Lucht loopt weg via schroefas

• Topicstarter Topicstarter tomviguurs
  • Startdatum Startdatum
T

tomviguurs

Guest
Hallo medevaarders,

Sinds dit weekend ben ik erachter gekomen dat er bij mijn U-177 lucht wegloopt uit de WTC (tijdens duiksessie natuurlijk) via de schroefas. Deze wordt door Engel geseald dmv een plastic buisje over een koperen 'doorvoerbuis' die in de WTC zit. Deze methode werkte tot nu toe, maar nu wil ik een betere seal gaan maken. Wellicht dat jullie suggesties hebben of dat er ook zoiets te verkrijgen is wat al ready-made is.

Wellicht suggesties?

Tom,

beste oplossing: keerringen van Norbert monteren Modell-Uboot-Spezialitaeten : Dichtungen (bovenste op pagina). Dit zijn dezelfde die Engel ook levert (o.a. voor de Lafayette).
Je zult even moeten experimenteren met opbouwen. het beste is denk ik om een extra pijp te monteren op de buisjes die al in je WTC schot zitten.

Makkelijkste oplossing: vervang de (vrij harde) slang van Engel door een wat soepeler exemplaar. Ik heb bij de 206 ook alles vervangen door siliconen-brandstofslang. Na monteren met een (dikke) injectiespuit tussen schroefas en slang de slang nog even flink volpompen met vet. Werkt hartstikke goed. Blijft natuurlijk wel 'tijdelijk'.

De mooiste oplossing is met de Dichtungen van Norbert.

Jos

Hola..
Wij (jeroen und jeffrey) zijn bezig met een duikboot als pws..
wij zaten ook met het probleem met het sealen van de schroefas.. maar wij zullen ook maar eens zon ding bestellen.. Dankjewel!!
Echter.. om de duikboot te besturen moet je toch ook een leiding naar buiten hebben lopen.. hoe seal je dit soort leidingen dan..? ook op deze manier?

Bedankt!!

Back