lrp sphere competition instellen

Discussie in 'Electro auto's' gestart door marshall, 17 aug 2008.

  1. marshall

    marshall Guest

    ik heb een lrp sphere regelaar gekocht, met een 3,5 motor.
    nu heb ik alles gemonteerd en ben ik begonnen met instellen. heb de full gas mode in gesteld, de neutrale mode, en de rem mode.
    kan ik nu nog meer instellen voor de snelheid. want ik vind dat die niet heel hard rijd nu.
    of moet ik dan gewoon de tandwiel verhouding veranderen.
    dit zit in een hpi firestorm.

    graag wat reacties want uit die beschrijving van de regelaar word ik ook niet veel wijzer. ( ben slecht in engels)
     
  2. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Je zal je tandwiel verhouding moeten wijzigen.

    Met een 3,5 moet je toch aardig hoge verhouding rijden om snelheid te krijgen.

    Wat voor Pinion en spur heb je nu gemonteerd?
     
  3. marshall

    marshall Guest

    het motor tandwiel is 20 en het grote tandwiel is 87.
    maar hij trekt nu ook nog niet echt enorm hard op.
    dit is trouwens gewoon nog de standaard vehouding.
     
  4. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Dan zou ik zeker wat tanden minder gebruiken. Denk dat je dan beter 15t pinion kan monteren. Misschien dat je nog je nog kleiner moet of dat iets groter ook nog wel gaat werken, maar denk dat bij groter pinion als 15t de motor wel te warm gaat worden.

    Maar dat moet je maar proberen en kijken wat het beste werkt en de motor redelijke temp blijft houden.
     
  5. marshall

    marshall Guest

    oke is goed, moet ik dan ook dat grote tandwiel veranderen ??
     
  6. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    In eerste instantie niet.

    Tenzij je met het kleinste pinion nog steeds niet de juiste ratio hebt.
     
  7. Echelon

    Echelon Guest

    Hmm een 3.5 hoort niet echt in een firestorm.. (vind ik dan)
     
  8. marshall

    marshall Guest

    en hoezo vind jij dat?? en waar hoort die dan wel in. ik wil gewoon hard er mee rijden.
     
  9. Echelon

    Echelon Guest

    In een TC. Een 3.5 heeft minder Torque, wat ten goede is voor het off-roaden. En sommige 2wd kunnen niet tegen 5.5 en lager, maar misschien die van jou wel..
     
  10. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.385
    Locatie:
    drenthe
    wat voor accu gebruik je,hij kan vast nietgenoeg stroom leveren,
    die de 3,5 willlllll hebbennnnn.
     
  11. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Als je heb goed vertand heb je geen last van te weinig torque, de extra toeren die de motor maakt kan je dan genoeg trekkracht en snelheid geven. In 2WD offroads kan je ook best een 3,5 stoppen, alleen rijd niemand dat omdat het niet op een baan te houden is waardoor vele een 7,5 of een 6,5 monteren. Met die langzamere motor gaan ze dan harder en constanter rond.

    Maar als je alleen maar hard wil en niet de bocht om wil, kan je best een 3,5 monteren.

    Zo'n speciale accu heb je niet nodig hoor om een 3,5t te rijden. Met een GP3300, GP3700, IB4200 etc heb je meer dan genoeg en die kunnen de stroom best leveren. Is alleen de vraag of je nog een beetje leuke rijtijd hebt.
     
  12. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    Een accu is MEGA belangrijk als je met brushless rijdt, met een GP33/3700 of IB 4200 heb je niet genoeg power en presteerd de BL motor zwaar onder zijn kunnen. De 3,5 trekt veel meer stroom dan je accu kan leveren.

    Dit heb ik zelf met een tourwagen ondervonden, met mijn oude accu's ging mijn auto harder met een 4,5 dan met een 3,5 omdat mijn packs de 3,5 niet aankonden.
     
  13. marshall

    marshall Guest

    wat zijn dan de beste accus om te gebruiken met deze set??
     
