Lp 1.1

Mijn duits is niet zo goed, maar het draadje lijkt abrubt te stoppen, zonder verslag van eerste vlucht of testgegevens.
Een pitchspeed van +400kph met een tot 4Kw te belasten aandrijving met een 11" blad op een 1m span hebbende pylon 400, uitgerust met indoorservos?
Zeg nu zelf, als je het allemaal op een rijtje zet?
Kijk eens hoe een swist van 1,4 meter tegen het koppel vecht bij het opstijgen met deze prop: Swist F5D w/GM Folder on 5 cells - YouTube
Volgens mij zal je toestel zonder bungee niet te lanceren zijn.
Ik heb de d47 eens geprobeerd op een plasma van fvk. 6 maanden met ongeveer 600W gaf dit geen enkel probleen. Dan heb ik mijn oude lipo vervangen door een tunderpower 65C en bij de eerste duikvlucht flutterde er een d47 kapot.

Ja die Swist video zag ik ook NADAT ik de prop en vertraging al besteld had, dat gaat idd als een malle. En het was bij idd ook opgevallen dat die draad al een tijdje dood is. Ik ga die duitser denk ik maar eens een PM sturen.
Zou natuurlijk kunnen dat ik gewoon gestoord bezig ben :) Achter de pc is alles makkelijk besteld, op het veld is het andere koek.
Ik sta open voor alle suggesties/tips en ik zal ze serieus overwegen. In elk geval bedankt voor de reacties tot nu toe. De D47's heb ik nu al wel liggen helaas, dub dub..

Je idee is niet slecht hoor, het is zelfs de nieuwste modetrend.
Ik ben met een gelijkaardige aandrijving bezig, maar dan voor in een excite van stratair, en met een 8,5x23 klapprop. Deze zal gezien zijn grootte het gewicht het koppel wel zeker de baas blijven.
Wat die D47 betreft, gewoon verkopen, beter enkele € verliezen nu dan later enkele 100€

Ik heb al bericht van de duitser:
De D47 zijn geen enkel probleem, ook niet met hoekige figuren boven 300km/h. Wel opletten dat de hefboomverhoudingen optimaal zijn bij 100% zenderweg.
Maar dat laatste was ik toch al van plan.
Instelhoek heeft hij ook op 0 graden.
Als ik het goed begrepen heb dan moet bij omhooggestelde rolroeren voor het landen up bijgemixed worden ipv down.

Bert

Ik heb al bericht van de duitser:
De D47 zijn geen enkel probleem, ook niet met hoekige figuren boven 300km/h. Wel opletten dat de hefboomverhoudingen optimaal zijn bij 100% zenderweg.
Maar dat laatste was ik toch al van plan.
Instelhoek heeft hij ook op 0 graden.
Als ik het goed begrepen heb dan moet bij omhooggestelde rolroeren voor het landen up bijgemixed worden ipv down.

Bert

Je kan toch onmogelijk 100% uitslag gebruiken voor die 3mm uitslag op de rolroeren als je ze dan +10mm up moet kunnen zetten als airbrake. Ik heb nu 50% voor up met de stang zo dicht mogelijk tegen het center van de servo en zo ver mogelijk van het rolroer, ik weet niet wat jij meer gaat kunnen doen.
Dit geeft mij trouwens nog een mooie speling om de rolroeren wat meer up te zetten voor airbrake.

Grtz A

Hoeveel mm ruimte heb je voor de servo's die D47 zou ik toch echt niet doen ,liever die van HK met metal gear kosten nog geen 4euro heb ze inmiddels getest tot 280km , ik kan eventueel wel opzoeken welke het zijn , dat klapropje die jij erop hebt Antony welke is dat?

gr Andre

Jaja, al die gebruikers van D47 in F5D zijn gekken, evenals die F3K mannen die hun zwevers met brede full-span ailerons met een rotvaart weggooien...

Rolroer servo''s in F5D blijft lastig.

Ik heb D47''s gehad die prima werkten, maar in m'n laatste avionic toch flutter. Nog de beste D47's uitgezocht, maar mocht niet baten.
Heb toen de aileron tippen getaped, (standaard F5D recept tegen flutter) en dus nog maar weinig uitslag.
Geen flutter meer, maar kist gecrashed in F5D wedstrijd in Tongere, met turbulent weer te weinig controle om de turbulentie te kunnen tegensturen, in zweef vlucht.... echt zonde.
In duitsland vliegen ze met D47 in avionics echter heel hard en goed..
Ik had het van hen gecopieerd, stuurstand 0.8 mm echt klem tegen de servo naaf aan en lange arm op rolroer. Maar de servo glijlagers hebben al zo veel speling dat zelfs met servo arm ""nul"" de speling al fors is.

Heb er nu MKS 65 in zitten...dat voelt echt heel goed (niet in de portemonee..), maar moet er nog mee vliegen. Die zijn ook iets dikker, past wat minder strak in de vleugel.

D60 werkt prima, maar is nog dikker..

Tjarko

Jaja, al die gebruikers van D47 in F5D zijn gekken, evenals die F3K mannen die hun zwevers met brede full-span ailerons met een rotvaart weggooien...
????
Gooi jij je f3K dan weg aan +300kph?
Geen probleem hoor Wim, iedereen monteerd wat hij wil in zijn toestel. Ik ga zeker niet verder doorbomen over de D47.

Hey Adop,
Mijn propje is een GM 5x5, je vind ze bij eflight.ch en soaring USA

Ik kom net terug van het veld waar ik de lp1.1 net ingevlogen heb.
Zelf gegooid uit de hand met halfgas en hij ging mooi en strak weg in dit stormweer. Niks moeten bijtrimmen, en aan het toestel zelf kon je niet zijn dat het zo turbelent was. Door de hele slecht zichtbaarheid vandaag heb in enkel in lichte duikvlucht volgas gegeven, de rest vloog ik met motor uit en prop ingeklapt. Ik ben al heel wat snelheid gewend, maar deze gaat echt wel loeihard.
Enkele opmerking is dat de uitslagen een beetje meer mogen zijn dan opgegeven, meestal is dit net het omgekeerde bij dit soort toestellen.

Grtz A

Ik heb besloten die D47's niet te gebruiken.
Maar ik wil wel een losse LiFe 200mAh packje (6,6V nominaal) gebruiken, ongereguleerd.
Is er iets op tegen om 3x D60 te gebruiken of zijn er nog andere servo's die die spanning goed kunnen hebben?
Die MKS is erg mooi maar gaat ook maar tot 6V en is nergens te krijgen.

Als ik mijn lp1.1 land op ons terrein dat er momenteel als een aardappelveld bijligt krijgt hij soms harde klappen bij het doorschuiven.
Ik weet dat in de wedstrijdklasses zoals f5B een pin onderaan de romp zit om doorschuiven te voorkomen. Is dit al ooit toegepast op een pylonracer of iets dergelijks?

Grtz A

Net wat makkelijk is, bij een hotliner zit hij meestal gelijk aan de voorkant van de vleugelopening, net achter de prop en net voor de aandrijfaccu. Ik heb ze ook wel verder achterin gezien, maar heb je kans dat hij de grond pas later raakt.

Een 2 a 2.5mm inbussleutel in de romp gelamineerd is perfect. 10-15mm onderuit de romp.

Gerben

Met het slechte weer heb ik weer een beetje verder kunnen werken aan de hobby.

Ingebouwde noodstop:
full

Intussen heb ik geprobeerd om de zichtbaarheid een beetje te verbeteren:
full

Grtz A

Laatst bewerkt door een moderator:
Back