LRP Blast s10 tx 4wd goede beginnersauto

• Topicstarter Topicstarter crazymotha
  • Startdatum Startdatum
C

crazymotha

Guest
Hallo .

Mijn naam is Rocco en lees nu een weekje of 2 mee op dit forum.
Wil eens kijken of de RC hobby iets is voor mij.
Nu ben ik al die tijd op zoek geweest naar een leuk startmodel voor een klein prijsje.
Nu kan ik de LRP s10 Blast tx 4wd voor een heel leuk prijsje overkopen.
Had wel al gelezen dat dit op zich een prima merk is dat zich op starters richt.
Heb ook gezien dat er genoeg onderdelen voor te krijgen zijn.
Nou zou ik alleen graag willen weten is dit inderdaad een leuk startmodel en is deze een beetje simpel in onderhoud en uit te breiden.
Ben een volledige newbie op dit gebied en in het algemeen met elektra.
Nu heb ik een hele handige buurman die me wel een beetje op weg kan helpen , maar wil niet al te moeilijk beginnen.
Hoop dat iemand mij goed advies kan geven.
Weet dat er waarschijnlijk veel mensen willen reageren met koop een traxxas , om dit voor te zijn wil nu eerst goedkoop beginnen zonder echte troep te kopen (zoals hier genoemd nitrotek,acme etc.)
Traxxas staat op het verlanglijstje evenals team losi (truggy) maar wil eerst weten of de hobby mijn interesse vast kan houden voordat ik een grote investering doe.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb sinds 2 weken een lrp TX. Nieuw gekocht als roller..

Bevalt mij heel goed, prima om om het huis mee te knoeien. Echter heeft hij een aantal zwakke punten, maar die zijn met een beetje knutselen goed op te lossen.

Wat heb je op het oog, een kale of RTR??

Degene die ik kan kopen is een r2r en is net een paar weken oud.
Is 1 keer mee gereden maar degene heeft er geen oog meer voor.
Zitten een paar extra accu's bij maar die vervang ik denk ik gelijk voor lipo's als dat mogelijkis bij deze wagen.
Wat zijn precies de zwakke punten en wat is daar ongeveer de prijs van om dit te vervangen voor goed spul.
Het moet natuurlijk niet te duur worden want het moet een test auto blijven.

Wat ik zo weet, is hij er in RTR alleen in brushed. Enige verschil is de zender/ontvanger combo.

De Runner reverse kan wat ik op de site lees, geen lipo's aan. Dan zou je er een lipo-safer op moeten zetten.
Kun je er beter een ezrun (o.i.d.) brushless set inzetten.

een zwak punt van de auto is loszittende schroeven. Gewoon alle schroeven natrekken, en de schroeven van het koppelbusje wat tussen de koppeling en het achterste diff vastzetten met loc-tite.
Ik heb er voor gekozen om een groot aantal van de schroeven te vervangen door M3 met ringetje en lock-nut. Die gaan dan helemaal door het plastic, word het een stuk steviger van.

mikeking het is een sandaard r2r set met een brushed motor.
De rest heb ik geen idee welk merk de regelaar is .
Zoals al eerder gezegd ben een echte newbie in de wereld van RC.
Denk dat het wel terug te vonden is op de site van LRP maar weet niet precies waar naar te zoeken.

@dutchblade

Thnx.
Het is trouwens de set met een 2,4 ghz ontvanger.
Dus dat is volgens mij wel gunstig.
Wel is het jammer dat er geen lipo's in kunnen want denk dat 35 km/h wel snel gaat vervelen.
Wat zou het ongeveer gaan kosten om een ezrun brushless set voor dit model in te bouwen.
Sorry klinkt alsof ik te lui ben om zelf te zoeken ,maar zoals gezegd ik ben echt helemaal nieuw hiermee en wil niet naar de verkeerde set gaan kijken.

ligt er een beetje aan waar je die koopt.. Zelf uit hongkong halen (ebay) is het goedkoopst.. rond de 50 euro ( als je geen douane/belasting erop krijgt).

