Lrp regelaar problemen

• Topicstarter Topicstarter TKTAMG
  • Startdatum Startdatum
T

TKTAMG

Guest
Hallo allemaal ik heb zelf een LRP regelaar (LRP SPHERE COMPETITION TC SPEC)

nou mijn volgende probleem is als ik gas geef rijd ie gewoon maar na 10 tot 20 seconden stopt ie en daarna gaat de gele lampje knipperen ik heb em op lipo modus geprobeert en normaal heb van alles geprobeer vertanding was het niet maar terwijl de gele lampje knippert doet mijn stuur servo het nog gewoon wel alleen stopt de motor en als de gele lampje is uitgeknippert rijd ie weer 10 20 sec daarna stopt ie weer
heb de motor op een andere regelaar geprobeert doet het perfect ook sphere competition tc spec heb ook andere motors geprobeer maar ik weet niet meer wat ik moet doen heeft iemand nog tips of advies???

Rij jij met lipo's

Ik heb de sphere competition brushless en brushed 2007 edition.
Ik zelf heb het zelfde probleem als met nimh accu's rij en de regelaar op het lipo programma staat.

groeten, wesley

ja ik rij met lipo accus de accus zijn goed sensor kabel is goed motortje is goed tandwiel verhouden ook en de esc is ingesteld op lipo accus hij doet het gewoon 10 seconde en daarna doet ie niks (gele lichtje gaat knipperen) behalve sturen enz da blijft het wel gewoon goed doen dan moet ik wachten tot de knipperen uit gaat en dan rijd ie weer 10 sec en het blijft maar herhalen heb de hanleiding ook gecheckt kan het probleem maar niet achterhalen

heb je al eens geken als je geen kabel breuk hebt ofzo, hierdoor kan het ook zijn dat je motor aventoe gaat en aventoe niet.
anders als je echt geen oplossing vind.
opsturen naar lrp.
dan sturen zij warschijnlijk een nieuwe op. wel met jouw behuizing nog normaal.
niet voor niks 25 jaar garantie :)

ik denk dat de accu te leeg is

Daar klinkt het inderdaad naar. De motor vraagt meer stroom dan de ESC/accu kan leveren, dus geeft de ESC aan dat het niet kan...

Als je accu's echt goed zijn, lijkt me terugsturen naar RC Connect de enige optie.

Groet Robert

ik heb nog wel de doos van mijn regelaar maar geen aankoopbon meer en rc connect zegt dat de garantie via de winkel gaat en dat het me reparatie kosten gaat kosten en als ie echt kapot is krijg je 10% korting op een nieuwe heb wel die garantie papiertje nog die in de doosje zit maar ze doen echt moeilijk ik noem da niet echt garantie

wat doet de motor als je hem zonder tandwiel laat lopen? stopt die dan ook binnen die paar seconden? (oftewel, even pinion er af en proberen.)
Als de motor dan netjes draait, (niet vol gas geven!!) doen de 3 fasen van de regelaar het in ieder geval goed, en zul je het probleem ergens anders moeten zoeken.
wat staat er in het boekje van de regelaar wat de knipperende gele lamp betekend?

klinkt perfect als een LiPo cutoff. Is zeer normaal dat ie dat doet dan... heb ik ook! Belangrijk is dan: STOPPEN EN LADEN!!!

ik heb 2x lrp sphere competion tc spec als ik mijn lipos op de andere aansluit doen ze het gewoon heel op me andere auto ik heb de motor ook een keertje zonder tandwielen laten draaien dan doet ie percies het zelfde stopt ie ook gewoon en da doe ie bij al mijn lipo accus en de lipos doen het super goed allemaal het is zeker niet mijn lipos en er staat niks over da gele lampje hoewel heb ik het niet kunnen vinden ik snap er niks meer van

Zou het kunnen dat je regelaar 3S herkent terwijl je met 2S rijdt? dan krijg je ook soortgelijke problemen. Probeer het nog eens met een lipo die niet vers van de lader af komt maar al een beetje gezakt is met de spanning? Als het dan wel gaat is de voltage sense in je regelaar te slordig en dat is een fabricage fout: gewoon ruilen dus.
Maar ook hier geld: zet er eerst even de multimeter op, dat levert al veel meer aanwijzingen wat de fout zou kunnen zijn.

ik heb ook problemen met mijn regelaar van lrp de ai runner reverse (de standaard regelaar.)
op een gegeven moment stopte hij met rijden en hij was gloeiend heet toen we keken wat er aan de hand was.
dit probleem had ik nog niet eerder gehad.
ik reed wel sinds een week met lipo's.
heeft hier meschien iemand ervaring mee.
:-I
groeten niels

Zou het kunnen dat je regelaar 3S herkent terwijl je met 2S rijdt? dan krijg je ook soortgelijke problemen. Probeer het nog eens met een lipo die niet vers van de lader af komt maar al een beetje gezakt is met de spanning? Als het dan wel gaat is de voltage sense in je regelaar te slordig en dat is een fabricage fout: gewoon ruilen dus.
Maar ook hier geld: zet er eerst even de multimeter op, dat levert al veel meer aanwijzingen wat de fout zou kunnen zijn.

dat de accu te leeg was, daar kan het niet aan liggen.
ik had hem 3 minuten er voor van de lader gehaald.
ook heb ik gecontroleerd op kabel breuken, die zijn er geen.
als ik de accu rechtstreeks op de motor aan sluit doet hij het dus het kan niet aan de motor liggen.

Back