Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Er zitten toch wel wat shots bij die haast niet op het oog zijn te doen. Als hij bijvoorbeeld op een voorwerp afvliegt en vlak daarvoor optrekt om er op een haar na overeen te vliegen is dit niet in te schatten vanaf de grond. Ik denk toch wel dat hier enig hulpmiddel bij is gebruikt. Ik heb verder absoluut geen commentaar op het filmpje hoor ik vind het zo al prachtig genoeg.

Ik kan alleen maar uitgaan op wat hij in RC Groups laat zien over zijn MK opstelling en vertelt over hoe hij dit gedaan heeft. En ook kijken naar eigen air-to-air fotos met een vliegtuigje of luchtfotos van de molens bij Stompwijk op de eerste RCAP dag (zie http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=1267920 waarbij je vertikaal langs de wiek naar beneden kijkt terwijl de Easyglider E in een scherpe bocht wordt getrokken om hem maar niet te raken op het moment dat ik onderken dat ik misschien toch wat dicht bij zit; ik sta ca 150 meter verderop) en me realiseren hoe dicht bij je soms zit als je op afstand vliegt zonder dat je je dat realiseert en hoe vaak dat toch net goed gaat. Ik heb daar wel van geleerd dat ik gewoon een veilige afstand moet houden op afstand.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een tweetal foto's. Niet echt super speciale foto's, toch leuk om te volgen. Op deze plek wordt de komende maanden een huis gebouwd. Ik maak dan ook af en toe weer een foto, zodat jullie ook de vorderingen kunnen volgen ;) . 16 Februari gaat de schep de grond in.
In de bocht van de oprijlaan zie je nog wat hout liggen, dit is de zaagplek, hier worden af en toe beelden gezaagd met een kettingzaag. De zaagplek zal daar blijven, de woning word aan het einde van de oprit gerealiseerd, tegen de (nieuwe aanplant) bosrand aan.
de%20bouw%201.jpg

de%20bouw%202.jpg

Greetz, Aldert

Leuk idee Aldert!
Blijf ik zeker volgen.

Weet de eigenaar van de woning af van je idee?

Ik zou wel geinteresseerd zijn in zo'n serie over de bouw van m'n huis. Zeker wanneer het luchtfoto's zijn, die maak je niet zomaar zelf.

Wim

Ik filmde een tijd lang vanaf mijn minimag, maar omdat deze toch vrij onstabiel vloog en ik plannen heb m weg te doen wilde ik iets maken op mijn easyglider.

Vandaag even uitgedacht, hoe? Het moest simpel, degelijk en niet te lastig bouwen zijn.

Dit is het geworden:

dsc00326hi9.jpg

dsc00327hz0.jpg

Camera komt op de schroef en bediening gewoon met servo en schakelaar op de zender. Net gelijk ook even geprobeerd maar het schemerde al dus de beelden zijn het niet echt waard online te zetten.

Zo, dat is een gevaarte... met een heleboel luchtweerstand. Vloog het nog een beetje? Het hoeft natuurlijk niet meer te thermieken als die camera erop zit... In elk geval zit-ie wel mooi qua zwaartepunt.
Ik denk dat veel mensen hun camera naar opzij laten kijken juist vanwege de weerstand; maar het hoeft natuurlijk niet super aerodynamisch te zijn... zolang het nog maar wel vliegt. (Een kleinere camera heb je natuurlijk niet in huis, maar ze zijn er wel!)
Blijft de prop trouwens buiten beeld? Zo niet, beter eerst even gas dicht voor je fotografeert...

ha bart,

speciaal deze plek gekozen omdat ik dan niet hoef te trimmen ivm het zwaartepunt. Ik heb er net mee gevlogen en dat ging prima, hij vloog zelfs nog goed met camera én harde wind. Je hoort wel dat het anders klinkt de wind blaast echt tegen de camera.

Met filmpjes maakt het niet uit dat de prop draait omdat hij hem niet pakt. Met foto's gewoon motor uit dan klapt de prop in, dat heeft ook als voordeel dat er geen trillingen zijn bij de minimag moest namelijk altijd de motor aanblijven omdat die anders niet vliegt.

Je ziet wel een stukje van de neus in beeld maar dat vind ik niet erg dat heeft juist wel iets moois zon vast punt.

Met filmpjes maakt het niet uit dat de prop draait omdat hij hem niet pakt.
Ik zie vaak wel van die parallelle lijnen in beeld als er een prop draait; interferentie.

Ik denk dat je de helft van de weerstand van de camera zou kunnen verliezen als je er een stroomlijn-punt achter maakt... van depron of zo. Kweet niet of het de moeite loont, je zegt dat-ie prima vliegt... dan loont het misschien de moeite niet.

