LRP rebel s8bx reageert niet op de zender

• Topicstarter Topicstarter bart82
  • Startdatum Startdatum
B

bart82

Guest
hallo ik heb pas een LRP rebel s8bx gekocht maar hij reageert niet op de zender ik heb er gewoon de juiste batterijen in gedaan en in de auto de orgeneele ontvannger accu van LRP.
Ik heb eerst de zender aan gezet daarna de schakelaar in de auto de wiellen bewegen dan even met een kort schokje naar links en dan doet hij verder niks meer hij reageert totaal niet op de zender als ik stuur of gas geef.
De zender is een A2-STX sport lll 27MHz hoort orgeneel bij de auto.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Hoi,
als ik problemen heb met opstarten dan moet ik meestal ontvanger en zender opnieuw binden, weetniet of dat bij jou situatie ook kan?
groet Marc

27 Mhz werkt niet met binden.
Kijk eens of de kristallen er goed in zitten en of die misschien niet verwisseld zijn (RX hoort in de ontvanger en TX in de zender).

M.v.g. Mark

Zijn de accu's geladen? Gewone batterijen zijn niet aan te raden. Anders even terug naar de leverancier.

Laatst bewerkt:
Dat iets niet werkt zoals het zou moeten, kan diverse oorzaken hebben.

Heb je het boeltje nieuw gekocht of tweedehands ?
Tweedehands > hoelang is het niet gebruikt en deet alles het nog bij de verkoop?
Ik vraag mij af is de lrp ontvangeraccu nog wel goed?
Heb je een (multi)meter in huis?
Hoeveel volt en mAh staat er op de accu?

Mvg. Richard

bedankt voor jullie reacties,zal eens gaan controleren als alles goed is aangesloten

alles heb ik nieuw gekocht accu is ook nieuw en is 6.0v-1600mAH-hump

gr.Bart

Als je een Nimh accu nieuw koopt moet je die eerst opladen. Hij zal standaard bijna leeg zijn.
Mocht die wel vol zijn, dan inderdaad even terug naar de winkel.

M.v.g. Mark

Brand er wel een lampje op de zender?

Als je daar ook van die hoge capaciteits accu's in hebt zitten wil het wel eens zijn dat de pluspool geen contact maakt omdat het puntje op de cel korter is en een opstaand randje in de houder als ompoolbeveiliging voorkomt dat die contact maakt.

accu heb ik eerst opgeladen en ik heb het ook met een batterijhouder geprobeerd werkt ook niet ik ga toch maar even terug naar de winkel.

bedankt voor jullie reacties.

In mijn zender heb ik AA batterijen zitten er branden twee lampjes een rood en een groen lampje.

gr. Bart

Back