low cost ijs/sneeuw racer project "ICERUNNER"

• Topicstarter Topicstarter Aaalie
  • Startdatum Startdatum
Super Tom,

ik ben benieuwd.
Als motor gebruik ik een el-cheapo van United hobbies. Deze motor:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner $19.95
B2835-2200.jpg

Als regelaar kan je een supersimpel nemen, ik had toevallig nog een andere liggen.
Super simpel:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking SS Series 35-40A ESC $11.31
HK-35-40.jpg

En natuurlijk iedere servo, zender en ontvanger...
We hebben nog even sneeuw, dus snel klaar dat ding, en racen ;) .

Greetz,
Aldert

aan die moter zat ik ook al te denken maar ik kan er niet uitkomen wat voor propeler ik moet hebben wan er staat bij elke slow flyer en dat is vast niet goed

groet tom

Erg leuk project. Leuk en duidelijk verslag ook...Super:mrgreen:

Als het ijs en sneeuw verdwenen is, kan je er altijd nog drijvers onder monteren. Heb je een propellerboot;)

Hey,

drijvers, hmmm... ;)

@tom, de prop en de propmeenemer zijn véél te groot voor de motor. Je hebt een 3,2mm as, de propmeenemer is voor een 8mm as.
Hier in het EZ* draadje staan wel enkele toepasbare propmaten:multiplex-easystar-deel-2-a-48 .

Ik ben benieuwd naar de vorderingen!

Greetz, Aldert

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmiddag was ik even wezen vliegen met Aldert en uiteraard ook de Icerunner geprobeerd! Erg leuk ding en creatief gemaakt! Ik kwam zelfs verbouwde kabelgootjes tegen.. haha

Ik heb er een filmpje van gemaakt vanmiddag. Helaas werd de sneeuw al te zacht dat hij direct ging duiken. Op dunnere sneeuw stuk beter, maar we kwamen erachter dat de servo los was gegaan waardoor hij op de video werk ERG zenuwachtig is. Blijft leuk ding!

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk filmpje, hij gaat best wel snel over het ijs/sneeuw, zonde dat het nu aan het dooien is.
Is het filmpje opgenomen met een mobiele telefoon oid ? Het is geen breedbeeld opname maar langbeeld :-)

Leuk filmpje, hij gaat best wel snel over het ijs/sneeuw, zonde dat het nu aan het dooien is.
Is het filmpje opgenomen met een mobiele telefoon oid ? Het is geen breedbeeld opname maar langbeeld :-)

Klopt! IK heb hem opgenomen met de Iphone. Deze stond inderdaad 'rechtop'

Hallo,

ik zag dit topic en ik dacht meteen dat wil ik ook hebben(A)! ik had nog een regelaar en een leuk heli buitenlopertje liggen en wat accu's dus maar meteen wat alu gaan halen, ik heb het ontwerp alleen wel een beetje aangepast (en verkleint) en weet nog niet zo goed hoe ik de stuur ski moet gaan aansluiten..., maar dat komt nog wel.

misschien dat ik morgen de tijd kan vinden om een paar foto's te maken, maar voor nu iedereen een prettige nieuwjaar! en laat het nog maar ff lekker vriezen;)

Jacar

Zo weet niet hoe het bij jullie is, maar hier Noord- Holland sneeuwt het zwaar.:D
Perfekt weer voor jouw IceRunner, ziet er top uit btw.

Hey,

dank iedereen voor de reactie's. En idd Michel, power voldoende voor een slag groter, en ik denk idd ook dat hij wel wat expo gebruiken kan op het stuur.
Helaas heb ik niet veel zin er nog veel tijd in te steken, of ermee te spelen. Het plezier van het bouwen heb ik gehad. De tijd die ik heb word er gevlogen, en af en toe gereden met wat vintage auto's of rerelease Tamiya's.
Daarom gaat hij in de verkoop, indien er interesse is...

Hij moet kosten, kaal ZONDER electronica of motor, € 16,75 inclusief verzending. Met motor en prop en propmeenemer kost hij € 19,- euro meer, en met een 30 amps SS regelaartje (nieuw in verpakking) kost hij nog eens € 10,- extra.

resume:
Kaal inclusief verzending € 16,75
Met motor, prop en prop meenemer, inclusief verzending € 35,75
Met motor, prop en prop meenemer en 30 amps SS regelaar, inclusief verzending € 44,75

Dus mensen, zolang er nog sneeuw is, grijp je kans ;) .

Greetz, Aldert

hallo,

hij is al een tijdje af en heb er gister ook mee op het ijs "gereden" , maar met al dat aan gekoekte sneeuw was er niet heel veel aan... hij liep veel te snel vast omdat hij een behoorlijk stuk kleiner is... en vooral erg laag.

ik zal kijken of ik morgen tijd heb om een foto te maken.

ik zat ook te denken of het niet wat zou zijn om een grotere versie te maken waarbij de ophanging van de schaatsen zo is gemaakt dat daar ook wielen en misschien zelfs fatsoenlijke sponsen (om als boot te varen) op geschroefd zouden kunnen worden.

mvg
Jacar

Back