LRP S8 BXe rtr.

Volgens de site van LRP wordt deze auto geleverd met een Vector8 motor en die heeft (ook weer volgens de site van LRP) 2500kV

Ik ben van plan om deze buggy aan te gaan schaffen.
Als de RTR versie, In duitsland gezien vor €429,-
Nu mijn vraag hoeveel KV heeft de motor die hier in ligt?
Is dat de 2.500 KV of 2.800 KV motor?
Ik heb al eens de zoek functie gebruikt maar daar kwam niets uit waar ik verder mee kwam.:confused:

LRP - LRP S8 BXe RTR - 1/8 Elektro Buggy RTR

Alvast dank voor jullie reacties, wesley

Dit gaat een leuke auto zijn als je hem hobbymatig gaat gebruiken, als je wedstrijden wilt gaan rijden zou ik voor de "LRP S8 BXe Team - 1/8 Electric Buggy" deze wordt dan wel zonder electronica geleverd maar is op alle fronten beter en sterker, dikker chassis, betere dempers, dikkere en betere kwaliteit draagarmen, stabi's standaard op de auto enz enz.

Dit gaat een leuke auto zijn als je hem hobbymatig gaat gebruiken, als je wedstrijden wilt gaan rijden zou ik voor de "LRP S8 BXe Team - 1/8 Electric Buggy" deze wordt dan wel zonder electronica geleverd maar is op alle fronten beter en sterker, dikker chassis, betere dempers, dikkere en betere kwaliteit draagarmen, stabi's standaard op de auto enz enz.

Ik ga hem ook hobbymatig gebruiken, Als ik echt een competitie buggy wil hebben zou ik zijn gegaan voor de Hotbodies Ve8.
Dat vindt ik echt een vet ding maar die is me toch wat te duur als ik hem helemaal compleet wil hebben.

groeten, wesley

Even een kickup:

Zijn er hier al meerder ervaringen mee? Vooral met de BL Vector8 motor? Ik las nl dat de motor wel erg snel erg heet (te heet) werd en er wel best wat negatieve ervaringen waren met deze motor (rctech). Aangezien de LRP S8 BXe een potentiele nieuwe auto is vroeg ik mij dit af of er nog mensen hier zijn die dit ervaren?

LRP S8 BXe RTR - 1/8 Electric Buggy RTR 130300 :: LRP :: ELECTRIC POWERED CARS :: CAR KITS :: The Border Online RC Shop

Zag er toch niet heel gek uit :

new_prv_prd_390x390_130300.jpg

130300_2.jpg

S8BXe-Block_en.jpg

[size=-2] pkracing.nl[/size]

Opzich zijn er ook al best wat winkels die hem leveren: Conrad, Pkracing, Border, rcracingtwente.

Laatst bewerkt:
Ik heb mij toch de S8 BXe team besteld voor 349,- euro.
Zonder elektronica.
Weet alleen nog niet welke motor/regelaar erin komt.
Klopt het dat die lrp Vector 8 snel warm wordt?
Die wilde ik eigenlijk erin leggen.
En als stuur servo heb ik de savöx sc 1258 digitale servo.
Zal wel wat foto's plaatsen als die in elkaar zit.

groeten, wesley

Ik ben benieuwd welke elektronica je besloten hebt te gebruiken...ik zit er ook aan te denken de lrp s8 bxe team te bestellen, maar ben nog niet helemaal uit de elektronica.

Mag ik vragen waar je dit allemaal besteld hebt (inc. buggy)?

Ik heb mij toch de S8 BXe team besteld voor 349,- euro.
Zonder elektronica.
Weet alleen nog niet welke motor/regelaar erin komt.
Klopt het dat die lrp Vector 8 snel warm wordt?
Die wilde ik eigenlijk erin leggen.
En als stuur servo heb ik de savöx sc 1258 digitale servo.
Zal wel wat foto's plaatsen als die in elkaar zit.

groeten, wesley

Ik zou er een 1800kv MMM combo inzetten, of een MMM met 1512 Neu motor (1850-2050kv) of een Tekin buggy combo (1900kv of 2050kv op 4S).
Misschien wat prijzig, maar dan heb wel een lekkere efficiënte setup waar je maximale rijtijd uit haalt en je motor niet overhit.

