Low Budget DAF 3600 ATI

Foto-JY8XT3CO.jpg

De witte daf op de foto is van Gerard. de foto is genomen tijdens de museum dagen in het Daf museum te Eindhoven.
Deze witte truck heb ik afgelopen weekend inderdaad zien staan aldaar.
Welke schaal is deze truck gemaakt wedico of tamiya?
Vond het in ieder geval een hele mooie combinatie om te zien ;)

Beide trucks zijn in de Tamiya schaal gemaakt.
ik ben nu bezig met het interieur. het stuurwiel draait ook mee met de wielen.
als ik weer foto's heb plaats ik ze meteen.

groet ,Norbert

Hier is weer een stukje vooruit gang in de DAF gemaakt.
Zoals ik vertelde ben ik bezig geweest met het interieur.
Foto-XNTIDQTV.jpg

Foto-HBIM4GRK.jpg

Ook heb ik de voorruit geplaatst. Hierna is de zonneklep gemonteerd en zijn de verstralers aangesloten.
Foto-MSI78R48.jpg

De achterspatborden heb ik gemaakt van 100 mm diameter PVC buis.
Deze heb ik op de juiste breedte gezaagd en aan 1 kant een plaat van 1 mm styrol geplakt.
Toen dit goed vast zat heb ik hem in de draaibank gezet en het middenstuk er uit gedraaid.
Het randje is blijven staan. Deze heb ik daarna een beetje rond geschuurd.
Foto-FMMK7MTL.jpg

Daarna heb ik de buis in het midden door gezaagd zodat je twee gelijke helften krijgt.
Foto-WGPR3G7A.jpg

Toen dit klaar was heb ik stookjes van 4 mm breed en 1 mm dik styrol in de vorm van de stangen gebogen. Deze zijn met secondenlijm op de spatborden geplakt.
Foto-7YJ3AMWL.jpg

Hierna heb ik 1 mm gaatjes in de strookjes en de spatborden geboord en hier koperspijkertjes in gedrukt en vast gezet met een druppeltje lijm. Aan de binnen zijde van het spatbord de overtollige lengte van de spijkertjes af slijpen. Klaar is kees....?? euh Norbert.
Foto-7YJ3AMWL.jpg

De spatlappen zitten vast geklemd tussen een dun messing stripje en het spatbord. En zijn vast gezet met 2 keer een m1.8 boutje en moertje.
Foto-P76GO3IP.jpg

Dit was het dan weer tot zover nu de achterlicht units maken.
groet, norbert

Hoi norbert

ziet er prachtig uit vraagje hoe heb jij de strip zo strak gebogen waarmee je je spatborden hebt vastgzet ?

gr rick

hoi Rick,
de strip is niet gebogen. Ik heb op de kopse kant van de buis gewoon een plaat styrol geplakt en daarna het middelste er uit gehaald tot er een randje over blijft.

groet, norbert

Hoij norbert

Oke ik bedoelde eigelijk de beugels waarmee je spatborden hebt vast gezet dus de smalle witte strip
Hoe je die zo strak om de messing staaf gebogen hebt ?

Hierna heb ik 1 mm gaatjes in de strookjes en de spatborden geboord en hier koperspijkertjes in gedrukt en vast gezet met een druppeltje lijm. Aan de binnen zijde van het spatbord de overtollige lengte van de spijkertjes af slijpen. Klaar is kees....?? euh Norbert.
Foto-7YJ3AMWL.jpg

Gr Rick

Hoi Rick,
sorry ik begreep het verkeerd. nou heel gemakkelijk:
een stangetje met de zelfde diameter op de werkbank leggen. Hier het strookje plastic overheen leggen. Dan een beetje warm maken met de verfstipper en daarna met 2 klosjes strak langs de stang naar beneden drukken. Even wachten tot het een beetje koud geworden is en klaar.

eigenlijk heel gemakkelijk dus.

groet Norbert

ja Pieter, ik doe mijn best hè!

vandaag nog even aan het prutsen geweest en ik heb maar een paar kleine dingen gedaan.
zo heb ik onder de luchtketels ventielen gemaakt om het water af te tappen.
Foto650-NB7E4DV8.jpg

Schokdempers gemonteerd en de spatlappen beletterd.
Foto650-8RGNMOOT.jpg

trapje voor de catwalk gemaakt en in kleur gespoten.
Foto650-QABUVH7B.jpg

Toen ik weer eens in de stad was kwam ik een mooi kistje tegen. voor dat geld kon ik het zelf niet maken. Dus kistje mee naar huis genomen.
Hier heb ik dan maar meteen het oude daf logo op gespoten .
zo heb ik een oude kist voor een oude auto .
Foto650-QMV7NFBZ.jpg

dit was het dan weer voor vandaag.
groet, Norbert

Back