LRP elektro algemeen

Discussie in 'Electro offroad' gestart door poebe, 18 apr 2012.

  1. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    als iemand nog onderdelen nodig is, ik heb mijn twisters op marktplaats gegooid. ze staan alleen maar te niksen dus bij deze in de verkoop.
    de blast blijft wel :D
     
  2. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    K heb nog een splinternieuwe Twister (roller) in doos staan, maar kom je aan de straatstenen niet kwijt.
     
  3. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    ik las laatst hier dat de twister onderdelen schaars waren dus vandaar dat ik hier even een melding geef
     
  4. Tek

    Tek

    Lid geworden:
    27 jul 2019
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Noorden
    Kleine intro: Jaren geleden ben ik eens op zoek geweest naar een leuke 4WD buggy. Ik had er wel plezier mee met de auto's van de kleintjes rijden en knutsellen (action achtig spul). Ik kwam uit bij de LRP S10 BLAST BX. Om redenen niet aan toe gekomen, tot ik enkele maanden geleden exact de zelfde auto tegenkwam in een 2 hands toko voor 7,50. Zo goed als nieuw! Difs waren nog niet ingereden. Alleen de XCELL 4300mah NI-MH was 1,2V en de auto wou alleen naar links rijden en een shock was leeg. Het was volgens mij ook al flink wat jaren geleden dat de originele BX verkocht werd.

    Even de accu laden met 5A laadstroom, en de accu was 2 a 3 laadcycli alweer boven de 3600mah. Ik dacht dat de stuurservo stuk was, maar na het ompolen van de zender wou deze alleen naar rechts rijden. Er bleek een los contact te zitten in de handzender. Dat was na 5 min met wat soldeer en krimpkous verholpen. de bladders van de shocks waren losse rubber ringen. Originele bladders besteld, en olie vervangen met kroon olie. Na een paar keer rijden wat meer gaan sleutellen, en de afstelling flink verbeterd. Veel delen waren te strak aangedraaid. De auto reed heerlijk, ging redelijk snel en kon bijna haaks door de bocht.

    Ik rijd voornamelijk in het bos, op kleinere paden (zand, gravel, schelpen, grof asvalt), en wat open terrein/grasvelden.. De snelheid was zat, alleen door hoog gras bleeft hij steken en werd de motor bloedheet. De 27MHz zender kwam niet veel verder dan 30m, en op hoge snelheid rechtuit was hij niet heel stabiel. Ik had het sleutellen flink te pakken, dus er moest maar wat aan gebeuren. Wel op een budget.

    - Op zandpaden week de auto vaak af door de stuurinrichting die af week na contact met stenen/wortels. Een DSSERVO DS3225 25kg servo van Ebay voor 11 euries deed wonderen
    - Op Ebay aluminium C hubs, rear hubs en steering hub carriers gekocht. Een wereld van verschil in handling, de auto reed nu heerlijk op hoge snelheden voor maar 17 euries.
    - Met een Flysky FS-GT3C remote lostte mijn range probleem op, en was veel beter doseerbaar.
    - Een simpel brushless setje 3650KV had genoeg power, werdt niet heet zelfs in hoog dik gras.. Initial kick van 7/10 naar 3/10 gezet om het spul heel te houden, en de originele slipper clutch had 10 extra draaien nodig :)
    - voor iets meer ground clearance (en vanwege cool) een setje AUSTAR AX-3020C banden besteld. Deze liggen met het brushless setje na 5 sec van de velg, dus heb al een setje beadlocker velgen gekocht. Ik weet het, meer voor rock rawlers, maar rijd toch goed op hoog gras, modder en mul zand.

    Inmiddels nog meer onderdelen besteld, maar die moeten nog uit china verscheept worden.

    Al met al een hele leuke setup voor mij. Hij rijd geweldig, heb hem slecht 1x over de kop gekregen door vol gas de bocht om te gaan over takken heen.
     
    poebe vindt dit leuk.
  5. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    top dat je er zoveel plezier mee hebt en hem wat upgrades geeft. het is een super fijne wagen! de mijne is nog steeds altijd heel ondanks dat er zware castle mmp in zit.
    Fotos en filmpjes zijn altijd welkom hoor

    de mijne
    [​IMG]
     
  6. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    Vandaag ben ik weer even met de blast aan het prutsen geweest
    Ik heb een zgan castle 5700kv 1406 motor kunnen kopen voor weinig dus deze heb ik in de wagen gezet.
    ik ben van 4600kv naar 5700kv gegaan op een mmp esc
    de motor had wel wat een hoge temperatuur na een tal van runs maargoed ik heb pinions genoeg dus ik ga 2 tandjes terug en dan geloof ik het wel.

    de blast bx2 heeft een afdekkapje op zijn spur en deze werkt goed want na genoeg gelul en dik 5 jaar bashen zag het er zo uit! BEELD!


    Het heeft een slipstream van hier tot heb ik jou camera valt om


    De besturing heb ik ook niet lekker, hij verloopt steeds, ik denk dat ik de servo moet vervangen
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2020
  7. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.070
    Locatie:
    Tilburg
    Hallo,

    Ik heb sinds kort een Mad Rat van Ansmann en een s10 LRP Twister op de kop getikt,helaas zonder pinion gears.

    Heeft iemand deze 21T pinions nog liggen?
    Bij veel shops zijn ze OF erg duur of niet op voorraad.

    En tips waar ik de kappen/bodies kan bestellen voor een mooi prijsje?

    Groeten,
    Marcel
     
  8. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    mocht je er nog naar opzoek zijn ,ik heb de orginele zwart stalen 48dp pinions nog wel liggen denk ik
     
  9. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.070
    Locatie:
    Tilburg
    Ben al voorzien, bedankt !
     
  10. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    hallo lrp vrienden

    Ik heb eindelijk een lrp blast tx body en een incompleet chassis weten te scoren voor mijn bx en zoals ik al had voor gesteld is de uitkomt best gaaf geworden

    Ik heb de 2e schocktower af gezaagd zodat de body laag genoeg kan komen en de reserve 100mm achter dempers aan de voorkant gemonteerd op de gaten van de front bumper
    met spacers ertussen tikken de schocks net de draagarmen niet aan.
    de wagen werd wel wat slapjes aan de voorkant door de hoek van de dempers dus ik heb extra ringen onder de veren gezet en dit lijkt nu goed maar een testronde zal het uitwijzen.
    het leek me gewoon gaaf voor de heb en ik wil met de castle MMP icm 5700kv motor het rijgedrag wel strak houden omdat ik graag onroad en offroad op de zandwinning rijdt.
    er zit nu een 25tands pinion op en zoals de filmpjes in eerdere posts laten zien gaat hij als een raket. er zitten nu 84mm ali paddle tyres op en de onroad banden welke ik altijd gebruik van conrad zijn 86mm dus de verhouding in tandwielen en motortemp moet goed gaan hoewel onroad de boel wel iets warmer word voornamelijk door afremmen.
    de resterende onderdelen gaan marktplaats op. mocht iemand nog wat nodig zijn voor een lrp blast bx2 dan kan je die daar vinden!

    hier de foto's, ik vind hem er gaaf uit zien! hopen dat het rijgedrag goed blijft :D


    DSC_4070.JPG

    DSC_4071.JPG
    DSC_4072.JPG
     
    Tamaniac vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina