LW ASA Blue Heat FunRacer

Discussie in '3D Printen' gestart door mig 3, 10 jun 2020.

  1. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.632
    Goedendag,

    Ik ben al een “tijdje” bezig met het uitprinten van LW PLA van het Nederlandse Colorfabb.

    Ik geloof dat ik afgelopen jaar zo’n 6 keer contact gezocht heb met deze filament ontwikkelaar met vragen rondom het andere(ASA)lichtgewicht filament waarvan ik wist dat men deze aan ontwikkelen waren.

    En vandaag heb ik een e-mailtje terug mogen ontvangen waarbij ik gevraagd werd om LW ASA rol nummer 2uit te gaan testen! (Yes,YEs,YES!)

    Natuurlijk heb ik allerlei wensen en fantasieën over dit filament.....
    Het mooiste zou zijn dat dit LW filament echt iets beter bestand is tegen de warmte van de zomerse omgevingsfactoren.(95 graden C?)
    Alle andere LW ASA filament eigenschappen zullen gedurende het aankomende jaar(en) uitgeprint en besproken worden.

    Voor nu:

    Dit is Jon Donkers,de LW tovenaar.(met zijn grote filamenten kookpot)
    En ik krijg zomaar zijn handtekening d’r bij :)
    20939D6F-3CF7-4E80-984E-02CDFF2BC28C.png
    Groet:Robin
     
    coen_l en Emanuel vinden dit leuk.
  2. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.632
    Heb de rol afgelopen zaterdag in goede orde mogen ontvangen.
    De handtekening van Jon is verdwenen........o_O
    54E251E1-2762-44D0-9849-C3DA3BFD1FE5.jpeg
    Maar goed,

    Heb de rol zo snel mogelijk van buiten naar binnen gebracht waarbij de temperatuur zo’n 25 graden C is.
    Omdat ik aankomende week dit filament rustig zal proberen te doorgronden plaats ik ook nog even de weersverwachting erbij.
    21DAB2BB-8F6B-46FF-87F8-9ECD8D6A303B.png
    En omdat ik al flink bezig ben geweest met de Lavochkin La-11 van de Russische ontwerper Andrey,en daardoor ‘printvertrouwen’ heb opgebouwd zal ik beginnen met de wingtips van de Lavochka.
    E36A7AED-931A-49AD-9C72-7F31C4F401A1.png
    Maar eerst de plastic verpakking openmaken en een paar centimeter van het 1.75 mm dikke filament met mijn handen héén en wéér,en op en neer bewegen.
    Is kijken of het LW ASA filament al wat van haar eigenschappen laat zien......

    Groet:Robin
     
    coen_l vindt dit leuk.
  3. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.632
    Grappig,

    Grappig dat mijn verwachtingen over het héén en wéér bewegen van het 1.75 mm filament totaal niet overéénkomen met de praktijk! (Ha ha ha)
    Ik had verwacht dat het LW ASA fialament net zo flexibel zou zijn als het LW PLA filament.
    NOPE.......het 1.75 filament is ‘harder’ NIET bros.

    In de korte e-mail berichten die ik ook had met Gijs,verbonden aan ColorFabb gaf hij aan om niet al te veel in te gaan op cijfertjes en temperaturen omtrent het
    LW ASA filament.
    Reden:Testfase van batch n.r. 2

    Ik kan wel dit zeggen,laten zien.
    79126C57-A82C-4404-9AEB-D48371B2A2D4.jpeg
    Het LW ASA filament heeft een constante Flow!

    Ja,dit filament is lichtgewicht......
    Ja,er zijn overkomsten met LW PLA,maar ook verschillen.Vooral in temperatuur van het printbed en Nozzle.(hogere temperaturen)
    Ja,ook dit LW ASA filament kan naar mijn mening makkelijk door het Nederlandse ColorFabb in de toekomst voor commerciële doeleinden op de markt gebracht worden.
    Ja,doordat dit LW ASA(popcorn) filament ook in volume uitzet zal de eindgebruiker ervaren dat ook dit filament redelijk ‘vergevingsgezind’ zal zijn.

