[m03] geen grip achter.

Hoi
Heb vandaag voor het eerst met mijn nieuwe m03r mini gereden.
En het viel eerlijk gezegd zwaar tegen.

Ik heb 0.0 grip op de achterwielen.
Het is echt een enorme drift bak geworden. Ik kan geen een bocht nemen zonder dwars te gaan :( Niet leuk voor de rijtijden, of voor de bandenleef duur....

1e poging was M-grip all around.
Al geprobeerd met M-grip achter en standaard banden voor, maar het bleef een glibber feest :(
Heb de ophanging nog eens bekenen, maar alles lijkt goed te zijn opgebouwd.

Il heb de m03-r dus standaard al toe-in achter, en een fiks campber ingesteld.
Kan iemand me nog hints geven om wat grip op de achterwielen te krijgen ?

Ik denk dat ik echt iets fout gedaan, want dit is een tikje meer dan alleen een beetje meer of minder voor een betere grip.......

Hmm probeer eens andere banden? misschien zijn je banden niet goed maar dat zou wel raar zijn als het een nieuw model is?

ik heb ook een m03 chassis en ik heb de snelheidsregelaar en de andere boel van draden enzo naar vanachter verplaatst. en hij heeft iets meer grip vanachter. ik ga niet dwars tenzij ik achterruit rij. ik heb 1/10 8 Spoke Wheel & Tyre Set For Tamiya M-Chassis Series - Black steken en die hebben meer grip als de originele banden die erop stonden vind ik:D. probeer eens die banden en zet meer gewicht vanachter. je kan eventueel lood ofzo vanachter plaatsen. dan moet je wel een andere motor steken want je wagen gaat meer moeten trekken. succes met je wagen

zou je een paar foto's kunnen plaatsen? ik denk dat dat de mensen die het chassis goed kennen enorm zou helpen. :)

Ik heb een tijd lang een M-03 gehad, maar daar had ik dit probleem niet. ik kon hem zelfs aardig snel een bocht in gooien.

Foto's zouden idd handig zijn.
Zelf ook een paar mini's (M0-3)die nogal getuned zijn en idd grip is wel eens een probleem, maar ja als je er een 13T of een 10T brushless opzet kan je dat verwachten.
Voor de bandjes heb ik er de M-Chassis Super slicks (tamiya) onder gezet en die werken uitstekend.

Succes

Ik heb de standaard eronder zitten.
Vorige week ermee op PK ermee gereden, ging perfect.
Ik heb foam-bande, idem dito.

Maar dit zijn ook mijn wedstrijd banden, maar worden niet gesmeerd.

Ik denk ook dat je even naar je gewicht moet kijken.
Ten eerste kan je zorgen dat je regelaar, ontvanger zover mogelijk achterin liggen.
Kijk ook voor servo die licht van gewicht is, dan heb je minder gewicht aan de voorkant.

Ronnie ik zal zaterdag eens mee kijken. het kan dat je, je achter blokken verkeerd om hebt zitten.
Je hebt nog orginele schokdempers he?
Je kunt ook je stuur te agresief hebben staan. De auto is wat nerveuzer dan een 1:10 4wd.

Zaterdag heb ik wel ff tijd. Ben toch door mijn banden dus veel zal ik zelf niet rijden.

Ik weet niet waar je rijdt binnen of buiten? Maar dit zie je wel vaker bij de M-03M, R, etc. Tijdens de M-auto zie/zag je dit soort problemen ook wel vaak.

Voor op binnen banen kan je wat grip weghalen aan de voorkant door de voorbanden in te smeren met secondelijm. Zowel aan de zijkant van de voorbanden en de eerste rij noppen aan de buitenkant in te smeren. Achterkant niet insmeren met secondelijm.

Rij normaal ook bij PK met de Swift en heb soms alleen de eerste rondjes last van een losse achterkant. Maar daarna totaal geen problemen meer met de standaard banden of de M-Grips. Alleen de slijtage van die standaard banden is wel erg hoog. 4 accuutjes en je voorbanden zijn weg. Achterbanden blijven wel lang goed.

Je kan nog proberen om voor de hardste veren te monteren en achter een stuk zachter te monteren. Op zich zijn de dempers van de M-03R prima te gebruiken. Er zijn er wel is een aantal geweest die op elke hoek een andere veer hadden gemonteerd en geen verschil merkte in rijgedrag.

Bij de M-03 zit het rijgedrag vooral in de banden keuze is mijn ervaring.

