M-auto Wintercup 2006-2007

Robert K zei:
Heeft er iemand nog tips, of een aanrader voor een goede slaap plek in Ronse (rond het circuit)?

Groet Robert
jah je kan in de herberg slapen deden er vorig jaar ook een heleboel. krijg je ook info over via m auto.
of je neemt gewoon superdeluxe camper mee;)
wij gaan vrijdags al ;)
later robo spreek je

nico boeren zei:
Robert K zei:
Heeft er iemand nog tips, of een aanrader voor een goede slaap plek in Ronse (rond het circuit)?

Groet Robert
ja je kan in de herberg slapen deden er vorig jaar ook een heleboel. krijg je ook info over via m auto.
wij gaan vrijdags al ;)
later robo spreek je

Slaap je ook in de herberg, of ben jij degene die een superdeluxe camper meeneemt? :wink: Ik ben nl die vrijdag ook al vrij, misschien ga ik vrijdag ook al, weet het nog niet.

__Ted__ zei:
nico boeren zei:
Robert K zei:

Groet Robert
ja je kan in de herberg slapen deden er vorig jaar ook een heleboel. krijg je ook info over via m auto.
wij gaan vrijdags al ;)
later robo spreek je

Slaap je ook in de herberg, of ben jij degene die een superdeluxe camper meeneemt? :wink: Ik ben nl die vrijdag ook al vrij, misschien ga ik vrijdag ook al, weet het nog niet.
.
superdeluxe camper jah ;) maar herberg was van wat ik vorig jaar van de mensen hoorde ok
en we gaan op vrijdag al.
groet

Wat is het bestelnummer van de suzuki van Tamiya, deze moet ook maar in de collectie, wat een leuk karretje.

Bouwpakket:
TAMIYA Suzuki Swift Super 1600 (M-03M)
artikel : TA 58368
beschrijving : TAMIYA Suzuki Swift Super 1600 (M-03M)
prijs : € 115.00

Rijklare set:
TAMIYA XBPro Suzuki Swift (M-03M)
artikel : TA 57754
beschrijving : TAMIYA XBPro Suzuki Swift (M-03M)
prijs : € 179.00

Groet Robert

Robert K zei:
Bouwpakket:
TAMIYA Suzuki Swift Super 1600 (M-03M)
artikel : TA 58368
beschrijving : TAMIYA Suzuki Swift Super 1600 (M-03M)
prijs : € 115.00

Rijklare set:
TAMIYA XBPro Suzuki Swift (M-03M)
artikel : TA 57754
beschrijving : TAMIYA XBPro Suzuki Swift (M-03M)
prijs : € 179.00

Groet Robert

Niks ten nadele van de Nederlandse verkopers, maar op ebay.com staat de swift voor 59 dollar. Komt ie uit hong kong... reken er nog eens 25 a 30 dollar bij voor verzenden en hij is er. Daar kan geen Nederlandse zaak tegenop....(Persoonlijk vind ik de Tamiya modellen in NL altijd TE duur... kunstmatig duur.....

ebay.com staat de swift voor 59 dollar

Laat eens wat zien dan?! Ben benieuwd... Ik heb net even snel gezocht, maar 80 dollar is de goedkoopste die ik kan vinden.

Overigens vind ik de prijzen juist van de Swift in NL erg meevallen. Voor een kit uit HK betaal je namelijk ongeveer 40 dollar verzendkosten... De goedkoopste die ik gevonden is 85 dollar + 40 dollar = 125 dollar / 1.25 = 100 Euro. Voor 10-20 Euro meer haal je hem hier in de buurt. Dan verdient die kerel ook nog eens wat en blijft hij bestaan! En heb jij helemaal géén zorgen en risico. Als er namelijk ook nog BTW & douanerechten bijkomen, ben je mooi een stuk duurder uit.

Ik ben overigens aan groot fan van bestellen via internet, maar voor de Swift heeft dat m.i. geen enkele zin. Geen idee hoe dat zit bij duurdere Tamiya modellen, maar Losi en Associated heeft wel degelijk zin! Dat scheelt zo 100 Euro op een buggy...

Gr,
Michael

somerwil zei:
ebay.com staat de swift voor 59 dollar

Laat eens wat zien dan?! Ben benieuwd... Ik heb net even snel gezocht, maar 80 dollar is de goedkoopste die ik kan vinden.

