 1/8 electro buggy

Dat ze bol gaan staan zie je bij hardcases ook.
Dus wat zie je dan meer bij softcases?

Wow zie jij recht door de behuizingen heen ofzo?
Verschilt namelijk per merk en grote van de lipo hoe ze de cellen aan de binnenkant vast, of juist niet vast zetten.
Ben pas bijv opzoek geweest naar een 4S, Een turnigy 4S is absoluut niet veiliger volgens mij dan een softcase 4S, de cellen schijnen er bijv meestal los in rond te vliegen, en er zit vrij veel ruimte omheen dus ja, je ziet het als er iets mee is... (als de behuizing het begeven heeft en het al FLINK erg is. Ook zouden die behuizingen zowieso al vrij gammel zijn (dun en slecht gelijmd)

Zal bij kleinere lipo's wel minder ruimte omheen zitten dat wel. Maar het meeste gaat alsnog op en in wagens waar de lipo's goed afgesloten zitten zie ik geen voordelen in hardcase, ZEKER niet bij turnigy

Bedankt de fik gaat er dus echt veel minder snel in..
Heb lang gekeken toen ik een lipo ging halen, en volgens mij was er zelfs amper of geen 4s te vinden.. toen ben ik maar voor lipo gegaan want de grote life waren wel heel zwaar, ik wou wel een beetje snel gaan ja :p
Denk nu ook dat in de meeste wagens waar de lipo goed afgeschermd is een softcase zelf het veiligste is.. want je ziet het als er iets mee aan de hand is

Het mooie van life cellen is dat je ze makkelijk zelf solderen kan. Ik heb 21/2 terug met mijn losi truggy gereden op 6S life cellen. Nadeel was dat de wagen een stuk zwaarder was en de rijtijd maar 7a 8 minuten. nu rijd ik met 5S lipo en haal makkelijk 20 minuten.
Groot voordeel life meteen laden met hoge stroom, warm of niet. Heb nu hyperion's en kan deze ook met 25 A laden, maar dat zijn er maar weinig waar deze laadstromen geoorloofd mee mogelijk zijn.

kijk anders op de no nitro site, brushlessracer heeft heel veel ervaring met life cellen, en 1/8 truggy setup's.

Wow zie jij recht door de behuizingen heen ofzo?

Bij LRP hebben ze inderdaad behuizingen waar je doorheen kunt kijken maar het is niet echt nodig als de behuizing ook bol of open gaat staan.

Ben pas bijv opzoek geweest naar een 4S, Een turnigy 4S is absoluut niet veiliger volgens mij dan een softcase 4S, de cellen schijnen er bijv meestal los in rond te vliegen, en er zit vrij veel ruimte omheen dus ja, je ziet het als er iets mee is... (als de behuizing het begeven heeft en het al FLINK erg is. Ook zouden die behuizingen zowieso al vrij gammel zijn (dun en slecht gelijmd)

Tsjah Turnigy daar noem je ook iets... Dat soort dingen krijg je als je voor goedkopere accu's gaat.
De EFRA heeft een hele mooie lijst met goedgekeurde LiPo's.
Homologation

Ja maar volgens mij is Turnigy toch veruit het meest gebruikte merk dus mag best eens gemeld worden. Want iedereen prijst het de hemel in hier
Je hebt gelijk er zijn idd nog doorzichtige behuizingen maar meestal natuurlijk niet :P wel een mooie feature..

Verder heb je inderdaad vast gelijk als je zegt dat dit een van de weinige merken is die bij tijden gewoon cellen in cases gooit met veel te veel losse ruimte er omheen..
Daar zijn de prijzen dan ook naar.
Zelf heb ik een hele goedkope 4s softcase in mn vorza zitten en die word wel een beetje warm, had ook liever een betere gehaald achteraf maar hij trekt het..

Thanks voor de link.. las pas ook nog een verhaal op traxxas forums van een SPC medewerker, die zei ook we verkopen veruit de meeste hardcase maar hij zwoer zelf bij softcases, en zei hard of softcase is het laatste waar je naar moet kijken bij aanschaf van lipos, tenzij het voorgeschreven is door je baan of club (stond wel veel goede informatie in)
Maargoed erg veel zal het allemaal niet uitmaken, en de meeste lipos van alle merken zullen ongetwijfeld wel werken..

