LRP S8 BXe rtr.

@ mikeking111, een goede motor heeft geen extra koeling nodig. Als je een fan nodig hebt om je set-up koel te houden zou je de set-up moeten veranderen / vervangen.

@ SSI, dat is inderdaad al warm. Ik houd voor mezelf altijd 60c aan :)

@ kyoshoTF-5, ben benieuwd naar je IR temperatuur. Zoals SSI al zegt is een 1512 meer geschikt voor een buggy, een 1515 zal te veel power hebben wat niet fijn zal rijden.

Die spx8 regelaar kun je wel een andere motor op aansluiten hoor.

Wanneer je die 1515 wilt gebruiken moet je je throttle curve een beetje aanpassen zodat je niet slippend met 4 banden wegrijdt :-) . In de vorza zit ook een 1515 en stoomstrijkijzer, jij rijdt toch ook met een 1515?. Het grootste nadeel vind ik het gewicht. Ik vond het niet echt fijn rijden, los van het feit dat ie niet lekker pastte.

Euhmmm dat kan dus NIET ... de SPX8 kan alleen met gesensorde motoren overweg. Let ook op dat je de draai richting niet aan kan passen in de regelaar en het niet even een kwestie is van 2 draden omwisselen want dat kan nou eenmaal niet (zo eenvoudig) met een ge-sensorde motor.

Oh overigens SPX8 regelaar met andere sensored motoren gaat prima de regelaar is dan ook het probleem niet (alleen dat er geen Bec in zit maar goed) maar de motor is een issue beestje wordt te warm en ik heb er al velen in rook op zien gaan.

hallo allemaal

Na de ventilator en wat aanpasingen in het regelaar menu.
De motor temperatuur was na het leegrijden van het paar lipo's nu terug naar 70.41 graden.
Ik ga er vanuit dat deze temperatuur zeer nauwkeurig is aangezien de FLUKE bijna 500 euro kost.
Is nog steeds vrij warm voor een motor.
Bij mijn Kyosho TF-5 heb ik na het leegrijden van 1 lipo een tempratuur van iets meer als 60 graden, daarin ligt een vector X12.

Ik kijk wel een beetje uit met de motortemperatuur.
Laat ik hem een keer tussendoor afkoelen.
Verder over het vermogen van de motor niets te klagen.
Elke keer als ik volgas geef trekt die met de spoiler over de grond.

Ook allemaal bedankt voor de antwoorden.

groeten, wesley

Die spx8 regelaar kun je wel een andere motor op aansluiten hoor.

Wanneer je die 1515 wilt gebruiken moet je je throttle curve een beetje aanpassen zodat je niet slippend met 4 banden wegrijdt :-) . In de vorza zit ook een 1515 en stoomstrijkijzer, jij rijdt toch ook met een 1515?. Het grootste nadeel vind ik het gewicht. Ik vond het niet echt fijn rijden, los van het feit dat ie niet lekker pastte.

Jup rij met de 1515 momenteel maar tis gewoon teveel. Je echt bijna 100g uitsparen op die motor door een goede geschikte buggy motor te kiezen. Ik heb 25% expo op mijn throttle staan en 40% punch control. Dit is te doen, maar denk dat een iets lichtere motor iets prettiger gaat rijden.
Volgende maand ga ik uitkijken voor iets anders.

Bedankt

Dat krijg je als nog niet genoeg lipo's hebt.
dan loont het zich niet om het terrein in te gaan.
Dan ga je maar op de straat rijden die nog een beetje vochtig is.
Dan slippen de banden zo lekker.:D

Ik moet nog straatbanden kopen voor erop en dan ook maar gelijk een nieuw setje offroad banden.

groeten, wesley

Ik had super soft's hier liggen met wat slijt op. Heb 3 lipo's leeggereden op straat en ik had slicks. No shit...
Ik gebruik dan ook altijd hetzelfde setje als ik op straat wil, zijn toch slicks ondertussen, maar de grip is niet zo schitterend. Als je leuke straat banden wilt moet je GRP rally banden kopen.
Deze: M01 RALLY

Nu ik ook opzoek ben naar een 2e auto (heb een rustler vxl) zag ik deze auto ook hier en daar staan. Aangezien mijn budget op max 500,- ligt voor een buggy, vroeg ik mij af of deze LRP dan het beste is wat ik voor dat geld kan kopen, of raden jullie mij dan toch een ander merk/model aan?
Ik zal niet in competitie verband rijden, maar gewoon voor de fun op een baantje hier en daar. Is het trouwens noodzakelijk 2 lipos te gebruiken in zo'n buggy, lukt dat niet met 1 lipo oid of een "normale" nimh pack?

Graag jullie advies en alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Max 500 voor een buggy?
Staan wat leuke in het verkooptopic, die zijn volgens mij wat beter van kwaliteit ( voor zover ik weet dan, iig de motor setup )

Als je een beetje handig bent in autos opbouwen.
Ik wil misschien mn LRP leeg verkopen (geen electronica).
Prijs 150 euro.

Back