    Even over de bovenstaande foto,

    Als allereerste heb ik de wingtip proberen uit te printen met mijn oude LW PLA settings.(lage printbed temp,hoge nozzle temp)
    Dit zou ik kunnen omschrijven als zijnde een Torture Test.
    En zoals verwacht (ja,verwachtingen)
    Ging het wingtip profiel warpen.
    Iedereen die vleugelprofielen heeft uitgeprint weet wat ik bedoel.......
    Dus ik heb met relatief kleine stapjes de temperaturen omhoog gebracht met als resultaat een ongewarpte wingtip! (zie foto,groene V)
    Op een 3D printer zonder overkapping,zonder lijm,zonder haarlak.........

    Tot(zeer)binnenkort.

    Ga vanmiddag even naar een RC Groups draadje.Waar ik een aantal dagen geleden aan ColorFabb en Lynxman(Noorwegen) heb gevraagd of daar ook “iets”over het
    LW ASA filament geplaatst kon worden.
    Ik ben een zeer grote fan van Lynxman,,,,, , Tor Arne Hustvedt


    Groet:Robin
     
  4. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.632
    NIEUWE THERMOMETER NODIG VOOR LW ASA METING..............

    YES!
    Wat een opluchting.
    Belangrijk voor de test was/is,of het LW ASA filament beter bestand is tegen hogere temperaturen.(fotooooooooo)
    9C575085-81AD-40E2-B990-29B3D4B3FBCE.jpeg
    Heb nog genoeg LW ASA filament over om de Lavochkin La-11 deze keer met een 0.2 nozzle uit te gaan printen.
    De komende weken zal ik Jon en Gijs via de mail op de hoogte houden over eigenschappen van deze test-rol LW ASA filament waarmee men waarschijnlijk in de toekomst met een iets geruster hart tijdens de warme zomervakanties een rc vliegtuig model mee kan nemen in een warme auto/camper/caravan........

    Bonaire,here I come!



    Groet:Robin
     
  5. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.632
    LW ASA 0.2 mm Nozzle,

    Vanmorgen op het tv het nieuws dat het weer vandaag tropische temperaturen zou bereiken........Test,test!

    Low and slow. (Tra la la laaaa,die lie da deeeee)

    Had afgelopen dagen al weer de romp delen uitgeprint met de Micro Swiss 0.2 nozzle.
    Het was vrij snel duidelijk dat ik de print snelheid omlaag moest brengen voor de 2 wandige printjes.
    Ben tevreden over het resultaat.
    En op moment van schrijven al bezig met de 0.2 mm nozzle vleugel printjes.
    7A87A74A-1426-498B-A683-AA66D6B3AD1E.jpeg
    Verstandig om hierbij op te merken dat ik afgelopen weekend blij was dat de ontwerper Andrey een nieuw vleugelontwerp op Thingiverse heeft geplaatst.
    https://www.thingiverse.com/thing:4490163
    Dit komt mooi op tijd!
    Omdat ik gemerkt heb dat de in chroom kleur geverfde vleugel van het originele ontwerp de warmte héél goed geleid!
    (Linkje naar het originele ontwerp): https://www.thingiverse.com/thing:4111057

    Mijn vraag voor de komende weken zal dan ook zijn welk van de twee vleugel ontwerpen het beste zijn voor het LW ASA.
    Echt belangrijk,omdat ik vandaag gemerkt heb dat het chroom geverfde romp deel,een deel die dicht is,en geen verse lucht doorlaat OOK bij het LW ASA al binnen 5 minuten zacht wordt!

    Dit is een belangrijk “ding”
    Omdat toekomstige LW ASA ontwerpers hier rekening mee moeten gaan houden.
    Waarschijnlijk zal men LW ASA romp delen in een spiraal vorm moeten gaan ontwerpen om de stevigheid van een zonovergoten model te waarborgen.
    Wel moet ik hierbij opmerken dat de weersomstandigheden vandaag redelijk extreem zijn,voor elk soort plastic.......

