Lucky Harbour Tug

Omdat ik het niet kon laten een klein bootje te bouwen, de Lucky 1:108 van Revell. Dit bootje is al RC gebouwd in het verleden (IG Mikromodell), maar het blijft een uitdaging.
De bouwkit is helemaal in mooi gedetailleerde onderdelen. Ze zijn vrij zwaar, en spijtig genoeg helemaal in het rood. Om een onderdeel te schilderen zijn 2 tot 3 lagen verf nodig.
Ondanks het dikke plastic, verbaast me het drijfvermogen van dit bootje, met 4AAA cellen en alle delen, drijft het nog mooi hoog in het testbassin (de gootsteen)
De lengte is 23cm, en geschat gewicht 150gr.

normal_Lucky2649A.jpg

Normaal bouw ik zelf geen schroefassen, hier wel, om klein genoeg te blijven. Bij een uurwerk groothandel vond ik bronzen busjes van 1x3mm, uitgeboord naar 2mm.

normal_Lucky2647A.jpg

De schroef van 16mm, en de steun met onderste "lager" voor het roer

normal_Lucky2646A.jpg

Eigenbouw roer, een plaatje messing van enkele tienden mm rond een buisje gesoldeerd.

normal_Lucky2655A.jpg

Hier al wat geschilderd, en los in elkaar gezet

normal_Lucky2654A.jpg

Wordt hopelijk vervolgd.

Straks kunnen we hier nog een wedstrijd houden: "Wie bouwt het kleinste rc aangedreven scheepsmodel?". :lol: :lol: :lol:

Een prachtig scheepje, Gilbert.

Veel succes!!

Droop

Dag Archibald, hoe krijg ik foto's te zien op die site?
Momenteel heb ik wat problemen met de aandrijving, een standaard servomotortje is te zwak. Voor een Graupner 265 moet ik de schroefas wat inkorten, anders liggen de batterijen te ver naar voor. Overigens, die krachtige Graupner verbruikt minder stroom, dan die zwakke servomotor, de "regelaar" uit die servo kan dus blijven dienen.
Heeft er iemand ervaring in het verlijmen (Loctite welke?) van kunststof tandwielen op stalen asjes?

Laatst bewerkt:
Gilbert,
ik heb geen probleem om de foto's te zien. Ze komen er automatisch op bij mij.
Misschien moet je je registreren? De beelden van het 'binnenwerk' lijken me in elk geval interessant voor jou. Ik wil wel es kijken of ik de foto's hierop kan krijgen, laat maar weten.
Groetjes, A!H.

OK, het is gelukt Archibald, eerst registreren. Het is leerzaam, ik had een proef gedaan met messing tandwielen, onvoorstelbaar hoeveel herrie dat maakt. Daarom wil ik kunststof tanwielen op de asjes lijmen, alleen nog in mijn stock de juiste maat vinden.

Bij Didel heb ik de nodige kunststof tandwielen besteld voor de reduktie op de motor/as. Dit gaat wel even duren, want voor kleine bestellingen is het geld opsturen. Het zal mij benieuwen.

Back