M-auto winterchallenge 2009-2010

Toch mooi om te kunnen melden dat de M-auto cup bij Real80 bij de nieuwe baan zal worden verreden! Mocht er om wat voor reden een kink in de kabel komen is de kantinebaan altijd beschikbaar. Voor meer info over de nieuwe baan: nieuwe-indoor-hal-het-noorden-real80-indoor

Laatst bewerkt door een moderator:
Zal ongetwijfeld net als vorig jaar het AMBit systeem zijn. Die transponder hebben de meeste erin zitten dus...

Hallo allemaal.
Ik heb wat vragen over wat mag en niet mag qua auto voor de M auto Swift cup.

1. Je kunt nu dus kiezen tussen de M03 en de M03R, de R versie heeft een blauw chassis en chassisdelen. Mag je nu ook op de R een gewoon grijs chassis monteren van de gewone M03? Ik vind het blinkende blauwe chassis namelijk echt niet mooi...

2. In de reglementen staat dat olie gevulde schokdempers toegestaan is, mag ik dan een set TRF 54000 dempers monteren?

3. De M03R word geleverd met aluminium achterfusees als ik het goed heb, als optielijst voor de gewone M03 word niet genoemd dat je deze mag gebruiken, mag dat dan wel op de M03R?

4. De M03R heeft verstelbare camberlinks, mag je die gebruiken?

Ik hoop dat jullie wat antwoorden voor mij hebben, lijkt me een leuke competitie waarin ik wellicht wil deelnemen :)

Groetjes, Kris

1. Dat mag het verschil is hier alleen de kleur. De voorgaande jaren waren ook alle kleuren aanwezig. De zwarte, Grijze, Chrome en het blauwe chrome chassis.

2. Dat mag ja zolang ze maar passen natuurlijk.

3. Die mag je niet gebruiken. Je zal de standaard plastic versie moeten gebruiken die ook bijgeleverd is. De voorste aluminium hubs mag je wel gebruiken.

4. Die mag je ook niet gebruiken. Hier zal je de links moeten gebruiken die niet verstelbaar zijn. Deze zitten er ook in de doos bij.

Dankje Pasqual, hier kan ik wat mee.
Ga ik even uitzoeken wat dan het beste is om aan te schaffen.

Met wat voor accu's rijden jullie eigenlijk? Ik neem aan dat daar zo'n beetje de enige snelheids winst in is te behalen omdat de motor en regelaar volgens het reglement voor iedereen hetzelfde is?

En tot slot vroeg ik me af of je ook 2 van de 4 wedstrijden mee kan rijden en dat je dan per keer betaald ofzo?
Heb geen zin om 80 euro neer te leggen voor 2 wedstrijden..
De eerste M auto race valt namelijk gelijk met het laatste NK ofroad 1:6...

Kris

Het meeste win je door gewoon goed te rijden ;)

Edit probeer even te zoeken. Aantal dagen geleden is er een topic geweest over welke accu te gebruiken voor de Swift tijdens de M-auto.

Laatst bewerkt:
ja je kan per keer betalen
maar je kan ook het formulier invullen en insturen, met daarin aangevinkt dat je alleen die wedstrijden rijd die je wilt rijden
en dan aleen die 2 wedstrijden betalen

maar mensen............vul AUB het formulier volledig in.
dus...........met alle frequenties en het nummer van je Transponder
en als je die niet hebt. vul dan club transponder in

dan weet ik genoeg, en kan ik daar rekening mee houden bij de wedstrijd

gewoon de hopup(zilveren) hubs ipv van blauwe M03R(volgens reglement) is geen probleem waarschijnlijk?

Ik las in een oud topic dat de servosaver vrij was, nu lees ik hierover ook niets in
het reglement.

Dit is nog steeds zo? zo ja, wat voor servosaver is dan een aanrader?

oeps, overheen gelezen... Maar mijn 2e deel van mijn vraag nog,
wat voor saver is dan een aanrader?

zijn er reservedelen waarvan het handig is dat je die hebt?

Ik weet niet welke zilveren hubs je bedoelt? Artikelnummer? Foto?

Ik had dit al in een ander topic gezet. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de standaard servosaver maar dan wel met de zwarte metalen veer van de Tamiya Hi-Torque servosaver. Dit is een stevige combinatie die weinig speling vertoond.

Persoonlijk vind ik het reglement niet echt duidelijk.
Ik heb mijn M-03R gebouwd conform de bouwbeschrijving en met de originele onderdelen. E.e.a. zoals in het Wintercup reglement staat.

Dit betekend dus dat ik de alu achter fusee's gemonteerd heb. De verstelbare camberlinks. en de transparant blauwe schokbrekers

Zoals ik het hier lees mogen de alu achter fusee's, de verstelbare camberlinks niet op de auto zitten als je meedoet. Wat wel toegestaan is dat er andere contacten gesoldeerd mogen worden. De stock schokbrekers mogen vervangen worden naar eigen keuze. Dit lees ik niet in het reglement.
Letterllijk gezien mag ik rijden met alu achter fusee's, de verstelbare camberlinks. Ik mag niet rijden met andere schokbrekers anders dan in de kit zit. Ik zou ook moeten rijden met de originele velgen die bij de kit worden geleverd.

Mij persoonlijk maakt het niet veel uit, ik wil hier dan ook niet ingaan of het wel/niet zinnig van toegestane of verboden hopups. Maar ik zou wel graag wat duidelijkheid willen hebben in het reglement. Bovenstaande zaken lees ik namelijk niet in het reglement

En zijn er nog meer zaken die mogen/verboden zijn maar niet in het reglement staan?

mmzls Roel

Laatst bewerkt:
beste Roel,

Ik zou deze vraag even neerleggen bij de organisator M-auto op hun site staat wel een mail adres of telefoonnummer.

Laatst bewerkt:
Back