    Ook zal ik nog bij mijn vaste auto onderdelen winkel volgende week de Motip 2k blanke lak aanschaffen voor de 0.2 mm Lavochkin La-11 printjes.
    Vandaag kreeg ik helaas(weer)te horen dat zijn leverancier ook nog steeds op de 2k lak wacht:rolleyes:
    Ach,maakt ook niet uit omdat de komende dagen de buiten temperaturen toch weer iets zullen zakken.

    Groet:Robin

    Oh ja,om positief te blijven.Het zwart en blauwe staartstuk(foto)heeft de afgelopen dagen altijd buiten op de tafel gelegen.......geen rare vervormingen of verzwakkingen!
    (2 perimeter 0.4 nozzle)
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2020
  6. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.632
    Weekend!

    In plaats van mijn elektrische mountainbike heb ik vandaag de auto maar is een keertje gepakt richting Enschede om even mijn
    “Candy Shop’’ te bezoeken.
    2E1C163E-8967-417C-B1C8-78F7FDE2FC6D.jpeg Omdat ik al een tijdje geleden de Eachine P-51 heb besteld met een span van 400 mm en inmiddels goed bezig ben om de 400mm La-11 uit te printen.
    Heb ik vandaag besloten ook nog een Roxxy setje mee te nemen die krachtig genoeg is om ook nog is één keertje een LW ASA La-11 van 650 mm span uit te printen.
    De 400 mm Eachine onderdelen bestel ik pas ver na de zomervakantie.
    Het is vandaag te laat om ze nu te bestellen,aangezien de kans bestaat dat de lange levertijd er waarschijnlijk voor zal zorgen dat de postbode dan voor een dichte deur zal staan.......
    2E35BA66-8F83-42D6-8922-932CEF25B66E.png En,op die manier gun ik mij zelluf de tijd om rustig alle mogelijkheden en opties van set-up(s)rustig door te nemen.

    Snoopy heeft mijn 3s motor al in beslag genomen!
    A0AFCADF-FD13-4003-9E50-850EA83D5072.jpeg
    Groet:Robin
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2020
  7. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.632
    Gijs is op vakantie,

    Dus heb vandaag een e-mail ontvangen van Jon Donkers die mij vertelde dat versie n.r.3 binnenkort mijn kant op komt!
    En ik heb nog zo,n 70% over van de versie 2 rol!:eek:
    4CD12269-4D85-4F81-9537-8C97E673BDE7.jpeg
    70%.........

    Omdat ik afgelopen week versie 2 nog een keer met de 0.2 nozzle heb uitgeprint.
    deze keer 3 perimeters (ha ha ha)
    Wel wil ik hierbij opmerken dat deze driewandige printjes ook redelijk goed uitgeprint konden worden met deze test rol.

    Maar goed.

    Jon schreef dat versie 3 van het filament al verbeteringen had op het productie proces op de werkvloer zelf.
    En dat de tester(s) met deze nieuwe versie een filament krijgen die een betere laaghechting EN een nog beter printgemak zullen gaan ervaren.(nog minder warping)

    Nou,

    Ik ben reuze benieuwd hoor!
    Zodra de derde versie binnen is begin ik weer opnieuw om eerst het 1.75 mm filament met mijn handen héén en wéér,op en neer te manipuleren.
    Wéér even handmatig voelen voordat ik het filament naar de extruder leidt.
    Het uitprinten van versie 3 doe ik nu is niet een keer met de 0.4 nozzle maar,begin gelijk met een 0.8 nozzle.
    Op die manier komen de 0.2,0.4,0.6 en de 0.8 nozzles van mijn 3D printers allemaal aan bod met het LW ASA filament.
    Ook al zullen bepaalde eigenschappen van versie 3 misschien totaal anders zijn.........

    Voor nu:even snel eten,campertje inpakken,en richting kanaal voor 1 nachtje karper vissen met m’n Robin Red Boilies.