Overigens vind ik de prijzen juist van de Swift in NL erg meevallen. Voor een kit uit HK betaal je namelijk ongeveer 40 dollar verzendkosten... De goedkoopste die ik gevonden is 85 dollar + 40 dollar = 125 dollar / 1.25 = 100 Euro. Voor 10-20 Euro meer haal je hem hier in de buurt. Dan verdient die kerel ook nog eens wat en blijft hij bestaan! En heb jij helemaal géén zorgen en risico. Als er namelijk ook nog BTW & douanerechten bijkomen, ben je mooi een stuk duurder uit.

Ik ben overigens aan groot fan van bestellen via internet, maar voor de Swift heeft dat m.i. geen enkele zin. Geen idee hoe dat zit bij duurdere Tamiya modellen, maar Losi en Associated heeft wel degelijk zin! Dat scheelt zo 100 Euro op een buggy...

Gr,
Michael

http://cgi.ebay.com/SUZUKI-SWIFT-SU...oryZ2565QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Nu kopen is 69 dollar en verzendkosten staan er ook niet bij. Dus is ook raden wat die zijn. Maar zullen ook 40 a 50 dollar zijn voor deze kit.

Dus uit eindelijk ben je zonder BTW en inklarings kosten een paar tientjes goedkoper uit. Heb je pech ben je net zoveel kwijt. Koop je hem nog is in een Nederlandse winkel dan kan je hem vaak gelijk meenemen, dus heb je hem ook nog is sneller.

Ja en de winkeliers hier ook eens een keer wat gunnen, als die straks allemaal opdoeken omdat wij de spullen in buitenland halen, moet je onderdelen daar ook weg gaan halen, ik haal ze liever om de hoek, of er even een stukkie voor rijden, ook nog leuk ook zo'n uitje.

Mag je trouwens wel aan 1 race meedoen? Ik wil wellicht in Groningen meedoen. De auto aanschaffen en niet mee mogen doen is wat jammer vind ik.. ;-)
(en... is het dit jaar alleen dat ze de Swifts laten meedoen???)

Frans Heinsbroek zei:
kans bestaat dat het ook een klasse gaat worden in de veranderde opzet van de Tamiya cup in NL.

Is daar al meer over bekent??? Wordt er weer met dezelfde klassen gereden (bijv ook de ta05) enz....

M-auto Wintercup 2006/2007

Minder dan een week te gaan voor de tweede race van de M-auto Wintercup op het circuit van MC-Ronse in... Ronse! Een kleine 50 kilometer voorbij Gent in België. Wegens problemen met de M-auto website is daar geen nieuws te vinden omdat wij het daar niet kunnen plaatsen... Daarom proberen we iedereen via e-mail en dit forum op de hoogte te houden van de M-auto Wintercup 'ontwikkelingen'.

Dat het ook dit jaar weer een bijzonder weekend wordt mag duidelijk zijn. Met een vernieuwd circuit, spaghetti-avond, 1:16 en 1:18 off-roadfunrace op zaterdagavond, een overnachting in de jeugdherberg en als ‘afsluiter’ de races op zondag!

Aanpassingen circuit
Om maar bij het begin te beginnen, nog geen twee weken geleden is het circuit in Ronse volledig afgebroken en opnieuw aangelegd. Hierbij is de houten baanafzetting verwijderd en volledig vervangen door tapijt! Het voordeel hiervan is natuurlijk dat er nu nog minder brokken gereden worden als er iets fout gaat. Ook de lay-out is iets aangepast maar schrik niet, deze is er alleen maar beter op geworden. De linkerbocht na het rechte eind is vloeiender geworden en de krappe chicane tegenover de rijdersstelling is vervangen door een supersnelle doordraaier die eindigt in een heel korte bocht, een spectaculair uitrempunt dus. Alles bij elkaar een heel geslaagde make-over van het toch al mooie circuit. Door het gebruik van tapijt als baanafzetting zijn de weinige rimpels in het ‘wegdek’ weggetrokken en staat er niets meer in de weg om een nieuw ronderecord te vestigen.

