Luchtfoto´s

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Guest, 13 nov 2004.

  1. Mr.Green

    Mr.Green Guest

    Ik mis de antwoorden op het maken van foto's vanuit de lucht.

    En hoe komt dit dan met de vergunningen?
    Krijg je die zomaar. (een kwestie van registratie) of komt er meer bij kijken.
    Ik mag toch aannemen dat ik niet "zomaar" voor het eerst met mijn vliegtuig ga vliegen, zelfs al houd ik rekening met de gestelde mits en maars qua recente regelgeving
     
  2. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    Nee. Dat mag niet. Zelfs in clubverband vliegen is illegaal tegenwooordig. Op dit moment zijn alle vliegende modelvliegers in overtreding. Dus het maakt niet uit. Vlieg maar wat je wil , en waar je wil. Mits de eigenaar toestemming heeft gegeven, en je een Aansprakelijkheidsverzekering hebt die modelvliegen dekt. En je geen gevaar voor je omgeving bent.
     
  3. Mr.Green

    Mr.Green Guest

    Wow, maar het "niet mogen" staat vaak haaks op de medewerking die je verzekeringsmaatschappij verleent op dat moment.
    Ik bedoel dat je een heel coulante verzekering moet hebben die illegale activiteiten dekt...
     
  4. Dekt de KNVvL dat niet gewoon :?:
     
  5. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    De Knvvl dekt dat niet, tenminste dat hebben ze mij verteld. ;)
    Wanneer je dit risico gedekt wilt hebben moet je het ergens anders regelen.
     
  6. Leo C.

    Leo C. Guest

    Leuke discussies, maar uhhh.... hoe zit het met de foto´s :wink:

    Vind deze zelf wel geslaagd. Zondagochtend binnen een uur na zonsopkomst aan de waddenkust. :D

    [​IMG]
     
  7. Herman

    Herman

    Lid geworden:
    11 jan 2004
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en
    schittrend,
    zo mooi 8O
     
  8. Arthur P.

    Arthur P. Guest


    [font=Times New Roman, serif]WOW !!![/font]
     
  9. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Is inderdaad een schitterende foto, je moet maar zo vroeg van je bed af kunnen komen ;) leuk onderwerp ook. Heeft iets abstracts.

    Hierbij nog eentje omdat plaatjes kijken makkelijker is dan discuseren.

    [​IMG]
     
  10. Leo C.

    Leo C. Guest

    Hoi Ben,

    Prima foto weer. Waar kijken we naar?
    :D
     
  11. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.471
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ergens in friesland:p
     
  12. Mr.Green

    Mr.Green Guest

    Zeg Ben,
    Heb je ook foto's van de omgeving van die
    (afgrijslijk lelijke) school in Luinjeberd?
    Ik ken iemand die daar woonde en ik zou hem er blij mee kunnen maken. Hij woonde in de buurt van Pieter Pik, Zaadhandel.
    Voor de buitenstaanders... Ja hij bestaat echt en het is GEEN geintje ;-)

    heb je ze anders ergens on-line op een website staan oid?
    Dan loop ik er eens doorheen.
    Erg mooie foto's. (ook voor iemand die niet uit die streek komt :roll: )
     
  13. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    We kijken naar Luinjeberd en Tjalleberd, foto gemaakt vanuit Terbant.

    Foto's van die school... bedoel je de chistelijke basisschool? ... die heb ik nog niet op de foto, kan ik wel eens doen nog ;)

    Wel heb ik hier nog een foto van de zaadhandel, gezien van de achterkant op een dag dat er veel te veel vocht in de lucht was.

    [​IMG]
     
  14. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Hier heb ik nog een foto van P.P. gevonden, nu van de andere kant van de weg ;)

    [​IMG]
     
  15. Leo C.

    Leo C. Guest

    Mooi plaatje. :worship:
     
  16. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    Geen foto, wel een mooi verhaal, gerelateerd aan dit topic:

    Ik ben Veiligheidskundige bij de Landmacht, en een van de eenheden waar ik voor werk is 101 RPV-batterij. De commandant daarvan is ondertussen een goeie collega geworden, maar een van die mensen in Nederland die soms een erg kort lontje heeft. Hij heeft een aantal passies, en een daarvan is z'n ligfiets, model torpedo. Glimmend aluminiumkleurig.
    Gisteren waren mijn milieu-collega en ik op bezoek bij de RPV-batterij.
    Eenmaal bij het gebouw aangekomen zien we de ligfiets van de batterijcommandant pontificaal op het afdak boven de ingang van het gebouw staan, zo'n drie meter boven de grond. Mijn collega en ik zeiden al tegen elkaar: "Als hij dit ziet (de BtC) breekt er een storm los!!"
    Toevallig waren ze aan het vliegen met de Sperwer (Zo heet de RPV) op het ASK in 't Harde. Een halfuurtje na onze aankomst bij het gebouw komt inderdaad de BtC, stoom uit de oren, het gebouw binnengerend. "Wie heeft *$#)^*# mijn fiets op dat afdakje gezet?" Een foto in de hand met daarop de ingang van het gebouw en zijn fiets er op, prachtig glimmend in de zon.... De mannen van de batterij hadden die fiets op het afdak gezet en vervolgens de operators van de RPV per mobiele telefoon gevraagd om er een foto van te maken. En die hadden ze vervolgens 'semi-onschuldig' aan de BtC laten zien: "Hee, waarom staat uw fiets zo hoog, majoor?"
    Mooie foto, vanaf 1km hoogte op A4 formaat, haarscherp...
    Ik hoop dat ik 'm digitaal te pakken krijg, dan kan ik 'm hier op het forum zetten... :lol:
     
  17. Off-Road Racer

    Off-Road Racer

    Lid geworden:
    24 apr 2005
    Berichten:
    936
    Locatie:
    Olst
    Allemaal erg mooi hoor :)

    Ik krijg nu ik die foto's zo zie ineens zin om eens voor een vliegtuig te kijken :lol:

    Jammer genoeg mag dat niet van mijn ouders :( :( :cry:
     
  18. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Vraagje aan alle easystar fotograven --> hoeveel extra gewicht krijgt zo'n easystar naar boven, rekening houdend dat ik nog steeds het originele motortje wil blijven gebruiken?
     
  19. Leo C.

    Leo C. Guest

    Ik zou de gouden "100Watt per kilo regel" aanhouden, dan lukt het met de meeste gewichten wel. Minder Watt´s, minder camera gewicht.
    :D
     
  20. Off-Road Racer

    Off-Road Racer

    Lid geworden:
    24 apr 2005
    Berichten:
    936
    Locatie:
    Olst
    Even rondgekeken hier....dikke lol...ik zie mn eigen huis :lol: (mooie foto's)
     

Deel Deze Pagina