luchtscoop

Allereerst ff voorstellen.
De naam is Philip Oosterman en ik woon in Zoetermeer.
Sinds kort weer begonnen met de afbraak en weer opbouwen van mijn 23jaar oude speedboot.
Toendertijd werkte ik niet al te nauwkeurig, vandaar eerst de afbraak.
Heb er een half uur mee gevaren en toen verdween ie naar zolder.
Merk is onbekend, servo's etc. zijn van Robbe, motor is een HB .61 PDP waarvan in Amerika gelukkig nog alle onderdelen verkrijgbaar zijn.
Komt een nieuwe schroefas in en een nieuw (dubbel)roer.
Tevens wil ik het blok uitvoeren met een centrifugaal-koppeling, wat al voor genoeg problemen zorgt vanwege de engelse maten.
De koppelingsklok zal ik zelf moeten draaien want deze wil ik in aparte lagers zetten ivm de totale lengte.
Affijn nog genoeg te doen.
Heb ik nog een vraag. Wie weet waar ik een luchtscoop of luchthapper kan bestellen. Heb gisteren wat op het net gezien, doch kan het niet terugvinden. De boot is 85cm lang, dit ter indicatie.

Groeten Philip

hoi,

je kan er eventueel de luchthappers voor een PX1 van graupner op zetten.
kijk eens bij graupner lufthuze best.nr 2022.4

gr geert

Hallo Philip,

welkom op het forum! Ben benieuwd wel model speedboot het is, aangezien deze al 23 jaar oud is :D

Wat betreft de luchthappers, er zijn verschillende opties, MHZ heeft het grootste assortiment eigenlijk. Dus de link van jaimy overkoepelt de opties wel.
De producten van MHZ zijn via 2 brothers rc in Bussum te verkrijgen, mocht je ze niet zelf uit het buitenland willen halen.

Groeten Jurriaan

De inmiddels gegeven info is overweldigend, en dat in zo'n korte tijd.:-D
Geeft aan dat dit forum springlevend is.
Jongens, hartstikke bedankt.
Heb nu ook het adres, MHZ, om de gewenste uitlaat te bemachtigen, hetgeen reeds een hele speurtocht achter zich heeft.
Nogmaals hartelijk dank.

Groeten Philip

Ter informatie, HendricX is degene waar je moet zijn als je iets over nitro wil weten, of moet hebben :)

Zou je eens een foto kunnen plaatsen van de boot? Of een naam/type?
Vanwaar is de boot toen der tijd op de kast beland?

Groeten Jurriaan

Hoi Jurriaan,

De computer en ondergetekende zijn niet zulke goeie maatjes, maar met wat externe hulp zal het plaatsen van een foto wel lukken.
Boot is indertijd op de kast gezet vanwege een verhuizing. De woning uit 1912 bleek nog net geen bouwval te zijn, dus dan weet je het wel.
In die tijd werkte ik ook nog eens ver van huis, dus vroeg op en laat thuis en vervolgens verslofte de hele boel. Ik woonde toen in Coevorden. Mijn huidige overbuurman is een rc fanaat, heeft geloof 5 auto's, en door hem begon het weer te kriebelen.
Dubbelroer en schroefas zijn inmiddels besteld en zullen nu worden gemonteerd zoals het hoort, perfect in lijn.
Mecoa is ook de leverancier voor de motor-onderdelen van HB en idd de uitlaten van HP zien er geweldig uit. HendricX bedankt voor de tip.
Hou jullie op de hoogte.

Groeten Philip

Zo,hier de foto's van de boot:

Foto-O6PIRBJA.jpg

Foto-CYTR6JYI.jpg

Foto-ENNE7I36.jpg

Graag gedaan hoor Philip.

groetjes
Barry

Back