maak je eigen vlammen decoratie

• Topicstarter Topicstarter TT-01 rcdriver
  • Startdatum Startdatum
mustang zei:
Bedankt voor de complimenten !.

de frisk film die ik gebruik om af te plakken is doorzichtig maar in principe zal tape ook goed werken.
ik plak uiteraard aan de binnenkant af en houd de uitgeprinte tribal aan de buitenkant van de kap op de juiste plaats en snijd dan met een scalpel alles uit en verwijder wat ik niet nodig heb !!.

En ja dat uitsnijden is een k.. werkje maar daar moet je op je gemak even de tijd voor nemen... het eindresultaat is de beloning !!.. en een goede voorbereiding is al meer dan de helft van het werk... je kan nog zo goed airbrushen.. als je slecht en slordig afplakt en snijd dan word het eindresultaat ook niets !!

PS de kap is te koop hoor voor 70 euro

deze kap ook !
http://img.photobucket.com/albums/v698/Rubenfastback/stratus2.jpg

overigens rij ik bij HMAC in Hoorn !
bedankt, ik denk dat dit velen op weg heeft geholpen, voor hun volgende kap!.. btw, erg mooie kappen.. :wink:

Edit: IMG-tags uit de quote verwijderd, we quoten liever geen foto's als het niet nodig is

mustang zei:
Bedankt voor de complimenten !.

de frisk film die ik gebruik om af te plakken is doorzichtig maar in principe zal tape ook goed werken.
ik plak uiteraard aan de binnenkant af en houd de uitgeprinte tribal aan de buitenkant van de kap op de juiste plaats en snijd dan met een scalpel alles uit en verwijder wat ik niet nodig heb !!.

En ja dat uitsnijden is een k.. werkje maar daar moet je op je gemak even de tijd voor nemen... het eindresultaat is de beloning !!.. en een goede voorbereiding is al meer dan de helft van het werk... je kan nog zo goed airbrushen.. als je slecht en slordig afplakt en snijd dan word het eindresultaat ook niets !!

PS de kap is te koop hoor voor 70 euro

deze kap ook !
http://img.photobucket.com/albums/v698/Rubenfastback/stratus2.jpg

overigens rij ik bij HMAC in Hoorn !

zijn die vlammen nou geairbrusht of is het een sticker??? waar haal jij dan die stickervellen vandaan

Alles is met de airbrush gedaan dus ook de vlammen en de letters ook !!
alleen de "she-devil" niet.. die komt gewoon uit de printer en heb haar schaduw met airbrush gedaan.

het maakt uiteindelijk allemaal niet uit hoe je je body mooi en origineel krijgt.. alle technieken moet je gebruiken !

Groeten.

mustang zei:
Alles is met de airbrush gedaan dus ook de vlammen en de letters ook !!
alleen de "she-devil" niet.. die komt gewoon uit de printer en heb haar schaduw met airbrush gedaan.

het maakt uiteindelijk allemaal niet uit hoe je je body mooi en origineel krijgt.. alle technieken moet je gebruiken !

Groeten.

aha en hoe heb je de she-devil op je kap gezet? wat voor papier etc... materiaal enzo...

Eigenlijk is dat vrij makkelijk.
tegenwoordig printen de deskjet printers erg goed.
ik gebruik daarvoor het dunste fotopapier wat ik kan kopen, print de afbeelding uit, vervolgens netjes en strak uitsnijden.
dan spuit ik met blanke lak van Parma (die is op waterbasis en tast de inkt van de afbeelding niet aan) een laag aan de binnekan van de kap en leg in die natte laag lak meteen de afbeelding.
dan heeeel goed aandrukken zodat alle lucht er onder weg is !!... en hoe dunner het papier is hoe makkelijker je nu de lucht er onder vandaan drukt !
eventueel schaduw opnieuw bij spuiten !.. en vervolgens de rest van de kap !

voordeel van deze techniek is dat het goedkoper is dan de bestaande sticker vellen en je dus alle afbeeldingen op je auto kan maken (probeer wel op een vlakke ondergrond te werken want bij sterke bollingen krijg je wel last van plooien, maar dat heb je met stickers ook)... het is dus vaak ook origineler !

als je wilt kan je zelfs je schoonmoeder op je motorkap plakken !!!... in mijn geval ook een duivel.. maar absoluut het aanzien niet waard !!.. dus toh maar voor een ander plaatje gekozen

succes

mustang zei:
Eigenlijk is dat vrij makkelijk.
tegenwoordig printen de deskjet printers erg goed.
ik gebruik daarvoor het dunste fotopapier wat ik kan kopen, print de afbeelding uit, vervolgens netjes en strak uitsnijden.
dan spuit ik met blanke lak van Parma (die is op waterbasis en tast de inkt van de afbeelding niet aan) een laag aan de binnekan van de kap en leg in die natte laag lak meteen de afbeelding.
dan heeeel goed aandrukken zodat alle lucht er onder weg is !!... en hoe dunner het papier is hoe makkelijker je nu de lucht er onder vandaan drukt !
eventueel schaduw opnieuw bij spuiten !.. en vervolgens de rest van de kap !

voordeel van deze techniek is dat het goedkoper is dan de bestaande sticker vellen en je dus alle afbeeldingen op je auto kan maken (probeer wel op een vlakke ondergrond te werken want bij sterke bollingen krijg je wel last van plooien, maar dat heb je met stickers ook)... het is dus vaak ook origineler !

als je wilt kan je zelfs je schoonmoeder op je motorkap plakken !!!... in mijn geval ook een duivel.. maar absoluut het aanzien niet waard !!.. dus toh maar voor een ander plaatje gekozen

succes

oke en dan nog een vraagje... waar haal jij dat merk verf vandaan? kan je dat gewoon bij de lokale verf winkel kopen of moet je dat ergens bestellen via internet??

