LUA Scripting voor o.a. Taranis

Ja hij weet de spanning wel op te voeren, we verwachten nu natuurlijk wel wat, een bewegend filmpje ofzo in het schermpje :-)

snap er niets van. Ik zie de foto gewoon. Ik zal eens uitloggen en kijken wat er gebeurt...

Edit:
Nou, dit kan wel ff duren, ik wordt elke keer autom. ingelogd. Moment, met opperste concentratie hoop ik mij ook hier weer doorheen te worstelen.

Edit:
Via Internet Explorer naar het forum gereisd zonder inloggen en dan zie ik m'n foto ook niet. Rara hoe kan dat?

Laatst bewerkt:
Zeer interessant dit allemaal. Als ik eens wat tijd over heb ga ik hier ook eens naar kijken.. Mogelijkheden zat op die manier. Deze ga ik volgen, ben benieuwd wat er nog allemaal kan :-)

Gisteren het telemetrie lua script voor de modellen geinstalleerd.

Weet iemand hoe je een generiek telemetrie script op de SD kaart zet? Per model is eigenlijk niet nodig in mijn geval

I heb de telemetrie script inmiddels ook geinstalleerd, en werkt op mijn taranis.

Alleen heb ik problemen om de Telemetrie data uit mijn afromini te krijgen.
Die krijg ik maar niet aan de praat.

Edit,
Kreeg in 1x een brainwave.
Heb het nu werkend. alleen het script nog een beetje veranderen zodat ik ook de hoogte krijg te zien.

Laatst bewerkt:
Richard,

Vraag.
Ik heb je script geinstalleerd, en lijkt goed te werken.
Alleen krijg ik de voltage niet goed.
Het script denkt dat er een 4S batterij is geinstalleerd, maar het is een 3S

Het verschil met jullie is wel dat ik een afromini heb i.p.v. een naze32
Maar dat zou verder gelijk moeten zijn.

Ik moest alleen een externe voltage divider maken een aanbrengen, ik heb daarvoor de verhouding 6.8:1 gebruikt.
een 6.8kohm weerstand en een 1kohm weerstand. Zou dat er nog iets mee te maken kunnen hebben?

Wat geeft hij aan als voltage linksonder in het scherm?

wat ik doe ik deel door 4,25 en rond dat af naar BOVEN.
Dus voorbeld, input is 15,5 V dan deel ik die door 4,25= 3,64= 4 naar boven afgerond dus 4S.

Wellicht zit jij net op de rand? vandaar de vraag welk voltage geef jij door?

3S kan nooit geen 16.39V geven, dus dat klopt dan toch? max ~4.2 per cell dus met 12.6 ongeveer heb je het wel gehad met 3S. dus of jij geeft verkeerd voltage door of je hebt er echt een 4S aan hangen.

Hoeveel draden aan je balancer plug? 5 = 4S

zyra6uha.jpg

Ik hoop dat het te zien is op de foto.
3S batterij. Voltage op multimeter 12.54
Op display taranis 16V 4S

Kan er niets anders van maken.

Ok, maar met die 16 als input doe ik niets, dus dat geeft je bordje dan door, dan moet de fout zitten in de verhouding 6.8:1, zegt mij niets, maar wellicht iemand anders?
Je kan nog even in je logging kijken van je taranis (aanzetten) om te zien of er een andere variabele is die wel de correcte waarde heeft

Ik ben inmiddels aan het stoeien geweest.
Als ik op de Taranis op het telemetry scherm onder A2 channel een Range van 23,4v opgeef, dan wordt ongeveer de correcte spanning aangegeven van 11,5 volt

op deze pagina vond ik iets over voltage deviders.
Lipo voltage monitoring with FrSky D-Receivers without sensors | olex.biz

Dit gebruik ik dus , omdat ik de afromini niet rechtstreeks van 12volt kan voorzien.
Er zit een aansluiting op de afromini die max 3.3volt aankan.

Ik sluit dus 12volt aan op de devider, en gebruik een weerstand van 6.8kohm en 1 weerstand van 1kohm

Ik heb echt geen idee, wat ik zo kan bedenken als oplossing, wat is je vol waarde en wat is je leeg waarde? dus stel 16V is vol en 8V leeg dan kan ik daar wel wat mee denk ik, moet ik dan even over denk hoe, maar moet kunnen.

Maar moet wel 2 waarden hebben, dan is het script wel om te bouwen.

Dutchronnie, het probleem zit niet in het LUA script. Omdat je gebruik maakt van een zelfgemaakte voltage deler dien je voor een correcte uitlezing in baseflight de juiste schaal in te stellen. Het beste maak je de voltage deler zo dat bij een output op de pin van de afro mini van 3.3v je lipo 12.6v spanning heeft. De schaal is dan 12.6/3.3

Overigens is de voltage divider die je hebt gebouwd wel wat fanatiek, waardoor je schaal en precisie erg slecht zijn. Je kan beter 1 weerstand van 1 k en 1 weerstand van ongeveer 350 ohm nemen. Dan zit je met 12.6v op 3.3v over je voltage divider. Eventueel kan je een lagere weerstand nemen voor die 350ohm, maar nooit een hogere!! Zi ook bijv. http://www.calculatoredge.com/electronics/voltage divide.htm

Maarten112,
Ik weet dat het probleem niet in het script zit, hoogstens dat ik in mijn geval een andere variable moet uitlezen.

Ik zal vanavond een andere voltage verdeler maken.
Ik zal dan de weerstanden van 1kohm en 330ohm gaan gebruiken.
Dan kom ik met een spanning van 12.6 volt uit op een uitgaande spanning van 3.126 volt.

Deze waarden hebben inderdaad een betere verdeling over het 3.3volt bereik.

Ik wist niet dat er in baseflight ook nog iets moet worden ingestelt, daar zal ik dan ook even naar kijken.

Back