Ik heb ook verschillende negatieven verhalen gelezen over die Vector motoren. Dankzij hun hoge kv worden ze sneller warm en ze zijn minder efficient dan A-merk motoren zoals stroomstrijkijzer aangeeft. Die motors die stroomstrijkijzer (shit typen, ik noem je voortaan SSI :D) opnoemt zijn top motoren en zullen een stuk koeler blijven en langer meegaan. Zou je bovendien toch beslissen te gaan racen kun je die motors zo overzetten. Zou je meer snelheid willen dan kun je nog wat speling met gearing of anders een 5S erin doen.

hahaha, de vector motoren zijn van LRP waar Nard het over heeft. Ik rij met de Orion Vortex motoren en Orion is niet bepaald een B merk in electronica land ;-) Maar idd, qua techniek is de Vortex 8 bl motor en de Vortex motoren wat minder gecompliceerd dan bijv. een Tekin of MMM (bijv. sensorloos). Maar tot nu toe (hard afkloppen) ben ik de enige brushlessrijder die zonder storing, schade of terugzending van de regelaar wedstrijden heeft uitgereden en gewonnen ;-)

nou, kom maar op Jerome, ik pak een bakkie koffie, koekje en ga op de F5 rammen!

hallo allemaal

Over de buggy zelf bven ik zeer tevreden.

Ik ben toch gegaan voor een lrp vector combo 2800KV.
De motor wordt volgens mijn spektrum zender een 80 graden.
tot nu toe gaat nog alles goed. Heb de 14/46 in liggen.
en de LRP service is goed, 25 garantie.
Nadat ik 2 lipo's leeg heb gereden. moeten er 2 in.
Ik gebruik 5000 MaH lipo's en rij er ongeveer 20 min mee met veel optrekken en afremmen.
Na het rijden laat ik eerst alles even afkoelen voordat ik opnieuw ga rijden.
Als servo het ik savöx sc 1258. die het uitstekend doet.

heb de buggy besteld bij hk modellbau in duitsland.
HK-Modellbau -- Höhenstr. 2 B -- 52393 Hürtgenwald / Nordeifel

groeten, wesley

80 graden is VEEEEEL te warm!!!

Bovendien zou ik het checken met een goede tempgun. Mijn tempsensor op mijn DX3S zat 8 tot 10 graden onder mijn tempgun !! Dus dan zou jou motor rond de 90c zitten.

Nja ons vermoeden over de slechte motor / efficientie / hitte is nu wel bevestigd :)

ik heb een soort gelijke buggy 1:8. en het zelfde probleem motor wordt erg heet maar ik heb er al een oplossing voor gevonden. ZET ER EEN VENTILATOR OP. mijn motor was 80C zonder ventilator. Nu ziet ie rond de 65C dat is mooie temp.

De ventilator die erbij zit heb ik er nod niet op zitten omdat ik nog geen verlengkabeltje daarvoor had. Maak ik even provesories iets op.
Ik heb wel al eens het regelaar power profile van waarde 3 teruggebracht naar waarde 1. Dat zou ook al helpen en de ventilator erop zou hem nog wat meer moeten afkoelen tijdens het rijden.
De motor is wel snel afgekoeld na het rijden.
Neem de auto morgen mee naar de stage.
Daar hebben we een infrarood thermometer en de uitslag daarvan zal
dan als ik thuis rond 16:30 even neerzetten.

Zou ik NEU 1515 ofzo, motor op de spx8 regelaar van lrp kunnen aansluiten?
De regelaar wordt totaal niet warm.

alvast bedankt voor het antwoord,

MVG, wesley

Back