Ik vind zelf dat het alleen leuk is om iets van het toestel in beeld te hebben als herkenbaar is wat 't is... maar dat is een persoonlijke mening. (Als je iemand die niet weet hoe hij is gemaakt de foto laat zien, moet er niks opstaan dat onduidelijk is. Als je kan zien dat-ie vanaf een (model)vliegtuig is gemaakt, ook goed. Als er een onduidelijke witte blob aan de rand van het beeld zit... :confused:

Laatst bewerkt:
Ik krijg zojuist uit een heel andere hoek (het deltavliegforum) een aardige link:
http://www.outdoorgb.com/c/GoPro_Action_Cameras/
Deze firma verkoopt digitale cameraatjes die speciaal zijn gemaakt om vast te maken op sportattributen en dan spannende beelden te leveren. Over de techniek van de camera's is er niet veel te vinden, wat best jammer is, maar er is wel een redelijk aanstekelijk filmpje met flarden van allerlei (action)sporten. De goedkoopste camera is iets van 98 dollar.

Laatst bewerkt:
Deze firma verkoopt digitale cameraatjes die speciaal zijn gemaakt om vast te maken op sportattributen en dan spannende beelden te leveren. Over de techniek van de camera's is er niet veel te vinden, wat best jammer is, maar er is wel een redelijk aanstekelijk filmpje met flarden van allerlei (action)sporten. De goedkoopste camera is iets van 98 dollar.

Even cameraatje aanklikken en dan doorscrollen naar beneden en dan kun je wat meer info over de verschillende cameraatjes vinden.

MVG, Moelie.

Ja had ik gezien, maar die info is toch wat beperkt. Bovendien ben ik wat bezorgd over "Exposure: Auto"; ik hoop toch dat je die ook kan uitzetten (auto geeft die verschrikkelijke klappers in beeld als er opeens veel lucht of juist veel grond in beeld komt. Automatische belichting heeft dan altijd tot gevolg dat je de helft van de tijd niks ziet,)
En een voorbeeld van een still om de kwaliteit van de lens te beoordelen zou niet mogen ontbreken.

Toch lijkt dit me wel een veel beter ding dan de Flycam one. Ik betwijfel of het opkan tegen een echte camera zoals Mattieplane gebruikt... maar hij is wel lichter en kleiner.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf voor mij EasyGlider een "tafeltje" gemaakt dat precies in de cockpit past, de servo's daar gewoon vrij latend. Achter de vleugel een pyloon met een Micro 15 borsteloos motortje met 9x6 prop, achterkant iets omhoog wijzend. Naast de camera boven de cockpit een 3000mAh 3S Lipo. Vliegt perfect met een Panasonic LX2 zijwaarts kijkend. Doordat de motor een eindje achter de vleugel zit is het geheel perfect uit te balanceren. In eerste instantie had ik de camera boven de accu, maar dat maakte met ook de hooggeplaatste motor, het geheel topzwaar waardoor het toestal erg lastig uit bochten te trekken was. Denk dat dat bij jou constructie nog wel zal meevallen, maar je hebt zo wel een aardige "remklep". Dat zou wat minder kunnen zijn met de camera op de cockpitrand met dan nog wat van een aerodynamische kap er omheen.

Ik filmde een tijd lang vanaf mijn minimag, maar omdat deze toch vrij onstabiel vloog en ik plannen heb m weg te doen wilde ik iets maken op mijn easyglider.

Vandaag even uitgedacht, hoe? Het moest simpel, degelijk en niet te lastig bouwen zijn.

Dit is het geworden:

dsc00326hi9.jpg

dsc00327hz0.jpg

Camera komt op de schroef en bediening gewoon met servo en schakelaar op de zender. Net gelijk ook even geprobeerd maar het schemerde al dus de beelden zijn het niet echt waard online te zetten.

Weet de eigenaar van de woning af van je idee?

Jazeker... dat zou niet best zijn als die dat niet wist ;););)

Gr.A.

ps. Wim, een fototoestelletje is snel gemonteerd op een vliegtuig, en de resultaten zijn vaak verbruffend. Gewoon eens proberen!

ps. Wim, een fototoestelletje is snel gemonteerd op een vliegtuig, en de resultaten zijn vaak verbruffend. Gewoon eens proberen!
Aldert,

Alle vliegtuigen die ik hier thuis heb zijn van papier gevouwen ;)

(Ben een bootjes man, maar vind het heel interessant om deze draad te volgen.)

Blijven plaatsen mannen!

Wim

Hallo Willem.

Oké twee foto's eentje van de OSG die gesloopt wordt voor nieuwbouw, en een foto van de nieuwe locatie van het raadhuis?

Groetjes Ton

Tja, het raadhuis.
Komt 'ie d'r nu wel, of toch maar niet?

Hoe lang gaat deze soap nog door?
;)

Mooie foto's Ton.

Foto's van nu, of van voor de vorst? Ik zie geen ijs op de vijver?
(Op de vijver bij ons ligt namelijk nog wel (een beetje) ijs.)

Wim

Wim, de foto's zijn gisteren genomen en het water wat je daar ziet is de ijsbaan maar hier ligt geen ijs meer.
Op de plek van het voetbalveld zijn ze de bomen al aan het rooien lijkt wel schot in te komen.

Groetjes Ton

Wat zeggen jullie? Gebruik een Flycam2 of een normale digitale camera? Wat is de kwaliteit van de flycam2? Weegt het voordeel van op afstand te bedienen op tegen bv een normale camera met een betere resolutie/lens enz...

Back