    Groet:Robin
    (om Boilies hard en duurzaam te krijgen gebruikt men onder andere ei-albumine)

    Oh ja,het waaide nogal afgelopen week.Het proefstukje dat inmiddels door weer en wind is geteisterd is ook nog is door de spijlen van het balkon zo,n 7 meter naar beneden gevallen.
    Het proefstukje leeft nog;)En is nog steeds ongeschonden........(foto)
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2020
  8. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.632
    LW-ASA v3,
    4986A805-DE2A-45D0-81D5-48D223C34A0F.jpeg
    Afgelopen middag de test rol bij het DHL afhaalpunt afgehaald.
    Deze nieuwe test rol was goed verpakt en gevacumeerd.
    Het héén en wéér en op en neer bewegen van een afgeknipt 1.75 filament stukje geeft mij inderdaad het gevoel dat deze versie iets “steviger” is.

    Ook binnen de verzonden verpakking een brief van Jon Donkers(Gijs is nog steeds op vacaaaaansie)

    Waarbij ik de indruk krijg dat men super serieus is met het testen van deze ASA variant.
    Ook werd mij weer gevraagd om ook bij deze test versie niet al teveel in te gaan op allerlij cijfers,temp,eigenschappen......
    Ik zal mijn indrukken cryptisch omschrijven.

    Nu even mijn saucijzenbroodjes op eten.(niet cryptisch,honger)

    Om daarna met S3D en de Micro Swiss set up een nieuw profiel aan te maken voor de 0.8 nozzle.
    Ik begin deze keer met een 121% vergroting van de La-11 wingtips.

    0.8 nozzle.
    89227998-5933-44C5-B0A6-A18F245D3BFA.jpeg
    De .8,ook te omschrijven als zijnde een tuinslang.

    Waardoor op dit moment nog duidelijk de print lagen te zien zijn.
    Gedurende deze week zal ik voor 121% de Lavochkin vleugel proberen de laaghoogte,snelheid en temperatuur voor een nette vleugel te vinden.

    Maar eerst:

    Durf ik nu al te zeggen dat deze test rol versie nummer 3 al een verbetering is.(geen rode viltstift nodig)
    Kromtrekken?........NEE.
    Laaghechting?........Beter.
    Ook de flow bij deze versie is verbeterd.

    Zodra ik alle 121%’s vleugeldelen heb uitgeprint en stevig heb gemanipuleerd met schuurpapier zal ik wat meer kunnen vertellen over de sterkte van het LW ASA v3 filament.
    Over een weekje of 2 zal ik hierover kunnen berichten.

    Ben inmiddels al bezig een groter vleugel deel uit te printen met de 0.8 nozzle (Extrusion Multiplyer 30)

    Nog een Edit:
    FFFE3B03-2CD7-4F31-A47F-A1AE212154A7.jpeg
    Duidelijk,het grotere vleugel printje is te slap en trekt krom tijdens het printen.
    Hierdoor heb ik al zicht op de ondergrens.
    Ben nu bezig met het eerste vleugel deel van de La-11.
    Nog steeds 30% flow,MAAR,2 perimeters..........

    Wel zijn de vleugel tips goed.

    Het schuren leek mij een beetje op het schuren van oud,hard balsa.....
    De “droogheid” van het LW ASA kan ook nog eens benut worden voor de watergedragen parketlak.
    De 2k blanke lak zou pot-ver-dikke-me toch echt aanstaande zaterdag bij mijn winkel zijn!:rolleyes:

    Groet:Robin
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2020
  9. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.632
    :oops:
    F8BB0F29-FD9A-42A2-A825-504E66E7ABC8.jpeg
    Zo zeg!

    De derde versie van het filament is nu zo’n 20 uur in mijn bezit.
    En heb besloten om voorlopig af te zien van de 0.8 nozzle.
    Het lijkt er op dat deze versie LW ASA iets minder “vergevingsgezind’’ zal zijn.(warping)
    Ook heb ik de print snelheid weer terug gebracht naar 40mm per seconde.
    60mm per seconde was totaal niet uit te printen met de 0.8 nozzle.
    Geen enkele kans op laaghechting! (30% flow)
    Het gaat flink wat meer tijd kosten voor het vinden van de sweet spot voor deze variant.


