Luchtopnames met een trex600ESP van kiters boven Ijburg in Amsterdam

kan het zijn dat de link verkeerd is, hij zegt dat ik de inhoud niet mag zien :roll:
Ik heb al meer van jullie gezien, echt prachtwerk!

Goed gevlogen. Ik neem aan dat de camera op 1 stand bleef staan? Prachtig gefilmd !

filmen

camera hangt in oliegedempte schokbrekers. De besturing vd camera is tot nu toe beperkt tot pannen en tilten only, rollen gaat helaas nog niet. Dat zou handig zijn om met bv een gyro het rollen vd de heli tegen te gaan. Wel is er uiteraard een videozender aan board zodat degene die de camera bediend ziet wat hij filmt en kan corrigeren.
We zijn in ontwikkeling :-)

gr marc

ik vlieg nooit boven mensen hoor, maak je geen zorgen. min afstand is 5 meter , niet dat het helpt maar mijn verzekering dekt ook niet als ik boven mensen vlieg.

Mooie spot op de juiste tijd:) maar die 5 meter zijn er eerder 20 tot 30 lijkt me aangezien je boven de vliegers zit te filmen?
Op zich heeft ron een punt natuurlijk, hoe gevaarlijk zijn dit soort opnames ?
Een 600 op toeren wat kan die aanrichten ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Natuurlijk moet je ruim afstand bewaren als je boven ze vliegt, ook hier is veiligheid belangrijker dan een mooi beeld uiteraard.Die 5 meter geld alleen als ik naast de heli sta anders wordt de veilige afstand dus groter. Er gelden hier allemaal regels voor, al was het alleen maar voor de verzekering. Maar nogmaals een ongeluk mag niet gebeuren, voorkomen dus.

Overigens heb ik met de kiters gesproken voordat ik ging filmen en ze vonden het fantastisch. Filmpje vindt je dus ook op Kitesurfen | HangLos.nl

Mooi, da's allemaal een geruststelling :)
Dus jij blijft gewoon rustig staan als iemand op 5 meter afstand een trex 600 langs zou vliegen ??? Mischien draai je de heli wel de rug toe , 5 meter is ook zon afstand daar doet zon heli zolang over, jij hebt niks te vrezen.

Hallo Marc, long time no see...
Filmpje ziet er veelbelovend uit, maar ik vind wel dat het kennelijk een beetje gelukstreffer is om kite & surfer samen in beeld te krijgen; en dat zou natuurlijk juist de meerwaarde van dit soort shots moeten zijn...
Ik zou ook niet weten hoe je dat zou moeten regelen, of je moet met zo'n surfer afspreken dat-ie eens wat lange rakken vaart zodat je tijd hebt om goed positie te kiezen in het verlengde van kite en man. Maar, op een lang rak hou je op een gegeven moment natuurlijk geen goed zicht over op die heli...
Maar, zoals ik al zei, ik vind het veelbelovend, al zou ik me nog wat verfijningen kunnen voorstellen...

Heeft de cameraman live beeld zodat hij met die DX6i kan mikken?
Hele toffe setup, en als ik vragen mag, wat kost zo'n installatie?

Back