hey even een vraag zou ik deze motor kunnen annkopen en aansluiten op een batterij van, 600mh en 8.4 V
het gaat om deze motor:GRAUPNER SPEED 600 race
hij heeft 7.2V nodig,draait 22500t/m,en heeft17.7A nodig
1. Wat gaat u er mee aandrijven?
2. U gaat de motor direct op een batterij aansluiten?
3. Vanwaar de haast?
Even ter info. De 7,2V is het nominale voltage van de motor. Dit mag meer zijn. Maar ook minder. 8,4V lijkt mij aan de veilige kant.
Heeft u enig idee wat een speed600 weegt? Heeft u ook enig idee welk een enorme lap vleugel u normaal gesproken nodig heeft om een dergelijke motor van de grond te krijgen? Uiteraard begrijpt u dat de genoemde 22500 toeren waarschijnlijk het nullast toerental, oftewel zonder prop, is. U heeft toch al nagedacht over een prop? Ik neem aan van wel, aangezien u een voltage noemt. Of is dat het maximaal voltage waarbij de motor in ieder geval een vlucht of 20 meegaat?
Tevens wil ik u er graag op wijzen dat een wij het meestal over accu's hebben, in plaats van batterijen. Maar dat mag de pret niet drukken. Het vermogen, of zo u wilt, de stroom die een accu kan leveren, is beperkt. Het lijkt mij geen goed idee om een 600mah accu de stroom voor een Speed600 motor te laten leveren. Houdt u voor het gemak rekening met 10C. Blijft u onder de 18A met de door u gekozen prop, dan is een accu met een capaciteit van 10x18=1800A een veilige keus. Lijkt me.
Als we uitgaan van een pack 2400mah 8,4V, en een regelaar met BEC, heb je al een aandrijfgewicht van zo'n 650 gram. Je moet een groot vliegtuigmodel in gedacten hebben.