  14. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    EP4600 / LRP Fat Cobra / EnerG 4600 / IB 4600 SHV / Orion 42/46/5300 enz

    kortom, de huidige nieuwe generatie accu's
     
  15. marshall

    marshall Guest

    en zijn dit lipo accus of gewone accus, en hoe stel ik de lipo mode of de gewone mode in in de regelaar? ik kom niet uit de beschrijving..
     
  16. elvo

    elvo

    Lid geworden:
    5 apr 2005
    Berichten:
    495

    Er zit normaal ook een Duitse versie van de handleiding bij...
     
  17. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    Zo stel je de regelaar in:

    Zet de regelaar aan, druk mode ongeveer 3 sec in en je zult zien dat er een oranje en een blauw ledje gaan knipperen. Het oranje ledje geeft aan dat je in de mode zit om de regelaar op Nimh of op Lipo in te stellen. Knippert het blauwe ledje 1x dan staat je regelaar op Lipo mode en knippert hij 2x dan staat hij op Nimh.

    Mocht hij op Lipo staan en je wil naar Nimh druk 1x de set knop in en je zult zien dat het blauwe ledje nu 2x ipv 1x knippert of andersom.

    Druk daarna 1x op mode en je gaat naar het volgende menu -> power programma

    Met je power programma menu kun je de felheid van je regelaarinstellen ( vertiming van je bl motor ). nu knippert er een rood ledje aan de linkerkant en een blauw ledje aan de rechterkant. Tel hoevaak het blauwe ledje knippert en je weet in welk power programma je regelaar staat. Knippert hij 1x staat hij in prog 1 en knippert hij bijv 6x staat hij in prog 6. dmv op het set knopje te drukken kun je het power programma veranderen, druk je er 1x op gaat hij 1 prog omhoog. Voor brushless motoren kun je doorgaan tot programma 8 en als er een brushed motor aanhangt gaat hij niet verder dan 6.

    Let wel op, met programma 1 heb je minder power maar meer rijtijd dan in programma 8. Voor modified motoren ( 3,5 ) zou ik tussen programma 3 en 6 zitten, ik denk zelfs in de offorad dat programma 2 moet voldoen.

    Druk weer een x op mode en je komt bij het initial brake programma.

    Er knipperen nu links rood en gele ledjes, zelf doe ik niks met het programma, zorg dat er aan de rechterkant geen ledje knippert, knippert er wel een ledje, druk dan net zolang op set totdat het ledje uit is en druk vervolgens weer op mode om naar het auto-brake programma te gaan.

    Nu knipperen er als het goed is een geel en een rood ledje links tegelijk, dit betekend dat je in het auto-brake programma zit. Met het auto-brake programma kun je ervoor zorgen dat je bl motor aanvoelt als een brushed motor als je het gas loslaat, normaal gezien remt een bl motor niet uit zichzelf af waardoor je auto dusdanig lang doorrolt dat dit niet erg fijn rijdt. Stel voor je bl motor dmv de set knop je auto-brake in op 2, dit kun je weer zien door een knipperend blauw ledje aan de rechterkant. 1x knipperen is prog 1, 2x is prog 2 enz.

    Met een brushed motor moet je de auto-brake uitzetten, een brushed motor remt uit zichzelf.

    Druk nog een keer op mode en je hebt de regelaar ingesteld!

    Ik hoop dat je er wat aan hebt, mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.
     
  18. marshall

    marshall Guest

    kijk hier hebben we wat aan, heb alles goed ingesteld en heb gereden. gaat echt super hard. eigenlijk iets TE. als die ongeveer 40 rijd en ik geef meer gas trekt die nog op zijn achterwielen. echt heel vet.
    bedankt voor de info.

    zouden jullie me een lipo accu aanraden of gewoon een nimh.
    ik rijd nu met een 7.4 volt lipo 3200 ampere. ik neem aan dat lipo beter, en sneller is..
     

Deel Deze Pagina