Macchini in aanbouw update 28-02-2010. (23-04-2010 Ingevlogen !!!)

klein updateje:





Morgen nog wat accesoires er op en dan in de blanke lak.
Hopelijk zondag in en op bouwen !!

gr vosje ;)
 
Netjes Patrick.

Als je hem met een spuitbus in de blank zet , even een tipje.
geef hem 2 tot 3 x een laag.
na elke laag (niet te dik) warm fohnen.
En dan een laatse laag mooi vloeiend(pas op dat hij niet gaat druipen)NIET meer fohnen.
Zorg er voor dat hij voor de laatste laag warm is (de delen die je moet spuiten)
dan krijg je het mooiste resultaat uit ervaring;)

gr Maikel
 
Hoi hoi,
Even over het spuiten , ik zorg er altijd er voor dat de ruimte verwarmt is ,
het gespoten opject verwarmt is en de verf is voorverwarrmt tot ongeveer een graad of 45 a 50.
Dan werkt het inderdaad goed en vloeit dan ook mooi uit.

Voor de rest ben ik ook zeer tevreden met de kleuren en een eenvoudig patroon.
Gister avond heeft hij nog een beetje meer kleur gekregen en is nu klaar voor wat letter werk en een paar stickers als afwerking ,
dit gedaan gaat hij in de blanke lak.

ik hoop dat ik er mooie foto's van kan laten zien vannavond.

gr vosje :)
 
Laatst bewerkt:
Zo goed als klaar !!!!

Ja ja , bijna is het zo ver, op het aansteuren van de neuspoot en het sluiten van de cockpitkap en dan is hij klaar er voor.
Hier een paar foto's:







Morgen de afwerking en even starten in de tuin ,zal er een filmpje van schieten.

gr vosje :)
 
Lekke tank !!!!

Helaas is het niks meer geworden met het filmpje.
Toen het nog droog was wou ik hem even starten ,maar toen zaggen we dat er brandstof in de romp stond.
Ja hoor de tank lekte ,niet veel ,maar was niet goed.
Dus er uit ,kijken of we wat er aan konden doen ,maar helaas , de tankdop liet het afweten.
Dus andere tanken gezocht en gevonden.
2 keer 1.45 liter ,dus 2.9 liter moet genoeg zijn , natuurlijk paste deze er niet zo in ,heb de paats van de enne tank moet ombouwen naar de twee.
We hebben wel even de turbine gestart door de opening van de deur in de hobbykammer.
Alles werkt ,wordt niet te warm achter, een graad of 45 ,geen probleem.
Hier weer een paar foto's:







Wel is er een groot voordeel uit ontstaan, de tanks zitten beter in het zwaartepunt.
Gr vosje ;)
 
plaats je de orginele tank nog terug denk je?
hoeveel brandstof had je met de orginele tank bij?

Hoi johan,
DE andere tank ( 4 liter) is al weer weg, geen vertrouwen in , heb nu twee tanken van de velox XL er in , is in totaal 2.9 liter , is voldoende .
In de sprint zit er 1 van 2.25 liter en daar vloog ik al rond de 7 a 8 min. mee zonder dat de tank al leeg was , dus 2.9 liter is voldoende.


gr vosje :)
 
Ja hoor , hij vliegt !!

Hier even 2 foto's die gemaakt zijn en afgedrukt en deze zijn dan ingescand.
Andere foto's en film volgen.
Maar vrijdag 23-04-2010 heeft hij het luchtruim gezien en overleeft !!




Gr vosje :)
 
Laatst bewerkt:
Jongens wat mooi! Daar kan ik voorlopig alleen nog maar van dromen.
Die glimmende verf komt zo mooi tot zijn recht onder dat zonnetje, echt een pracht beest.

Gefeliciteerd Vosje!
 
Hee Patrick,

gefeliciteerd met de geslaagde maiden.

Heb alleen in het begin m`n beeldscherm even moeten kantelen want die lange Ger paste er net niet op :lol:


Ziet er goed uit, veel plezier ermee.

Grt,
Berto.
 
Back
Top