Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
hoi

die kale plek in het veld ,is gekomen door theo psssssst hij traint daar namelijk elke dag :wink:

vandaar ook zijn werp hoogte van 37 meter met een mini dlg :lol:

aldert het zijn inderdaad weer prachtige foto,s

groeten arnold

In Winsum hebben we sinds kort een multi functioneel centrum, De Helling.

De-Helling017web2.jpg

Meer foto's (en in een groter formaat) op onderstaande site.

Ik ben nieuw hier, en na alle 26 paginas doorlopen te hebben kan ik zeggen dat de fotos van Ben Postmus het meest duidelijk ,of scherp zijn.
Nog een klein aantal benaderd dit, maar als je fotos maakt uit een vliegtuig denk ik dat je naar de best mogelijke kwaliteit streeft, net zoals je gewone fotos maakt.
Dus diegene die hier zijn mooie foto's plaatst, bedankt voor het delen, want niet iedereen heeft de mogelijkheid om dit te doen.
Ik zou het ook graag proberen, maar ken geen bal van vliegers, wel iets van camera's.
Ik zou dan ook graag zo een Easystar aanschaffen, maar heb uiteraard nog een aantal vragen , die ik per gelegenheid hier zou willen stellen als ik mag.

ik zou zeggen vraag er ùaar op los roykap, kan anders allesinds wat tips geven:
leer best vliegen onder begeleiding (vlub hoeft niet meteen met zo'n easystar)
vermeld even je woonplaatst ook voor eventuele hulp van hier op het forum, en last but not least: welkom op het forum ;)

mvg, sam

De kwaliteit van Aldert z'n foto's hebben me overtuigd.
Bij deze foto's van vanmiddag blijkt maar dat bij "weinig licht" omstandigheden m'n Sony niet optimaal is, Aldert z'n Coolpix leverd bij weinig licht veel meer scherpte en kwaliteit.
norg2.jpg

Ben Postmus zei:
De kwaliteit van Aldert z'n foto's hebben me overtuigd.
Bij deze foto's van vanmiddag blijkt maar dat bij "weinig licht" omstandigheden m'n Sony niet optimaal is, Aldert z'n Coolpix leverd bij weinig licht veel meer scherpte en kwaliteit.
Kan zijn, maar daarentegen vind ik van jouw camera de kleuren weer mooier.
Maar, jullie zitten zonder meer in de topklasse, allebei. Demonstreert ook duidelijk dat het niet genoeg is om een goedkoop cameraatje op een EasyStar te zetten... juist met die luchtfoto's, met al die details, moet je een heel goede camera hebben.
Bart

Mijn goedkope Praktica Digicam toestelletje bevalt mij tot nu toe ook nog best.
Heeft al een paar keer een duik in een sloot mogen meemaken en leeft nog steeds.
Mocht het een keer misgaan, dan ben je wel blij dat het om tientjes gaat en niet om honderdjes

Aaalie gebruik je nog steeds de Nikon Coolpix L4??

athvdk zei:
Mijn goedkope Praktica Digicam toestelletje bevalt mij tot nu toe ook nog best.
Heeft al een paar keer een duik in een sloot mogen meemaken en leeft nog steeds.
Mocht het een keer misgaan, dan ben je wel blij dat het om tientjes gaat en niet om honderdjes

Aaalie gebruik je nog steeds de Nikon Coolpix L4??

Hey Aad,

Sinds kort weer met Nikon, maar nu een P5000. De L4 gaf goede foto's maar heeft helaas niet zo lang mogen draaien (6 weken maisveld kunnen ze niet goed tegen). Na de L4 heeft een Olympus dienst gedaan, best prijzig toestel, en redelijke foto´s. Toch vind ik (en Ben) de foto's die de Nikon maakt beter! Qua kleur is Sony echt héél goed (zoals Bart ook aangaf), toch gisteren (2 de vluchtje met de P5000) hebben we de Sony naast de Nikon kunnen houden, en de Nikon heeft dan toch minder uitval. Het weer was trouwens slecht om foto's te maken.
Toch vergis je niet in de Sony's, we vergelijken nu een nieuw toestel met een Sony die al enkele jaren top foto's heeft gemaakt... wat doet een nieuwe Sony?
Die duik in de sloot moet je idd niet aan denken :wink: . En je foto's zijn idd goed (helemaal als het met een goedkoop toestel is gemaakt).

Greetz van Aldert

Aldert

Heb even de prijzen gezien van een P5000 en die zijn dusdanig hoog dat ik die niet zo gauw in de EZ zou gebruiken 8O
Het weer was trouwens slecht om foto's te maken
Ik vind dat juist weer niet. De laatste foto's die ik maakte waren ook met bewolkt weer, maar wel een bewolking waar de zon achter zat. Het resultaat is dat je geen hinderlijke schaduwen of hele felle lichtpartijen hebt.

Bij een plaatselijke fotowinkel zag ik laatst een nieuwe Olympus (type even niet meer paraat, maar vast beter dan mijn Digicam) aangeboden worden vooor 66 Euro. Voor dergelijke prijzen wil ik dan nog wel eens een gokje wagen (qua zwemvaardigheid :D ).

PS Bewerken jullie de foto's achteraf ook nog?

Hij is mooi Aldert. Volgens mij hebben alle bewoners van die rij huizen daar aan de waterkant wel wat over voor een grote print van deze foto!

Ik zou het extra leuk vinden als er bij luchtfoto's een linkje zat naar hetzelfde plekje in Google Maps ...
Of is dat erg veel gevraagd? :-)

Bart

Ik heb zojuist ook wat gevlogen en een paar kiekjes gemaakt.

Iemand al eens gehoord van Graspop Metal Meeting? Wel, dat is bij mij in de achtertuin waar ik dikwijls mijn vogels uitlaat. :) En ze zijn momenteel aan het opstellen voor het beruchte metalfestival op 23-24-25 juni.

S5001880TER.jpg

S5001867TER.jpg

De kleuren zijn niet schitterend door het tegenlicht van de zonsondergang.

Back