LRP s10 blast probleem

• Topicstarter Topicstarter oisterwijk
  • Startdatum Startdatum
O

oisterwijk

Guest
Hallo we hebben een probleem met de electro auto van mijn dochter een LRP blast s10 TX. 7,2v
Nu is het probleem dat de auto alleen achter uit rijd en pas reageert na 4 sec, sturen werkt wel gewoon goed.Vooruit geen reactie.
De instellingen van de zender staan allen goed dit weet ik omdat hij tijdens het rijden er mee stopten en deze kuren kreeg.
De draden zitten ook allemaal goed niks los getrild de antennen is ook niet gebroken en de accu zit vol ook hebben we niet in het water of zand gereden.
De auto is een week oud en hellaas geen aankoop bon dus geen garantie hij komt van de zwartemarkt en wij hebben er 140 euro voor betaald bij verschillende winkels ligt de prijs rond de 200 voor dit model dus het lijkt mij geen rommel.
Ik hoop dat jullie een oplossing hebben die ik evt zelf kan verhelpen voordat ik naar een winkel moet en 40 euro per uur moet betaalen.

mvg ruud

Het klinkt alsof de vooruit eruit gefikt is

RC-connect is de Nederlandse distributeur, heel misschien kan je met hun contact opnemen om te kijken als er ies mogelijk is. Anders terug naar de zwarte markt of als je de naam van de toko weet kan je ze misschien ook online vinden.

Het klinkt alsof de vooruit eruit gefikt is

RC-connect is de Nederlandse distributeur, heel misschien kan je met hun contact opnemen om te kijken als er ies mogelijk is. Anders terug naar de zwarte markt of als je de naam van de toko weet kan je ze misschien ook online vinden.
Het kan toch niet zo zijn als ik een andere accu er in heb gedaan ook 7,2V 4350MaH dat het daar door komt of wel????
want standaard zat er een 7,2V 1600 MaH bij maar dat was 7 min. en met die 4350 25 minuten en vandaag begon de ellende.

Nee, dat zou het probleem niet mogen zijn al beweren sommigen wel dat de langere rijtijd aan 1 stuk toch een hogere belasting is maar zelf geloof ik daar niet zo in want de regelaar is berekent voor de moment belasting van de motor en zal de tijdsduur niet veel uit mogen maken.

Nee, dat zou het probleem niet mogen zijn al beweren sommigen wel dat de langere rijtijd aan 1 stuk toch een hogere belasting is maar zelf geloof ik daar niet zo in want de regelaar is berekent voor de moment belasting van de motor en zal de tijdsduur niet veel uit mogen maken.
oke gelukkig bedankt voor je reactie's ga morgen is bellen met rc-connect.
nogmaals bedankt

Bedoel je de zwarte markt in tessenderlo ?

Daar komt vrij veel 'modelbouw' voor.

Heli's en boten maar een LRP nog nooit.

Als je standaard motor er nog inzit zou ik gaan kijken voor een Traxxas XL5 regelaar;)

Bedoel je de zwarte markt in tessenderlo ?

Daar komt vrij veel 'modelbouw' voor.

Heli's en boten maar een LRP nog nooit.

Als je standaard motor er nog inzit zou ik gaan kijken voor een Traxxas XL5 regelaar;)
ja daar heb ik meer vertrouwen in ik heb zelf een slash en als ik zie wat je daar allemaal mee kunt GEWELDIG!!!!!!!!!!!

en nee het was in beverwijk, tussen de heli's stond de lrp auto hij had er ook maar 2 staan.

Hallo we hebben een probleem met de electro auto van mijn dochter een LRP blast s10 TX. 7,2v
Nu is het probleem dat de auto alleen achter uit rijd en pas reageert na 4 sec, sturen werkt wel gewoon goed.Vooruit geen reactie.
De instellingen van de zender staan allen goed dit weet ik omdat hij tijdens het rijden er mee stopten en deze kuren kreeg.
De draden zitten ook allemaal goed niks los getrild de antennen is ook niet gebroken en de accu zit vol ook hebben we niet in het water of zand gereden.
De auto is een week oud en hellaas geen aankoop bon dus geen garantie hij komt van de zwartemarkt en wij hebben er 140 euro voor betaald bij verschillende winkels ligt de prijs rond de 200 voor dit model dus het lijkt mij geen rommel.
Ik hoop dat jullie een oplossing hebben die ik evt zelf kan verhelpen voordat ik naar een winkel moet en 40 euro per uur moet betaalen.

mvg ruud

Heb ook al in een ander draadje gereageerd op je probleem, met dit filmpje:

RdbkkiVQffM[/media] - LRP S10 Blast TX Review - Oder: Warum Sie keinen kaufen sollten...

Daarin geeft de auteur onder ander aan dat de regelaar een zwak punt is en spontaan stuk gaan bij het aan/uit zetten. Deze zou ik dus (laten) vervangen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ook al in een ander draadje gereageerd op je probleem, met dit filmpje:

[URL="
- LRP S10 Blast TX Review - Oder: Warum Sie keinen kaufen sollten...[/URL]

Daarin geeft de auteur onder ander aan dat de regelaar een zwak punt is en spontaan stuk gaan bij het aan/uit zetten. Deze zou ik dus (laten) vervangen.