    Ik stap nu over naar de 0.6 Nozzle,anders ben ik te snel,te veel filament aan het verspillen.
    Ondertussen ga ik er vanuit dat de andere testers de veel gebruikte 0.4 nozzle zullen gebruiken.

    Mocht ik de komende 24 uur ook te veel filament verbruiken met de 0.6 nozzle,stap ik over richting de/een 0.2 nozzle!

    Groet:Robin
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2020
  10. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.632
    Snoopy is dood!
    DB7B3F72-53FE-499E-8ECE-57CCC56E891D.jpeg
    Nee hoor,Snoopy is in diepe slaap.
    Nadat hij zich te veel had opgewonden over alle mislukte proefstukjes.;)

    Ik kom terug op het gebruiken van de 0.2 nozzle voor versie 3.
    De 0.2 nozzle had zich al positief bewezen bij versie 2.

    Heb vandaag namelijk een Micro Swiss 0.3 en een 0.5 nozzle besteld.
    Op die manier dans/draai ik om de 0.4 nozzles van de andere LW ASA testers héén.

    Ik begin versie 3 een beetje te begrijpen.
    En ga met een positief gevoel het weekend in.
    Het printje op de weegschaal is o.k.
    Wel moet ik hierbij opmerken dat het printstukje 53% op schaal is........En daardoor minder last had van warmteverlies.

    Ook ga ik positief het weekend in.
    Met het begrip dat de vergevingsgezindheid van het LW ASA een stuk minder is dan het zeer goed printbare LW PLA.

    Prettig weekend:Robin
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2020
  11. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.632
    LW ASA Versie 3,

    Binnenkort ons campertje inpakken voor de verkansie.
    Het uitprinten van dit proef filament is voor de rompdelen zeer gemakkelijk.
    De vleugeldelen blijven een “dingetje”
    72CECE5D-8D2B-4D99-A01A-E7DF8196204B.jpeg
    Deze versie behoeft echt nog wel wat nader “onderzoek”
    Wel denk ik dat Jon zeer dicht zit bij een soort van een.....een soort van ......compromis.

    Ik heb inmiddels al deze uitgeprinte versie ook behandeld met het Aceton.
    Ik schat dat door deze bewerking men daardoor zo’n 5% extra stevigheid verkrijgt.

    De komende dagen zal ik nog vele delen gaan uitprinten,en meenemen en bewerken tijdens onze vakantie richting België,Frankrijk en Italië.(Corona)

    Groet:Robin
     
  12. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.632
    Inmiddels terug van verkaaansie!

    Rond 1 november zal ik verder gaan met het LW ASA filament.

    Zolang het weer het toelaat zal ik bezig zijn met een nieuw gehuurde camping spot dichtbij mijn woonomgeving.
    Met het gedeeltelijk vervangen en verplaatsen van een een 20 jaar oude schutting bij mijn woning (schanskorf)
    En misschien een aankoop van een tweede Audi TT. (1998/2006)

    Best wel veel dingen (voor mijn doen)
    Wel zal 1 november beter zijn,zodat ik weer “rustig” naar het 3D gebeuren kan slippen.

    Groet:Robin
     
  13. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.632
    Vandaag met Gijs gebeld!

    Rond 15 oktober krijg ik een tweede rol van versie 3 toegezonden...........
    Ik heb het geprobeerd (ha ha ha) Maar ik krijg echt niet te horen wanneer het filament eventueel op de markt gebracht wordt.

    Ik heb wel een vermoeden,maar het is beter deze voor mij te houden.
    Ook had ik afgelopen dagen toch nog tijd over om versie 2 en 3 uit te printen.:rolleyes:
    8D1C38F7-7CC7-410D-84C8-2EDCCA395BED.jpeg B460DBDA-BC5D-40E4-83E0-07443610F98E.jpeg
    Als ik op dit moment uitga van de eigenschappen van test versie 3....

