Door omstandigheden een tijdje niet met de hobby bezig geweest, maar nu weer tijd om het op te pakken.
Mijn beide duikboot projecten zijn nu in een eind fase, dus een nieuw project opgestart. (topics worden nog geupdate)
Iets wat al heel lang op mijn "want to do" lijstje staat is een M4A3 Sherman in 1:6 schaal.
Deze word zoveel mogelijk in metaal gemaakt naar eigen ontwerp.
Dit word een lang lopend project en er zal zeker het nodige fout gaan.
Ook zal ik tijdens de bouw veel nieuwe dingen leren en de nodige uitdagingen moeten oplossen.
Maar dat is natuurlijk de fun in de hobby
De romp word gemaakt uit 6mm aluminium plaat.
De koepel, voorste differentieel huis, loopwiel stellen etc zal ik proberen te gieten in aluminium.
Inmiddels ben ik al begonnen aan het ontwerp van een 3D model op schaal.
Dit model word gebruikt voor het maken van de nodige bouw tekeningen en het printen van de giet modellen.
In dit topic wil ik een verslag van het ontwerpen en de bouw bij gaan houden voor degene die daar interesse in hebben.
Ik hoop dat anderen hier plezier aan beleven, ik zal dat zeker wel

Mijn beide duikboot projecten zijn nu in een eind fase, dus een nieuw project opgestart. (topics worden nog geupdate)
Iets wat al heel lang op mijn "want to do" lijstje staat is een M4A3 Sherman in 1:6 schaal.
Deze word zoveel mogelijk in metaal gemaakt naar eigen ontwerp.
Dit word een lang lopend project en er zal zeker het nodige fout gaan.
Ook zal ik tijdens de bouw veel nieuwe dingen leren en de nodige uitdagingen moeten oplossen.
Maar dat is natuurlijk de fun in de hobby

De romp word gemaakt uit 6mm aluminium plaat.
De koepel, voorste differentieel huis, loopwiel stellen etc zal ik proberen te gieten in aluminium.
Inmiddels ben ik al begonnen aan het ontwerp van een 3D model op schaal.
Dit model word gebruikt voor het maken van de nodige bouw tekeningen en het printen van de giet modellen.
In dit topic wil ik een verslag van het ontwerpen en de bouw bij gaan houden voor degene die daar interesse in hebben.
Ik hoop dat anderen hier plezier aan beleven, ik zal dat zeker wel