Ik ga hem vanavond weg brengen naar een collega die ook aan rc doet en hij kan hem evt zelf naar de fabriek sturen via via...........
dus ben benieuwd en jullie horen het wel.
gr ruud

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf ook een s10 tx en ik heb ook gemerkt dat de regelaar eigenlijk wat aan de lichte kant is voor de auto. Ik denk dat de regelaar gewoon opgefikt is en ik vrees dat ze er niet zo veel aan kunnen doen. Voor niet al te veel geld een nieuwe regelaar kopen zou ik zeggen....

zo geregeld 150( of eigenlijk maar 10 hij was 140 euro) verdient op de blast s10 en geleik een traxxas stamped voor mijn dochter gehaald ................................zij blij en ik nog veel meer

eeuuhh .... je hebt hem ingeruild want je had er helemaal mee gehad ??

Nee verkocht aan mijn collega die heeft on road autos en hij wilde de auto wel kopen voor 150 hij had wel onderdelen liggen en hij vond hem wel 150 waard. Zodat hij ook off road kan rijden
en nu hebben we een stampede gekocht omdat ik geen vertrouwen heb in een auto die al naar een half uur defect was en de traxxas die ik heb blijft rijden en de stampede die zij nu heeft ook.

Waarvan ook de helft onterecht kritiek zoals dat de auto niet bestand zou zijn tegen een sterkere motor. Wil je kwaliteit en degelijkheid moet je ook geen RTR kopen.... En niet zeggen dat LRP als de betere merken staat want een TT01 kan je ook niet vergelijken met een TRF417 van hetzelfde merk....

Het grappige is dat er al genoeg topics over deze LRP auto's zijn en dergelijke problemen niet naar voren komen. OK, hij kan een maandag-productie hebben....
Mijn grootste vraag is als hij dit met de winkelier, distributeur en/of de fabrikant gedeelt heeft.

[FONT=&quot] [/FONT]​
Waarvan ook de helft onterecht kritiek zoals dat de auto niet bestand zou zijn tegen een sterkere motor. Wil je kwaliteit en degelijkheid moet je ook geen RTR kopen.... En niet zeggen dat LRP als de betere merken staat want een TT01 kan je ook niet vergelijken met een TRF417 van hetzelfde merk.... Oh nee? Je hebt het echt niet begrepen waar dit Topic overgaat: Bouw kwaliteit.

Het grappige is dat er al genoeg topics over deze LRP auto's zijn en dergelijke problemen niet naar voren komen. OK, hij kan een maandag-productie hebben....
Mijn grootste vraag is als hij dit met de winkelier, distributeur en/of de fabrikant gedeelt heeft.

@ Roelof:
‘’Het grappige is dat er al genoeg topics over deze LRP auto's zijn en dergelijke problemen niet naar voren komen.”

Deze problemen komen niet naar voren????

Nooit gekeken op Youtube? Heb jij zelf zo’n auto? Beweer ik dat deze auto geen sterkere motor aan kan? Zo uit de doos? Zou ik niet doen, maar na een paar modificaties moet dat kunnen.
Dat ga ik zelf ook doen.
En dan ook nog zeggen dat je geen RTR moet kopen als je kwaliteit wilt. Wat een gelul!! HPI en Traxxas maken uitstekende RTR auto’s maar die heb je vast ook nog nooit van dichtbij gezien.
LRP begon met zijn productie rond 1995. Mijn eerste kennismaking was toen tijdens de NK training Pro ten, met een elektromotor van hun ” That blows away the competition” well it blows!!
Het was een 12x2 welke ik in mijn Corrally SP12 had gemonteerd. Toen bleek al snel wat een vuilnis dit was. En dat voor 120 gulden!!!
Ten eerste reed ik niet meer bij de eerste 5 maar bij de laatste 3, en naar 6 rondjes was deze motor uitgebrand. Terwijl mijn Phantom 13 x2 die zelfde dag een veel betere top gaf; Met dezelfde overigens vrij lichte tandwielverhouding, want het was een erg bochtig circuit waar je veel koppel nodig hebt.

Ik heb er toen via de windelier en de importeur zo’n stennis over geschopt dat je in vrijwel de gehele regio Gelderland geen schroef meer van LRP kunt kopen, en dat is nu 17 jaar later nog zo.

Ik dacht dat zij in de tussen tijd wel wat zouden hebben geleerd; maar nee dat is valse hoop gebleken. En deze auto heb ik in Amersfoort gehaald. Dat ligt dus buiten mijn regio.
Maar omdat mijn broer een auto heeft die qua omvang en schaal erg op de LRP blast lijkt, en je er met een beetje moeite wel een goede auto van kan maken, wilde ik hem wel hebben. Ik weet ook wel dat een Traxxas en een HPI Savage in een heel andere prijsklasse zitten, maar waar ik pissig over ben is dat bij de twee eerder genoemde merken het niet uitmaakt of je een goedkope of een duurdere auto koopt: het is topkwaliteit. En dat gaat bij LRP echt niet op. LautenBach Rubbisch Products!!!
Voor dat je commentaar geeft op een posting doe eerst even wat onderzoek, in plaats van zomaar iets gaan lopen blaten.

Momenteel ben ik nog bezig met het aanpassen van de auto. Om te laten zien hoe of het ook kan. Als dat klaar is ga ik nog even terug naar die winkelier om hem hierover te informeren.

Dude! Heb jij je speciaal aangemeld op dit forum om LRP af te branden? Om nog maar niet te spreken van het afblaffen van een oudgediende op dit forum, die hier gerespecteerd wordt door een hoop mensen omdat hij veel weet, kan, en dat deelt met andere modelbouwers.

Wat is jouw bijdrage tot nu toe precies? Laat me raden, mensen behoeden voor een miskoop? Joepie, bedankt! Je frustraties zijn wel hilarisch, dat mag gezegd...

Back