Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hey Japie,

Nog een foto van je eilandje, gemaakt door Ton en gevonden op de site van de TC:
Texelse Courant

"Schilderij van zand"
artikel-afbeelding-28632.normal

(Foto: Ton Zegers)

Alweer een mooie foto Ton.

Ik zag ook al een foto van je in de TC van gisteren.
Het is daar behoorlijk natter geworden ten opzichte van afgelopen zomer.
Ik heb er nog gewandeld naar het uitkijduin. Helaas was het toen niet erg helder, dus zo ver kon je niet kijken.

Even off topic,

Ben je onlangs nog in De Cocksdorp geweest? (Je zou nog een foto maken van de fietsenwinkel van Van der Linde) Weet je al wat over De Barak? Volgens zeggen zou dat begin November tegen de vlakte gaan. Dat is al bijna zover.
We zijn erg benieuwd hoe het er mee gaat en wat er voor in de plaats gaat komen.
Tot op heden nog niets gezien in de gemeente berichten. Zou toch onderhand moeten, dacht ik zo.

Back on topic!

Wim

Om even aan te geven hoe veel het veranderd is:
een fototje van mijn vakantie dit jaar (juli '08 )
DSCF5200.jpg

Deze foto is genomen vanaf het pad (pijl van links naar rechts) in de richting van de schapenboet.
24649590ap1.jpg

Wim

Laatst bewerkt:
Hallo Willem.

Ja, er is heel wat veranderd in de Nederlander maar ook in De Muy.
Wat betreft het fotograferen van de fietsen winkel Van der Linden dat is me nog niet gelukt.
Dat landje tegenover De Barak wil ik nog een keer vliegen met een oostelijke wind zal het wel lukken.
De bouwplannen van De Barak daar heb ik nog niets van gezien volgen mijn zijn ze er daar nog niet bezig.
Een vroegere collega heb ik net zo juist een e-mail gestuurd en gevraagd als hij er iets van weet wat er dan gaat gebeuren.
Want hij won namelijk naast de school achter De Barak en ik heb hem gevraagd als we ermee gaan beginnen dat hij wat foto's wil maken.

Ton

Ton,

Bekende foto in de Texelse Courant van gisteren.
(Voor alle meelezers: het is de foto van De Cocksdorp hierboven ;) )
Ook in de krant van afgelopen dinsdag stond nog een luchtfoto van je van Oudeschild. Kwam die uit je archief of heb je die speciaal voor dit artikel gemaakt?

Wim

Alweer 9 maanden terug sinds de laatste keer dat ik een foto op het forum plaatste.

Hierbij dus maar een nieuw kiekje, veel last van vocht in de lucht maar op een gegeven moment brak de zon toch even door.

126491608250da71.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie foto Ben, ik heb afgelopen maandag wat foto's gemaakt van de veerpont.

Hallo Wim.
De foto's had ik in mijn archief ze bellen regelmatig voor wat foto's.

Groetjes Ton

zo ,mijn eerste mooie (vind ik zelf natuurlijk)luchtfoto,s
deze zijn vandaag genomen toen het zonnetje er door kwam ,mooi weer om te vliegen toch?
dit is in de buurt van vorden

gr paulus

p.s hoe krijg ik hier grotere foto,s op ??

Laatst bewerkt:
Wow, jongens wat en prachtige foto's! Vind het geweldig, wat voor camera's gebruiken jullie? Ik heb wel eens een flycamone 2 gebruikt maar die heeft lang niet die qualiteit.

Wow, jongens wat en prachtige foto's! Vind het geweldig, wat voor camera's gebruiken jullie? Ik heb wel eens een flycamone 2 gebruikt maar die heeft lang niet die qualiteit.

ik gebruik een fuji s 304,die is aangepast en kan op afstand bediend worden .
de camera weegt wel wat maar met 4 motoren komt het vliegtuig met dat gewicht wel de lucht in

gr paulus

deze is van vandaag mooi boven de mist uit (1 dec)

alleen jammer van de vleugel
ga de camera ff anders zetten,zodat de vleugel niet meer in beeld komt

gr paul

Laatst bewerkt:
Paulus,

2 opmerkingen over je foto:
ten eerste:
dat van die vleugel: in sommige gevallen vindt ik het nog wel leuk ook dat er een foto in beeld staat. Het is ten slotte een luchfoto en die maak je uit een vliegtuig. Een (of enkele) bladen terug staat een foto van Ton waarin de vleugel juist spiegelt. Je foto krijgt dan een extra dimensie (vindt ik)

Dan ten tweede:
Jou foto's worden klein afgebeeld, en nadat je er op klikt zie je de juiste afmeting. De foto's van Ton (hierboven) zijn direct op het juiste formaat. Vindt ik persoonlijk wat makkelijker.
(Mocht je niet weten hoe dat te doen, kun je die foto van Ton quoten. Je ziet dan hoe hij dat gedaan heeft. Wanneer je het bericht dan niet opslaat, is er niets aan de hand.)

Verder:
doorgaan met mooie foto's maken!

Wim

hee wim

bedankt voor je reacktie

Ik ben nog een groentje wat betreft foto,s maken maar het gaat mij al redelijk af .
het beste resutaat krijg je wel ,als je op hoogte bent en dan de motoren uit zet ,dit i.v.m trillen
Over het het plaatsen van de foto,s ,ksnap er niets van hoe je ze hier groot op het forum krijgt

GR paul

Rutbeek, zo te zien?

Heb je je camera onder een hoek in je toestel zitten, of maak je foto's in de bocht en/of tijdens stijgen/dalen?
Ze zijn niet allemaal even waterpas ;)

Wim

(Hengelo)

Back