http://foto.modelbouwforum.nl/displayimage.php?pos=-32521

http://foto.modelbouwforum.nl/displayimage.php?pos=-32520

http://foto.modelbouwforum.nl/displayimage.php?pos=-32524

http://foto.modelbouwforum.nl/displayimage.php?pos=-32522

Spaghetti-avond
Om ervoor te zorgen dat iedereen goed te eten krijgt op de zaterdagavond organiseert MC-Ronse een spaghetti-avond. Alle rijders, sleutelaars, vrienden en familie kunnen zich voor 11 december inschrijven om voor slechts vijf euro een goede maaltijd in het cafe naast het circuit te nuttigen. Rijders van de wintercup hebben al de nodige informatie gekregen, mocht je nog geen inschrijfformulier voor de ‘spaghetti-avond’ hebben dan neem je het beste contact op met MC-Ronse. (info@mcronse.be)

Funrace
Voor de zaterdagavond hebben we een funrace gepland met 1:16 en 1:18 (elektro) off-roadmodellen. Neem dus je wagen mee als je er een hebt staan, voor de funfactor zorgen wij. We hebben geen technisch reglement opgesteld dus ‘alles’ is toegestaan op technisch vlak. We hebben het dus over 2-WD en 4-WD auto’s, brushlessmotoren, LiPo accu’s, schuimbanden en meer van dat soort fratsen die geen probleem zijn op deze avond. Je kan er natuurlijk wel van uitgaan dat iemand met de snelste wagen niet direct de winnaar zal zijn van deze funrace! We hebben dit gedaan om zoveel mogelijk mensen mee te laten doen aan deze leuke avond.

Door de funrace is het niet mogelijk om ’s avonds nog te trainen voor de M-auto Wintercup van zondag maar is er wel een avondvullend programma dat vorig jaar ontbrak. Over trainen gesproken, kijk op de website van MC-Ronse (www.mcronse.be) voor de openingstijden van de winkel en het cafe zodat je niet voor een gesloten deur staat als je bijvoorbeeld op de donderdag wil gaan trainen.

Jeugdherberg
Overnachten kan op nog geen kilometer afstand van het circuit in Jeugdherberg de Fiertel. Hier kun je voor een voordelig tarief overnachten inclusief ontbijt en net als vorig jaar zal het er ook daar gezellig aan toe gaan. Niet alleen is het erg grappig om wedstrijdleider Hugo uit zijn kamertje te zien stommelen, ook het aanhoudende gesnurk van sommige rijders (we zullen geen namen noemen Axel...) kan tot komische momenten leiden. Gelukkig heeft niemand verder dan zijn kamergenoot er last van gehad. Oja, kleine noot van de redactie, de herberg stuurt geen bevestiging van je reservering dus schrik niet als je geen reactie krijgt. Met de hoeveelheid kamers die ze hebben hoef je echt niet bang te zijn dat ze vol zullen zitten in een weekend dat ‘wij’ de enige bezoekers zijn. www.defiertel.be

P.S. Voor aanhang die niet veel op hebben met het autogebeuren (We zullen niet suggestief zijn maar het zou natuurlijk voor kunnen komen dat er mensen zijn die ook willen winkelen bijvoorbeeld) dan is er in het weekend van 17 december een kerstmarkt in het centrum van Ronse, dat is 2 km van het circuit!

Raceday
Dat waar het allemaal om draait, de zondag, de dag van de races. Eigenlijk valt hier niet zo gek veel over te vertellen want na de eerste race is gebleken dat ook dit jaar iedereen weer klaar is voor een dag racen met als doel: een hele leuke dag hebben. Inmiddels hebben we alle klassen al zien rijden op het circuit in Ronse en hoewel de afstelling niet altijd meteen perfect is ziet het er toch altijd spectaculair uit. De Swift rijders hoeven zich de minste zorgen te maken, die wagen lijkt altijd en overal goed te rijden. De 1:12 modified gaat en kan serieus hard gaan op het circuit in Ronse en dat levert zeker spectaculaire beelden op. Eigenlijk geld dit alles ook voor de 2-WD 19T en natuurlijk ook voor de 4-WD klasse, spektakel! De wedstrijden zijn goed te volgen uit het caf? vandaan maar ook in de zaal zelf is wat ruimte voor toeschouwers die liever niet onder het genot van een hapje en een drankje naar de wedstrijd kijken.

Laatste kans
Nee niet de laatste kans om mee te doen aan de M-auto Wintercup, maar wel om mee te doen aan de grote verloting na de finale in maart. Zoals de voorgaande jaren hebben verschillende fabrikanten en importeurs weer hele mooie prijzen ter beschikking gesteld waar iedereen kans op maakt die minimaal aan drie wedstrijden heeft deelgenomen. Even tellen... Ronse, Groningen, Ede. Ja, dat zijn er nog precies drie!

