Lp 1.1

Ik heb bij hjk deze prachtige lp1.1 pylonracer gekocht.
Zoals wel vaker bij deze kleine fabrikanten zit er buiten een papiertje met de uitslagen en CG niks van bouwinstructies bij dit toestelletje. Er is eigenlijk niet veel aan te bouwen buiten de stabilo en richting die op de romp moeten worden verlijmd. Nu heb ik deze klaar om te verlijmen met 2 schroefjes vastgemaakt aan de romp om de plaats waar de richting erbovenop moet komen.
Ik zie wel dat je de instelhoek veel kan veranderen met het stabilotje een beetje naar voor of naar achter te brengen.
Wat kan ik best nemen voor instelhoek bij dit toestel? Neutraal, een beetje positief of een beetje negatief?
full
full

Grtz A

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hem intussen neutraal verlijmd, ik vermoed dat ik zo met een tikje uptrim of downtrim hem goed vliegend moet krijgen.

grtz A

Mooi toestel is de vleugel nu van hout of zie ik dat verkeerd met de meeste pylon is neutraal goed en anders iets negatief , maar gewoon proberen hoe hij reageert heb je nog meer info over het toestel en de setup verder.

gr Andre

Hey Andre,
De vleugel is net zoals de sunracer van FVK van balsa met een laagje glasvezel op en verstevigd met cfk rovings, het leuke is dat de gelcoat gewoon kleurloos transparant is waardoor je de gebruikte materialen mooi kan zien. Ook het rompje is doorzichtig met cfk rovings op de hoeken. Je ziet de motor en de rest van de setup dus gewoon door het rompje. De motor is een HET 2W25 op 5S met een GM5x5 klappropje. Dit geeft 1300W volgens mijn watt metertje.
Het dingetje is 1 m span.

Grtz A

Al gemeten of gevlogen wat de snelheid is ? de setup beloofd een snelheid van rond de 330km! De Sunracer t.o.v de Lp1.1 zitten er dan veel verschillen in degene die jij daar hebt kost die op de site 159euro? want dan zou hij goedkoper zijn dan de Sunracer , of hij beter is?

gr Andre

Ik ben steeds heel tevreden geweest over de sunracer, maar deze had enkele beperkingen. De rolroeren zijn met torsiestangen aangedreven vanuit het midden, dit gaf niet alleen sneller flutter maar nam ook heel veel plaats in beslag in het rompje waardoor het vrijwel onmogelijk was om meer dan een 2Ah 3s pakketje te monteren.
Bij dit toestel zitten de servos in de vleugel en kan ik probleemloos 5s kwijt in het rompje en ik heb nog plaats over.

Hoe hij vliegt weet ik nog niet, het weer is niet zo super om met zo een toestelletjes te vliegen en hij is nog niet af ook.

Grtz A

Ik ben benieuwd naar je ervaring ermee klinkt in ieder geval goed , ik ken de Sunracer niet zo heel goed maar inderdaad de stangen vind ik een minpunt + de afneembare neus
en hoe zit het met verzendkosten heb je hem rechtstreeks van de site af ? want anders is het met 159euro een leuke Pylon, wat kan er max aan diameter motor in?

gr Andre

Het is een eindejaarsaanbod, hij stuurt ze gratis op en je krijgt er gratis vleugelbeschermingshoesjes bij.
Spinnertje is 30mm, hij is voor een typisch speed 400 size motor.

Ik denk dat ik al op de grens (of erover) zal zitten qua vermogen.
Als je van plan bent krachtiger te gaan neem je best de cfk versie denk ik.
Maar ik vind de glasvezelversie veruit de mooiste en prijs-kwaliteit is gewoon super.

Grtz A

Hij is uitverkocht dus dat zou lastig worden maar ik wacht jouw ervaringen wel even af ik zag dat de verzendkosten 16euro waren, de CG ligt op 46mm volgens een youtubefilmpje
het is wel een apart toestel met de doorzichtige body sommige gaan zo hard dat ze amper of niet te volgen zijn op de filmpjes

gr Andre

Nieuw lid van de LP1.1 club

Ik heb er ook eentje besteld, die aanbieding kon ik moeilijk laten lopen :-)
Voor mij is het de carbon uitvoering geworden, ik denk dat spread tow meer voor de looks is en dat spaart toch weer wat centen uit.
Omdat ik een hekel heb aan het typische jankgeluid van kleine racers, ga ik er een 11x22 GM klapprop opzetten, aangedreven door een HK-2221 (zelf gewikkeld) met 1:5 overbrenging.
Het gaat nog wel even duren voordat hij vliegt, maar de molen is in gang gezet.

De mijne is inmiddels vliegklaar, hij weegt exact 697gram en het zwaartepunt ligt correct met gewoon alle componenten op hun logische plaats.
Ik vind het heel mooi dat je door de romp alle componenten kan zien.
full
full
full

Grtz A

Laatst bewerkt door een moderator:
De mijne is inmiddels vliegklaar, hij weegt exact 697gram en het zwaartepunt ligt correct met gewoon alle componenten op hun logische plaats.
Ik vind het heel mooi dat je door de romp alle componenten kan zien.

Grtz A

Mooi hoor.
Kan je de complete setup eens posten i.v.m. het gewicht? Ontvanger, bec/lipo, servo's, esc, motor etc? Heb je de instelhoek nu op neutraal gezet?
Maiden?