Misschien toch iets meer betalen en bij je lokale winkel halen? kun je ook nog uitgebreid vragen stellen, en een keer terugkomen als er wat mee is..

welke set zou ik dan moeten hebben klinkt namelijk nog wel interresant kan de lrp namelijk voor een leuk bedrag kopen dus zal nog een stuk onder de prijs van traxxas blijven dan.Alleen even kijken waar ik dan een goedkope snellader voor de lipo's kan scoren want ben bang dat dat de grootste kostenpost gaat worden.
Als ik namelijk rijd wil ik wel veel en vaak kunnen rijden en niet 10 uur wachten tot een accu is gevuld om daarna weer 15 min. te kunnen rijden.

ik zelf rij nu met een bullistorm esc 60a en een 13T motor.. best leuk, maar ik heb nu een 5.5T besteld... is volgens sommige mensen overkill, 8.5T word als middenweg gekozen..
Lipo's en snellader kosten ook best wat, ik heb mijn lipo's bij hobbyking duitsland besteld.

8.5 turn zal eens kijken daar kan ik in ieder geval een heel eind mee komen bedankt.
Had de link van hobbyking idd al vaak langs zien komen voor de lipo's zal daar eens kijken.
Moet de prijs natuurlijk wel leuk houden anders denk ik dat vrouwlief het me niet in dank afneemt :P

iemand ervaring met quik brushless combo's is dit wat zijn wel goedkoop

iemand enig idee hoe hard de auto ongeveer zal gaan met een 6,5 t ezrun combo set en de lipo's van hobbyking?
zit ik namelijk nog een heel stuk onder de aanschaf van een traxxas, losi of hpi set dus is nog steeds interresant voor mij.
Daarnaast vind ik de lrp een heel leuk model hebben dus wil er eventueel wel mee aan de slag.

Alleen even kijken waar ik dan een goedkope snellader voor de lipo's kan scoren want ben bang dat dat de grootste kostenpost gaat worden.

Ook een leuke voordeliger lader kan ook van de Hobbyking komen .... een EZrun setje (Turnigy rebranded) komt van de Hobbyking voor rond de 65 euro ....

Nou zou ik alleen graag willen weten is dit inderdaad een leuk startmodel en is deze een beetje simpel in onderhoud en uit te breiden.

Misschien ook eens kijken naar een eenvoudige 2WD van Tamiya of Ansmann,
nog eenvoudiger in onderhoud en ook veel uitbreidingen voor te krijgen.

Voordeligst zijn natuurlijk de bouwkits. Misschien voel je daar niets voor, maar volgens mij is dit echt aan te raden als beginner, je leert er ontzettend veel van over je auto.

Vooral de bouwkits van Tamiya zijn erg goed met duidelijke beschrijvingen.

Weet niet wat je voor de LRP gaat betalen, maar misschien ben je nog voordeliger uit ....

voor de lrp met 2,4 ghz zender en extra zwaardere accupack moet ik 75 euro neertellen ding is eigenlijk nog nieuw.
Dus denk niet dat ik met tamiya goedkoper uit zal zijn .

Ik zou wel opletten dat je niet iets haalt met electronica wat binnen no time warm loopt of aan zn max zit.
Was zelf begonnen met een rustler vxl van traxxas, en die vond ik al veel te snel warm draaien

Niets ergers dan electronica die het maar met moeite allemaal af kan, overkill ftw.

Heb een beetje lopen speuren over deze auto uiteraard en heb gezien dat de auto prima draaide met een 5,5 t brushless en 3s lipo's zonder te heet te worden.
Heb zelfs eentje gevonden die een 3 t moter heeft ingebouwd maar daar moest wel de kap vanaf i.v.m. overhitting.
Wat ik tot nu toe heb gelezen is 6,5 t prima te doen met 2s lipo's .
Maar bedankt voor het wijzen op de gevolgen.
Dankzij al jullie reacties weet ik tenminste waar ik op moet letten als groentje in deze wereld.

Back