    Dan zal deze variant goed zijn voor indoor rc vliegtuigmodellen,bommen en raketten + kleine outdoor rc vliegtuigmodellen.
    Mocht deze variant op de markt worden uitgebracht dan spreek ik op dit moment mijn twijfels uit of het LW ASA geschikt zal zijn voor GROTE rc vliegtuigmodellen.

    Maar hé!

    De eeuwige optimist (met een beetje angst) in mij zegt dat de tijd en ervaringen van andere gebruikers in de toekomst nog voor verrassingen zouden kunnen zorgen.

    Groet:Robin
     
  14. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.632
    V2 FILAMENT 2 PERIMETERS 0.8 NOZZLE VL PYÖRREMYRSKY,
    2064AC2B-9F7D-4F8F-9001-16A4D7864322.jpeg
    Op het dak de wit geprinte LW ASA romp van de VL.(150%)
    In de kofferbak en op de motorkap 2 MPX Funracers.

    Met de witte Funracer(white edition) rijdt ik naar Malcolm.
    Malcolm heeft enkele verschillende soorten 3D scanners tot zijn beschikking.
    Één daarvan is goed in het scannen van witte oppervlaktes.
    Het is dus mijn bedoeling om te kijken of het hele reverse engineering proces,hard en software bij mijn “stijl”zal kunnen passen.
    De vraag die ik mij al héél lang stel en tot nu toe steeds heb uitgesteld.
    Maar omdat het LW ASA mij goed bevalt zal ik het einde van 2020 en begin 2021 hier wat meer tijd aan besteden.
    En mijzelf de vraag stellen of 2 perimeters met de 0.8 nozzle voor het LW ASA filament in dat proces van tijdwinst zal passen.......
    Hierbij gebruik makend van deze sub-functie: DC44471D-D35C-4569-9B12-55CF7BAD37CE.jpeg
    Ik ben tevreden met deze KISS oplossing!
    Vooral voor de romp delen van de VL!
    Voor de vleugel(delen) heb ik in het het verleden al succesvol de 0.8 Nozzle met LW PLA gehanteerd.

    Wel heb ik al met Malcolm besproken dat het beter is om de 3D gescande Funracer delen niet in de openbaarheid te brengen.
    Ik heb namelijk geen zin aan advocaten bij mijn voordeur die mij wijzen op de eigendomsrechten van deze actuele Funracer.
    Mocht het zo zijn dat het LW ASA geprint model voldoet aan mijn eisen,kan ik altijd contact opnemen met de Multiplex mensen,kijken of zij iets zien in mijn
    handjeklap-voorstel.

    Groet:Robin
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2020
    coen_l vindt dit leuk.
  15. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.632
    Hopla!

    Inmiddels de witte Funracer bij Malcolm langsgebracht en besproken dat we losjes het scan proces zullen doorlopen.
    Gewoon rustig aan doen.
    En vanaf Malcolm’s adres zo’n 3 kilometer richting het adres van mijn jongere broer gereden......Zijn zwarte(klei) grond gaat dan richting onze licht glooiende camper parkeerplaats aan het water met aanlegsteiger.
    Ook mag ik daarbij nog een klein schuurtje van ongeveer 2 bij 3 meter plaatsen.
    Ruimte genoeg voor een leuke 3D printer:)
    4965DE4E-A8B3-455C-9AA2-D7B85C554738.jpeg
    6C94ABE2-42EB-472C-8498-3F9209482E28.jpeg
    De volgende 150% vergrote V3 motorkap print ik uit met de 0.8 nozzle (2 perimeters) op deze laatste warme dag van het jaar?

    Groet:Robin
     
  16. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.632
    Bijna in een juichstemming!
    8281AEFF-D29D-4859-ACAD-629FD7332D06.jpeg
    Wel nog even proberen de juiste instellingen proberen te vinden om het 0.8 printstuk nog ietsjes gladder te krijgen.
    Grote kans dat ik de gescande Blue Racer?
    Rond deze instellingen ga uitprinten.
    EN de komende maanden theorie lezen over 3.00 mm filament versus 1.75 filament.
    Ik blijf mij namelijk nog het telefoongesprek herinneren die ik onlangs met Gijs (colorfabb) had, die mij erop wees dat zij rond deze tijd ook bezig waren met het
    3.00 mm LW ASA filament!