Mijn setup (wat ik weet tenminste):
-Servo's: 3x Dymond D47
-Motor: HK-2221 Kv ergens tussen 3500 en 4000
-Vertraging: Reisenauer Micro Edition 5:1N 4-Plus
-Prop: 11x22 GM folder speedprop
-Rx: Spektrum AR9310
-Rx Pack: ? Liefst een 2s LiFe van ~200mAh
-Esc: ? in elk geval >100A
-Lipo: ?

Hoogteservo: graupner DS289MG
Rolroerservos: hyperion HP-DS09-AMD
Motor: HET 2W23
Prop: GM 5x5 F5D
ESC: Hacker X70SB PRO bec
Lipo: Zippy flightmax 5S 1800 40 C

Ik kan er naast zitten, maar ik vind D47 servotjes een beetje te licht voor hetgene wij van plan zijn, ik denk dat er D60's in de vleugel te krijgen zijn en in de romp past om het even welke 9 grammer of zwaarder, de graupner C261 is de beste budgetvriendelijke servo die hier past.
Geloof me vrij bij 1Kw of meer monteer je geen indoorservos meer!

Grtz Johan

Hoogteservo: graupner DS289MG
Rolroerservos: hyperion HP-DS09-AMD
Motor: HET 2W23
Prop: GM 5x5 F5D
ESC: Hacker X70SB PRO bec
Lipo: Zippy flightmax 5S 1800 40 C

Ik kan er naast zitten, maar ik vind D47 servotjes een beetje te licht voor hetgene wij van plan zijn, ik denk dat er D60's in de vleugel te krijgen zijn en in de romp past om het even welke 9 grammer of zwaarder, de graupner C261 is de beste budgetvriendelijke servo die hier past.
Geloof me vrij bij 1Kw of meer monteer je geen indoorservos meer!

Grtz Johan

Ik heb serieus zitten twijfelen over de servo's, maar drie dingen hebben me voor de D47 doen besluiten:
-mijn setup heb ik van het duitse forum, en die vliegt ook met 3x D47's, post #87:
LP1.1 von HJK Speedwings - Seite 6
-Het scheelt toch weer wat gewicht.
-De stuurstangen zitten zo dicht op het draaipunt van de servo dat de servokracht echt niet zo superhoog hoeft te zijn.

Neemt niet weg dat ik erg benieuwd ben hoe dit allemaal gaat vliegen. Voor mij is het speedvliegen nieuw (ben alleen Ariane V10 F5F toestel gewend) en ik denk dat ik eerst maar met 2s ga vliegen om te wennen aan het model. Daarna kan ik naar de eindsetup van 3 of 4s toewerken.

Ik zou de D47 ook niet plaatsen de D60 zijn veel sterker en anders zijn er nog genoeg mogelijkheden, zelfs bij HK genoeg , het gewicht is echt niet van belang indien je 100gram meer hebt, ik zou ook meer voor de setup gaan van Anthony dan met zo'n vertraging enz, zeker indien het je eerste speedkist is , het is bijna zonde om dit als eerste speedkist te gaan vliegen goedkope varianten genoeg om eerst het gevoel een beetje mee te leren enz,(wel erg mooi die carbon uitvoering)

gr Andre

Dit komt van de ebay site van hun af

2x Servo Dymond60 in der Tragfläche für Querruder
1x Servo Graupner C261 für Höhenruder
Drehzahlsteller Kontronik FAI18
Motor Mega EDF 5s
Akku Lipo SLS APL 45C 3S1P 2200 in Reihe mit SLS APL 45C 2S1P 2200 = 5S1P (!)
Luftschraube APC 5,2 x 5,2

gr Andre

Ik heb serieus zitten twijfelen over de servo's, maar drie dingen hebben me voor de D47 doen besluiten:
-mijn setup heb ik van het duitse forum, en die vliegt ook met 3x D47's, post #87:
LP1.1 von HJK Speedwings - Seite 6
-Het scheelt toch weer wat gewicht.
-De stuurstangen zitten zo dicht op het draaipunt van de servo dat de servokracht echt niet zo superhoog hoeft te zijn.

Neemt niet weg dat ik erg benieuwd ben hoe dit allemaal gaat vliegen. Voor mij is het speedvliegen nieuw (ben alleen Ariane V10 F5F toestel gewend) en ik denk dat ik eerst maar met 2s ga vliegen om te wennen aan het model. Daarna kan ik naar de eindsetup van 3 of 4s toewerken.

Mijn duits is niet zo goed, maar het draadje lijkt abrubt te stoppen, zonder verslag van eerste vlucht of testgegevens.
Een pitchspeed van +400kph met een tot 4Kw te belasten aandrijving met een 11" blad op een 1m span hebbende pylon 400, uitgerust met indoorservos?
Zeg nu zelf, als je het allemaal op een rijtje zet?
Kijk eens hoe een swist van 1,4 meter tegen het koppel vecht bij het opstijgen met deze prop: Swist F5D w/GM Folder on 5 cells - YouTube
Volgens mij zal je toestel zonder bungee niet te lanceren zijn.
Ik heb de d47 eens geprobeerd op een plasma van fvk. 6 maanden met ongeveer 600W gaf dit geen enkel probleen. Dan heb ik mijn oude lipo vervangen door een tunderpower 65C en bij de eerste duikvlucht flutterde er een d47 kapot.

Back