Hier nog een voorbeeldje om je elektronica te monteren. Achterin zit de TEU101BK en de ontvanger voor een laag zwaartepunt.
19.jpg

Op deze foto zie je nog wel hoe de bandjes zijn ingesmeerd met secondelijm. Dit werd bij de M-auto cup vaak zo gedaan.
7.jpg

Hij rijd op een buiten baan.
Banden worden als alle rijders er mee eens zijn andere dan de Tamiya's.
Deze slijten erg hard en zijn in verhouding met de banden die het waarschijnlijk worden vrij prijzig.
Tevens hebben de banden die gisteren door verschillende rijders getest zijn zeer goede grip. het uitbreken was weg bij de mini's.
Zelf rij ik een M-03M en die zijn wat stabieler.
Alleen ik denk dat of de schokdempers, of de achterkan verkeert in elkaar zit of dat het stuur te agresief staat.
Heb het bij mij ook wat terug gezet. rijd fijner.

En Ronnie heeft er nog iemand anders met je auto gereden?
Wat vonden die?

Ronnie ik zal zaterdag eens mee kijken. het kan dat je, je achter blokken verkeerd om hebt zitten.
Je hebt nog orginele schokdempers he?
Je kunt ook je stuur te agresief hebben staan. De auto is wat nerveuzer dan een 1:10 4wd.

Zaterdag heb ik wel ff tijd. Ben toch door mijn banden dus veel zal ik zelf niet rijden.

@mikky
Hoi emiel
Ben er zaterdag niet :(
Vertrek morgen vanuit het werk richting camping. en vertrek daar zondag ochtend weer richting circuit (als het niet regent tenminste)
Maar blokken achter verkeerd om ?
Welke blokken ? rijd nu achter met een flinke portie toe-in (de achterbanden wijzen naar het middenstuk zeg maar) voor met een heel lichte toe-in

Dus ik heb alleen nog een uurtje vanavond om te prutsen, en anders zondag tijdens de race :) (al rijd ik 2 klasses dus veel tijd heb ik ook niet :) ) Maar ideaal gezien was het voor die tijd al gefixed, als ik maar wist waar te zoeken :)

Schokbrekers zijn oliegevuld van de m03R en met matchende veren.
Achterkant kun je echt weinig aan verkeerd doen lijkt me ?
Iig hebben henrie en maurice er al vluchtig naar gekeken en gereden, en er is iig niet iets voor de hand liggends verkeerd in elkaar gezet. maar het reed gewoon absoluut niet zoals het hoort, heb ter vergelijking met henrie's mini gereden en dat ging echt 50 Keer beter

@pasqaul en de rest.
Bedankt voor de tips.
De ontvanger had ik al wel achter ingebouwd, de regelaar zit boven op. Moet ik nog inbouwen als het kreng niet overhit raakt daar(heb geen standaard regelaar, dus rij momenteel nog met een lrp runner regelaar)

Kwa bandjes heb ik alleen een setje M-grips. + de banden die standaard bij de auto zitten.
Daar nog geen werkende combi in kunnen vinden.

Denk dat als ik er niet uitkom ik maar 100G lood op de achteras plak ofzo, zou toch ook moeten werken :)

Ronnie heb je een standaart zender of 1 waar je alles op kunt afstellen.
Zal zondag ff kijken als je vroeg komt.

Volgende keer maar aan mij vragen. sta niet voor niets 1 in die klasse ;)

Tot zandag

Ik weet niet waar je rijdt binnen of buiten? Maar dit zie je wel vaker bij de M-03M, R, etc. Tijdens de M-auto zie/zag je dit soort problemen ook wel vaak.

Voor op binnen banen kan je wat grip weghalen aan de voorkant door de voorbanden in te smeren met secondelijm. Zowel aan de zijkant van de voorbanden en de eerste rij noppen aan de buitenkant in te smeren. Achterkant niet insmeren met secondelijm.

Rij normaal ook bij PK met de Swift en heb soms alleen de eerste rondjes last van een losse achterkant. Maar daarna totaal geen problemen meer met de standaard banden of de M-Grips. Alleen de slijtage van die standaard banden is wel erg hoog. 4 accuutjes en je voorbanden zijn weg. Achterbanden blijven wel lang goed.

Je kan nog proberen om voor de hardste veren te monteren en achter een stuk zachter te monteren. Op zich zijn de dempers van de M-03R prima te gebruiken. Er zijn er wel is een aantal geweest die op elke hoek een andere veer hadden gemonteerd en geen verschil merkte in rijgedrag.

Bij de M-03 zit het rijgedrag vooral in de banden keuze is mijn ervaring.

Hier nog een voorbeeldje om je elektronica te monteren. Achterin zit de TEU101BK en de ontvanger voor een laag zwaartepunt.
19.jpg

Op deze foto zie je nog wel hoe de bandjes zijn ingesmeerd met secondelijm. Dit werd bij de M-auto cup vaak zo gedaan.
7.jpg

Ziet er goed uit die mini.

Back