Bedankt trouwens vonkentrekker, neem even een kijkje maar denk dat het nog niet voor mij is weg gelegd, zal ongetwijfeld de toekomst hebben, maar mijn soldeerskills en imax b6 zijn trouwens ook niet echt up to par :P

Nog een toevoeging he.. Het viel ook op bij het lange rondkijken naar 4s lipos wat ik heb gedaan dat die van hobbyking dan ook echt gemiddeld 3..4..5 x zo goedkoop waren dan ALLE concurenten (hardcase dan)
Dat zegt misschien ook wel genoeg.

Laatst bewerkt:
thnx vonkentrekkert zal zo eens kijken op de no nitro site. Ben benieuwd naar brushlessracer zijn ervaringen!

Bij LRP hebben ze inderdaad behuizingen waar je doorheen kunt kijken maar het is niet echt nodig als de behuizing ook bol of open gaat staan.

Tsjah Turnigy daar noem je ook iets... Dat soort dingen krijg je als je voor goedkopere accu's gaat.
De EFRA heeft een hele mooie lijst met goedgekeurde LiPo's.
Homologation

Tjah voor 3 turnigy's heb je 1 EFRA lipo. De mijne gaan nu al 16maanden mee en ik heb eentje gehad die slecht geworden na een dik jaar. Niet ontploft ofzo, gewoon een slechte cell die vanzelf ging ontladen.
Je weet toch dat er in die cellen niet veel verschil zit? Enkel is de ohm matching en kwaliteitscontrole iets beter bij de lipo's die 3-5x zo duur zijn.

Ik heb ook goedkope lipo's van zippy gehad.
1 stond al bol na 2 keer rijden.
Dus die andere ook maar weggedaan, waren 2S in een 1/8 buggy.
(is wel leuk om er met een schroevendraaier doorheen te prikken):D

Rij nu met CS elektronic lipo's 5400mah 4S 45C.
Zijn echt super lipo's, kosten ook 119,- euro per stuk
Misschien had ik net pech met zo'n low budget lipo.

Maar hou het nu bij de LRP en intellect 2S en CS 4S lipo's.

groeten, wesley

Ik heb ook goedkope lipo's van zippy gehad.
1 stond al bol na 2 keer rijden.
Dus die andere ook maar weggedaan, waren 2S in een 1/8 buggy.
(is wel leuk om er met een schroevendraaier doorheen te prikken):D

Rij nu met CS elektronic lipo's 5400mah 4S 45C.
Zijn echt super lipo's, kosten ook 119,- euro per stuk
Misschien had ik net pech met zo'n low budget lipo.

Maar hou het nu bij de LRP en intellect 2S en CS 4S lipo's.

groeten, wesley

te lage C waarde bij de Zippy's??

Bijvoorbeeld de e-revo van mij trekt op ze minimum wel 120-125 Ampere. Als je bijvoorbeeld
4500Mah op 20C heb (4,5x20=90). Dan gaan je lipo's dat niet leuk vinden.

Bijvoorbeeld de e-revo van mij trekt op ze minimum wel 120-125 Ampere. Als je bijvoorbeeld
4500Mah op 20C heb (4,5x20=90). Dan gaan je lipo's dat niet leuk vinden.

120-125a op z'n minimum, haha. Niet dus.
Ik heb zelf bijna een half jaar met Turnigy's 5000mah 20C gereden. Daar was niks aan, maar ik wou 40C lipo's proberen. Mijn 20C lipo's verkocht aan iemand die constant lipo's bol kreeg en jawel, na een week waren m'n Turnigy's ook bol. Dus volgens mij heeft het ook te maken met hoe je ze laadt/bewaart en leeg rijdt.

120-125a op z'n minimum, haha. Niet dus.
Ik heb zelf bijna een half jaar met Turnigy's 5000mah 20C gereden. Daar was niks aan, maar ik wou 40C lipo's proberen. Mijn 20C lipo's verkocht aan iemand die constant lipo's bol kreeg en jawel, na een week waren m'n Turnigy's ook bol. Dus volgens mij heeft het ook te maken met hoe je ze laadt/bewaart en leeg rijdt.

gij weer , ge weet gij ook waarom dirk zijn lipo's bol kreeg he. hij kocht steeds te lichte lipo's . hij heeft nog steeds 1van die 20c en die doet het nog steeds goed!

Back