De verf van Parma is volgens mij in heel veel winkels te koop
het word verkocht onder de naam FASKOLOR .... zie ook www.parmapse.com en de verf word in nederland geleverd via PDS slotracing... als je die belt kunnen ze precies vertellen wie in jouw buurt die verf levert.

ze hebben erg veel mooie kleuren en ook diverse effect lakken.

ze zijn echter wel voor de airbrush en dus niet in spuitbus leverbaar !

ik ben me kap aan het spuiten met gewoon tamiya verf... en met vlammen van rcxotic moet alleen nog de vlamme spuiten en dan ben ik klaar :P moet ff nieuwe spuitbusje halen fluor geel ofzo ik post dan wel een foto als ie klaar is

mzll

met blanke lak van parma, bedoel je dan de faskoat?

ben mezelf ook even aan het orienteren, ga airbrushen met faskolor, ben die spuitbusjes zat!

Ja dan bedoel ik faskoat.
Airbrushen moet je zeker gaan doen, maar koop dan niet zo'n plastic airbrush spuitje, voor 49 euro heb je al een redelijk goede dual action spuit.

succes, en laat wat zien als je wat af hebt !

mijn spuitje word een badger 150, zoals gezegd met faskolor

ik begrijp dat je als je je kap af hebt als laatste laag faskoat moet aanbrengen om alles nitrobestendig te maken.
maar, mag dit ook gewoon een spuitbusje tamiya wit zijn (polycarbonaatverf uiteraard)

en, kan ik spuiten met zo'n spuitbus lucht? ik weet dat dat niet ideaal is maar is voor tijdelijk!

Faskolor is op waterbasis, daar kan je zeker geen lak op een andere basis over heen spuiten... de spuitbus zal waarschijnlijk op thinner basis zijn ??... dan moet je dat zeker niet doen... gewoon dan de faskoat gebruiken van parma die werkt tenminste zeker want is dus ook op waterbasis.

Die gasflesjes werken natuurlijk best wel maar zijn erg prijzig en redelijk snel leeg.

op dit moment is rcxotic gehackt, niet zo leuk, fijn om even te weten dat ie niks doet dacht ik.

Hoi

Ik heb een BMW M3 gekocht en ik wil de kap spuiten...

Ik weet hoe ik de oude verf en stickers eraf krijg.

Ik wil hem metallic zwart spuiten met een britse vlag op het dak en vlammen aan de zijkant.
Dit is de eerste keer dat ik me kap ga spuiten

Als de kap helemaal schoon (doorzichtig) is moet ik dan op de plaatsen waar ik de stickers wil gaan plakken blanke lak spuiten en dan meteen die stickers erop duwen ?

Stickers afplakken met tape?

En dan gewoon die binnenkant met een metallic zwart spuitbusje bespuiten?

Moet het een keer of in lagen?

Kan iemand mij precies de stappen uit leggen hoe ik me schone (doorzichtige) kap metallic zwart kan maken met stickers? Alvast bedankt

En euhmm... Ik wil dus een sticker van rcxotic gebruiken.. dees :

0050.gif

Hoe krijg ik die in kleur .. ?

Heeft iemand misschien nog een mooie sticker met vlammen? Post die dan ff in me topic.

En dan print ik hem bij me ma op haar werk uit op heel dun foto papier, lijkt mij goed.

Floor zei:
Plakt de sticker aan de body door de blanke lak?

wat je beter kan doen is die vlam uitprinten en dan vergoten op het juiste formaat. als je dit hebt gedaan dan moet je hem met een cd marker o.i.d. aan de buitenkant erop tekenen. dan kan je aan de binnenkant modelbouwtape plakken.

dan spuit je de hele kap in de gewenste kleur. vervolgens haal je het tape weg en spuit je de vlam in. en klaar ben je

ik heb mijn kap ook gespoten
maar mijn verf slaat er af onder het rijden hoe kan ik dat voorkomen

door, mischien niet als ontvettingsmiddel remmen of motorreiniger te gebruiken, geen andere chemicalien, gewoon een schone vetvrije kap door afwasmiddel(citroen) te gebruiken.
het kan ook zijn dat je bijv. hebt geairbrusht, hierdoor kan de laag/lagen nogal poreus zijn, en er snel afvallen ( tenminste dat heb ik gemerkt bij mij mazda kap die met faskolor is gespoten.)

Back