Wil je nog meerijden in Ronse, een van de andere wedstrijden of allemaal? Laat het dan snel weten via wintercup@m-auto.nl het inschrijfformulier vind je op onze website www.m-auto.nl

Als laatste een update van de rijders die ziet er als volgt uit:

1 Klaas Lodewijks
2 Ben Kampen
3 Lars Bongers
4 Mario Taekema
5 Remco Kole
6 Timo Kole
7 Peter Boots
8 Koen Geurds
9 Fabian van der Heuvel
10 Jos Martijn
11 Cor ten Hoor
12 Mathijs Hermens
13 Michael Somerwil
14 Rick Beentjes
15 Erik Loozekoot
16 Rene Loozekoot
17 Sarah de Decker
18 Peter Vennius
19 Daan Schuuring
20 Erik Jonk
21 Giulio Grossi
22 Martijn van der Heijden
23 Ruben d’Arco
24 Arno de Wit
25 Marco Brinkerink
26 Fedor Eskes
27 Rob Somerwil
28 Joost Wouters
29 Robert Krens
30 Axel Kleingeld
31 Wouter Zwijnenburg
32 Ton van Gog
33 Marcel van Gog
34 Robin van Gog
35 Anton Swagerman
36 Joeri Bal
37 Roland van Erp
38 Jetze Reitsma
39 Erik-Jan Mol
40 Erik Germeraad
41 Peter Meurs
42 Luke van Essen
43 Sven van Essen
44 Marco Rothfusz
45 Ted Spinders
46 Peter Ende
47 Marc Breve
48 Chris van der Hagen
49 Wouter de Vos
50 Santos Brown
51 Daniel van der Drift
52 Nico Boeren
53 Alexander Roeleveld
54 Michael Lepelaar
55 Jorrit Derksen
56 Jonas Vanden Broek
57 Chris Vanden Broek
58 Martijn Mulder
59 Jerry Post
60 Nick Snieder
61 Steven Ternoot
62 Ed van Giezen
63 Frank Bos
64 Jens Delusinne

4-WD 27 turns
Remco Kole
Jos Martijn
Arno de Wit
Marco Brinkerink
Roland van Erp
Jetze Reitsma
Peter Ende
Marco Rothfusz
Ted Spinders
Santos Brown
Daniel van der Drift
Nico Boeren
Alexander Roeleveld
Jorrit Derksen
Jonas Vanden Broek
Chris Vanden Broek
Frank Bos

2-WD 19 turns
Klaas Lodewijks
Mario Taekema
Timo Kole
Peter Boots
Fabian van der Heuvel
Rick Beentjes
Giulio Grossi
Martijn van der Heijden
Ruben d’Arco
Fedor Eskes
Erik-Jan Mol
Erik Germeraad
Marc Breve

2-WD modified
Ben Kampen
Lars Bongers
Koen Geurds
Mathijs Hermens
Daan Schuuring
Erik Jonk
Robert Krens
Joeri Bal
Sven van Essen
Luke van Essen
Peter Meurs
Daniel van der Drift
Nico Boeren
Ed van Giezen

Swift Challenge
Cor ten Hoor
Michael Somerwil
Erik Loozekoot
Rene Loozekoot
Sarah de Decker
Peter Vennius
Rob Somerwil
Joost Wouters
Axel Kleingeld
Wouter Zwijnenburg
Ton van Gog
Marcel van Gog
Robin van Gog
Anton Swagerman
Chris van der Hagen
Wouter de Vos
Michael Lepelaar
Martijn Mulder
Jerry Post
Nick Snieder
Steven Ternoot
Jens Delusinne

Voor meer informatie ga je naar: www.m-auto.nl

Even offtopic.
De nieuwe site van m-auto (wat er tot nu toe werkt) ziet er een heel stuk beter uit! Super, een hele vooruitgang.

__Ted__ zei:
Even offtopic.
De nieuwe site van m-auto (wat er tot nu toe werkt) ziet er een heel stuk beter uit! Super, een hele vooruitgang.

Absoluut een verbetering inderdaad!! Maar ze zijn nog druk bezig om de site te vullen met content. Daardoor is het reglement op dit moment niet beschikbaar voor de M-auto Cup. Kan iemand deze ergens posten zodat ik deze kan inzien?? BEDANKT!!

Back