Luppie
verslagschrijvers
Met die berekening wou ik eigenlijk laten zien dat het bijna onmogelijk is om het schip en de balon in verhouding te laten zoals op jou plaatje te zien is. Zoals in het filmpje van Han te zien is zijn de vissen redelijk groot en die kunnen net de benodigde besturing in de lucht houden maar dan moet er bij jou nog een schip onder die net zo groot is als de ballon.
Wanneer je het schip van 1,5mm depron of 1mm balsa maakt moet je behoorlijk veel verstevigingen maken zodat hij niet door zijn eigen gewicht in elkaar zakt. Uiteindelijk zal hij heel kwetsbaar zijn.
Nu wil ik niet zeggen dat je het niet moet proberen maar juist wel want het is een leuk project maar hier moet je wel rekening mee houden.
Wanneer je het schip van 1,5mm depron of 1mm balsa maakt moet je behoorlijk veel verstevigingen maken zodat hij niet door zijn eigen gewicht in elkaar zakt. Uiteindelijk zal hij heel kwetsbaar zijn.
Nu wil ik niet zeggen dat je het niet moet proberen maar juist wel want het is een leuk project maar hier moet je wel rekening mee houden.