    Groet:Robin
    8081DC4F-BD9E-4237-AD90-E763F0F0A554.jpeg

     
  17. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.632
    Wat een slecht nummer van die Eifel 65(post 16)eigenlijks;)

    Ik heb nog even de tijd om eventueel deze te vervangen/editing door de blue man group.
    Dus ik vanmorgen in m’n blauwe TT waggie naar mijn verf leverancier waarbij ik aan de balie vroeg of ik zijn “standbeeld” van die rooie bliksemflits mocht fotograferen.
    Komt net op dat moment nog iets roods voor rijden!
    58172AA5-AC40-4482-BCC3-DDC02A261B8B.jpeg
    Kijk,

    Toch beter dan via internet blauwe verf laten bezorgen.

    Groet:Robin
     
  18. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.632
  19. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.632
    25%flow(extrusion multiplier),0.8 nozzle,2 perimeters LW ASA versie 3,
    895F3803-2C8C-4C26-B20A-24C89DFFECC5.jpeg
    En rechts beneden het 20% proefstukje met daarbij een groen en rood vraagteken (?)
    Waarbij ik mij de vraag stel of die 20% flow goed zou kunnen zijn voor mensen die lichtgewicht indoor “dingen” leuk vinden.
    Men zal dan met de 0.8 Nozzle de snelheid en laaghoogte iets naar beneden moeten bijstellen en eventueel experimenteren met pufjes 2K lak.........

    Voor de Blue/Fun Racer wil ik de ROMP tussen 25% en 30% flow printen(2 perimeters,0.8 nozzle)

    Grüss Gotti:Robin
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2020
  20. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.632
    28% flow,2 perimeters 0.8 nozzle V3 LW ASA,

    Voor het P-51 D ontwerp van 3Dlabprint deze keer!
    9FA7D0E6-8737-4EFF-BFC3-62295032ACAA.jpeg
    De oliekoeler en het F4 STL bestand.
    8ED295BF-892D-401D-A2D9-ACC883520B1B.jpeg Nog even de de laaghoogte goed instellen.Op dit moment van schrijven wordt F3(cockpitgedeelte)met een laaghoogte van 0,5400 mm uitgeprint.
    CC4371DF-352B-44B3-BB0D-DB148D118EC1.png Inmiddels al weer 5 jaar geleden(geloof ik) dat Stephan deze vliegende legende voor de hobbyisten heeft vrij gegeven.
    Ik weet nog dat ik het PLA beschilderde eindresultaat in mijn handen had en dacht dat ik deze beslist nog eens een keer met een andere soort filament zou willen uitprinten.EINDELIJK!

    BLUE HEAT ?

    Ik had vroeger een Greyhound,roepnaam Dani, rennaam Blue Heat.
    2C313D01-77C8-491D-BD1F-6301A4390E7A.png
    Ben nog steeds aan het nadenken over de naamstelling van de toekomstige gescande Funracer bestanden hoor!
    In ieder geval nog een linkje gevonden van het bedrijf die de 3 Swedish house mafia Greyhounds heeft uitgeprint:https://www.atomicprops.com/portfolio/absolut-greyhounds/

    En natuurlijk nog steeds bezig voor inspiratieve nieuws dingetjes rondom kleuren spectra:https://www.scientias.nl/waarom-zij...derste-en-meest-intense-kleuren-in-de-natuur/

    De 2 perimeter LW ASA printjes zijn in ieder geval deze keer veel fijner op te schuren dan het PLA..........geen gehoorbescherming nodig:)

    Grüss Knäckebröd:Robin

    Bijna vergeten.
    Misschien uw gehoorbescherming even d’r bij pakken.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2020

Deel Deze Pagina