Luchtfilterolie; nepperij of niet?

• Topicstarter Topicstarter icewim
  • Startdatum Startdatum
I

icewim

Guest
Hoi; ik heb eens gekeken wat luchtfilterolie kost en schrok daar wel een beetje van!
Nu heb ik het idee dat die olie dezelfde eigenschappen heeft als gewone olie en dus denk ik gewoon afterrun of naaimachineolie te gaan gebruiken; ik laat mij niet naaien door 15 euro voor een flesje van 100cc te gaan betalen!
Dat is toch niet zo raar? Kan toch wel gewoon?
Ik heb wat andere topic's over luchtfilters gelezen, maar dit komt er niet in voor trouwens; misschien goede tip? Onze hobby is toch al zo duur ;)

voor foamfilters kan je perfect afterun of simpel wd40 gebruiken.

kijk eens bij je fietsen maker die verkopen vaak wel valvoline offroad filter olie is 9,95 voor een liter dus valt wel mee :D :D

Je kan ook luchterfilter olie kopen bij pk racing van protect heb ik zelf ook 50 ml voor 6.20

En dan voel jij je niet genaaid? Ik wel dus!
Is toch belachelijk; 130 euro voor een liter olie is dat! (286 gulden.....) Wat zit erin? Vloeibaar goud?

ik vertel toch dat ze bij je fietsen maker de fitler olie verkopen van valvoline dit is olie van zeer hoge kwaliteit en is ook goed voor onnroad en het is gewoon extra bescherming voor je motor en 9,90 euro voor een liter is niet duur

Ik weet niet hoeveel liters lucht filter olie jullie er door heen jagen maar ik heb ook dat flesje van protech die 50ml en daar doe ik erg lang mee.

De olie is zeker anders dan normale olie het heeft een veel hoger kleef gehalte waar zand en dergelijke beter in blijft hangen.

Rc monster; ik had het wel gelezen, maar ik wilde alleen duidelijk maken dat je erg genaaid wordt omdat het juist in een kleine hoeveelheid verkocht wordt en dan niet zo duur lijkt; als je het omrekent naar liters........dan wordt je niet vrolijk dus.

Als jij een liter olie koopt en de man zegt: "dat is dan 130 euro" sla je hem ook dood toch? Waarom doen we dat niet als het 6.20 euro kost voor 50 cc?
Omdat het dan niet opvalt dat je genaaid wordt blijkbaar! Ook al doe je er lang mee.

nou of het nepperij is weet ik zo niet ze raden het je niets voor niks natuurlijk aan .maar toch ik vindt het ook erg prijzig hoor.
je meot gewoon wat wd40 erop spuiten als je filter maar wat vettig is hij hoeft niet helemaal rood te zijn enz is wel het beste maar toch !
gewoon wat wd40 erop en dat houdt ook wel tegen hoor.groetjes van ruud.

subaru 5#

ik gebruik gewoon k&n filter olie en af en toen k&n filter reiniger . kost mij niks want ben monteur en wordt dus bij de motorfietsen ook gebruikt :)

Ben ook monteur, maar dan automonteur; wij hebben alleen genoeg wd40 ;)

Dat is wel zo, het gaat ook niet om of het snel op is of niet, maar om de prijsverhouding; die is toch krom?
Wat kost normaal een liter olie? (ben automonteur maar heb geen idee) Zeg 20 euro; dan moet 50cc 1 euro kosten. Goed, reken dan 2.50 euro en je hebt 150% winst, maar om nu 550% winst te gaan maken omdat het toch maar een klein beetje is klopt niet.
Zo erg speciaal is die olie niet; er is geen dope aan toegevoegt die duurder is dan goud.

Zie het zo; jij koopt altijd een heel witbrood van 1.20 euro. Nu koop je ineens 1 sneetje wit omdat je maar 1 sneetje in de maand eet (tja) en de bakker zegt dan: daar doe je lang mee en dus kost het nu 1.00 euro per sneetje........zoiets toch?

icewim zei:
Zie het zo; jij koopt altijd een heel witbrood van 1.20 euro. Nu koop je ineens 1 sneetje wit omdat je maar 1 sneetje in de maand eet (tja) en de bakker zegt dan: daar doe je lang mee en dus kost het nu 1.00 euro per sneetje........zoiets toch?

Zo ken ik ze ook wel noemen:
- blikje cola bij de snack al snel 1 euro (1.5 liter in de super 89 eurocent)
- los broodje bij de snack 25 eurocent
- kogellager 6x13x5 (veel gebruikt lager) 1 euro bij de groothandel en kost al snel 6 euro in een serpent zakje
- 1 liter tornado 16% kost 10 euro, als je het zelf mengt maar 4 euro.
- en in jouw handel zal je ook zien dat originele merk auto-onderdelen 2 tot 3 keer zo duur zijn dan de net zo goede (of soms betere) immitatie producten.

Het is duur, ben ik mee eens, maar je verbruikt het amper. Ik heb al jaren een flesje afterun olie welke ik niet voor mijn motoren gebruik (is niet nodig met mijn brandstof) maar alleen voor de oneway lagers en luchtfilters.

Dat is waar, maar ik vondt dit verschil juist zo groot, vandaar.
En als er dan toch alternatieven zijn......

het spul is inderdaad duur en het slaat nergens op want het is niks bijzonders. de olie die bij een k&N filter zit kan je best lang mee doen. overegens denk ik dat je het spul nie nodig hebt. goed origineel filter is voldoenden als je maar met je kap er op gaat rijden.

ff :offtopic: lagers kosten bij de groot handel geen 1 euro inkoop ( als je goede lagers wilt hebben bijv: skf )
en de olie is een een garage +/- 10 euro de liter.

10 euro de liter? Dan zijn wij ook een dure %$^#$%$^$$ garage! Maarja....werken ook experts die betaald moeten worden ;)
Ik dacht tenminste dat wij er bijna 20 euro voor vroegen.

ff :offtopic: ik ben nog leerling monteur car engeneering en support / motorfiets techniek. dus ik ben nie zo duur voor het bedrijf. maar wij hebben ook 3 van de 6 eerste monteurs lopen
1 voordeel dat kimp kous voor het meenemen ligt en activator voor piepschuim enzo. en k&n luchtfilter olie

maar nu maar weer :ontopic:

Ik gebruik Putoline Action Fluid, word gebruikt bij crossmotors en kostte
een aantal jaren geleden ongeveer 18 gulden voor een liter.

Groeten Ingo.

Back