Mach indoor Haarlem OPEN !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach, je moet even goed kijken wie het vraagt, en wat de persoon allemaal al voor vragen heeft gesteld. M05 blijft dan een goed en haalbaar advies.

Heel goed. Kun je op 9 maart mooi meedoen met de Tamiya Challenge.
Wat voor upgrade's zitten er al op?
Mijn tip zou zijn:
* stop putty in je diff. Dat geeft véél meer acceleratie als je de bocht uitkomt
* Maar dat kan niet zonder een zware servo saver. Een paar berichten terug heb ik type's genoemd.
* zorg voor een goede accu. Een 20C accu is ook voor een wedstrijd mini te weinig.
* koop de juiste banden (bijvoorbeeld Solaris mini tires hard, kan je nog een wedstrijdje @mach meepakken ook.
* kogellagers. vet eruit, dunne olie erin
* goede schokbrekers.
* héél veel oefenen.

Tot de volgende keer op de baan dan maar

Ja ik was vorige week op de Mach en het was echt leuk en bricks erg bedankt voor de tips;) Ik ga nog niet meedoen met wedstrijden ik denk eerst maar is een seizoen oefenen ofzoiets. En waar kan ik al die onderdelen vandaan halen ?

Grtz Mathijs

@ Mathijs

Geef niet teveel geld uit aan je M-03 karretje. Is leuk spul om mee te leren rijden, maar als je gaat hop-uppen gaat de euroteller snel richting 200.

Stock is er ook prima mee te rijden, als je binnen de lijntjes weet te blijven gaat de diff herrie en het ontbreken van acceleratie je wel irriteren.
Is op te lossen met stopverf (Putty) om het diff te locken, maar dan is de servo weer niet krachtig genoeg. En zo val je van de ene in de andere upgrade:D

Dan de keuze maken: karretje tunen of beter chassis kopen.

Heb zelf de keuze gemaakt om wel die 2 meier op tafel te gooien, wil Stefan ook niet teleurstellen :cool:

Edit: Onderschat ook de aansturingsapparatuur niet, met een Spectrum DX3C is het veel beter sturen dan met een HongKong GT2 zendercombi.

Zo hoog zijn de kosten toch niet?
Een deel kan je in elke volgende auto oo gebruiken, of moet je daar ook voor kopen

Bandjes ca. 20 euro (maar die moet je voor elk type auto kopen, dus moet je in het vergelijk eigenlijk niet meetellen), schokbrekers ca. 30euro, goede servo (welke ook in de volgende auto kan) ca 50 euro, servo saver ca. 15 euro (kan ook naar de volgende auto). Goede accu ca. 40 euro (maar die heb je in elke auto nodig, en je kunt hem ook in de volgende auto gebruiken)

Klopt, maar wat ik wil zeggen is dat een groot deel van de investering niet op de mini hoeft te worden afgeschreven. Veel van de onderdelen zijn in toekomstige auto's ook te gebruiken. En in elke race auto ga je vroeg of laat een snellere servo en goede accu zetten.

Met een mini kan je voor relatief weinig geld, al heel leuk beginnen met wedstrijdjes rijden.

Maar als je verder wilt met RC rijden dan zijn het wel investeringen die ook bij een later model nog prima bruikbaar zijn. Dus kosten zijn een momentopname, uitgesmeerd over de tijd ga je er een hoop frustratie mee besparen en dat maakt het verschil tussen een leuke hobby of een drama dat op niets uitloopt. ;)

Iedereen heel erg bedankt en vergeet niet dat ik al een ruslter vxl brushless heb en lipo's echt een monster!! En dan nog mn hotbodie cyclone d4 ook brushless ;) hehe. Maar ik was vorige week daar en ik was gelijk verkocht aan de onroad klasse:P Maar ik heb nog een traxxas servo en zender liggen kan die servo er misschien in ?

Vandaag heerlijk lopen knallen op de baan met het gemodificeerde M-03'tje.
Eerst een paar testruns om de voorwielsporing goed te krijgen, daarna wat runs om de M-Grip banden te leren kennen. Voor niet smeren en achter wel smeren geeft het beste resultaat.

Ging als de brandweer tot aan het eind van de middag na een klapper het linkervoorwiel op half 11 hing.

Het onderdeel waar het voorwiel en stuurkogel aan gemonteerd zijn in 2-een.
(onderdeel F7 op de bouwtekening).

Ben dus op zoek naar het originele onderdeel(nummer) en waar snel leverbaar.

Alu-variant hier wel gevonden:
3 Racing M-05 Alum Knuckle Arms Blue m05-05/lb :: 3 Racing Tamiya Parts :: 3 Racing :: The Border Online RC Shop

Ga liever voor het originele plastic onderdeel, met alu wordt de volgende stap ook de houders vervangen:
3 Racing Alum. C Hub For M05 m05-21/lb :: 3 Racing Tamiya Parts :: 3 Racing :: The Border Online RC Shop

En dan is het onderdeel daarachter weer de beperkende factor..

M-03 is leuk om uit te proberen of je baanracen leuk vind en is zeker snel te krijgen met een paar ingrepen, maar moet geen kostenpost gaan worden. Onderdelenvoorziening is sowieso waardeloos als ik het vergelijk met HorizonHobby producten.

Wellicht is een kit erbij kopen handiger mbt onderdelen voorhanden hebben.

Edit: Gouden formule is 2 rijdende/vliegende/varende objecten te hebben :D
Aangezien het indoorseizoen bijna voorbij is lijkt me dit momenteel geen goed plan.

Laatst bewerkt:
En ook in de krokus vakantie kan er overdag gereden worden!
(woensdag, donderdag en vrijdag).
Zie ook de site van de MACh Heemstede (alleen staat daar nu nog een verkeerde datum volgens mij)

Originele onderdeelnummers van de M-03 front knuckle arms gevonden:

51238 is origineel, maar nergens op voorraad
50736 zou moeten passen en is goed verkrijgbaar

Blijken 2 versies van de M-03 te zijn, keek dus steeds in de M-03M Swift manual terwijl de mijne opgebouwd is volgens de M-03 (mini) met 1150 wiellagers en B-Parts 50736.

Haertle Shop | TAMIYA 50736 B-Teile Radtrger TL-01 | FF-02 | M-03 | M-04 | Ersatzteile / Tuningteile

Verklaard ook waarom ik niet uitkwam met het lagersetje.

Zoek de verschillen:
http://www.tamiya.com/english/rc/rcmanual/m03.pdf
http://www.tamiya.com/english/rc/rcmanual/58368swift1600.pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back